З метою підвищення фахової майстерності педагогів у 2022-2023 році проводилась організаційна робота.
Курси при ІОППО пройшли: вихователі: Козуненко В.А., Анищук С.П., Карпюк Н.Л., Гринчишин О.П., Бабельська М.Г., Камінська С.С., Сєрова А.П., Козенко М.В., Стасюк А.І.. Облогіна С.А., Сончак Л.І., асистент вихователя Денега М.М., Гринечко Т.І., інструктор з фізкультури Осідач Л.В., музичні керівники Боднар Н.Р., Білянська І.О.,
Впродовж 2022-2023 навчального року було виконано план атестації, атестовано 4 педагогів.
1.Козуненко Вікторія Анатоліївна – вихователь. Відповідає займаній посаді. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».
- Денега Мар’яна Михайлівна – асистент вихователя. Відповідає займаній посаді. Встановлено ставку заробітної плати відповідно до 11 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки
3 Гринчишин Оксана Петрівна – вихователь. Відповідає займаній посаді. Встановлено ставку заробітної плати відповідно до 11 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки. Присвоєно педагогічне звання «вихователь-методист».
- Бабельська Марія Григорівна – вихователь. Відповідає займаній посаді. Встановлено ставку заробітної плати відповідно до 11 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки. Відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист».
Атестація педагогів проводилась згідно Типового положення про атестацію. На високому рівні проведено підсумки роботи педагогів у міжатестаційний період, педагогами представлені свої творчі напрацювання, зібрані тематичні матеріали, дидактичні ігри.
З 37 педагогів:
Вища категорія – 10
І категорія – 8
ІІ категорія – 3
Спеціаліст – 3
Тарифіковано – 12
Відповідає займаній посаді – 1
Звання «вихователь-методист» – 5
Звання «старший вихователь» – 1
Дієвою формою підвищення фахового, наукового та методичного рівня майстерності педагогів є методична робота педагогічних працівників міста, яка була організована в основному в очному та деякі в дистанційному форматі. А також участь педагогів в різноманітних семінарах, вебінарах, які організовувалися обласним інститутом післядипломної освіти та на інших педагогічних платформах та форумах.
Практичний психолог Кукудяк І.В. нагороджена премією міського голови у номінації «Дошкільна освіта».
Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами багато нових можливостей для широкого впровадження у педагогічну практику сучасних методичних розробок. Під час проведення різних методичних заходів вихователь-методист Балаш О.Р. використовувала ІКТ, що дало змогу підвищити ефективність та результативність їх проведення. Вихователем-методистом широко використовувались інтерактивні методи – різноманітні ділові, психологічні ігри та вправи, що дозволило активізувати слухачів, перевести їх у розряд активних учасників та підвищити користь спільної праці. Проведені форми роботи допомогли сприяти росту професійного рівня педагогів нашого закладу. В зв’язку з адаптивним карантином COVІD – 19 та введенням воєнного стану в країні такі методичні заходи з педагогами як онлайн – консультації проводилися з використанням комунікацій: вайбер та робота в малих групах з дотриманням протиепідемічних заходів. Традиційно приділялась увага молодим вихователям, за якими були закріплені наставники – це творчі педагоги з багаторічним стажем. Молоді спеціалісти відповідно до планів працювали над підвищенням професійного рівня шляхом співпраці з наставниками та самоосвіти.
В закладі діяла «Школа професійної адаптації та наставництва», керівник досвідчений вихователь Рогожа Л.Ф., у рамках якої було організовано роботу з підвищення рівня педагогічної майстерності молодих спеціалістів: вихователів, інструктора з фізкультури, музичного керівника (1-3 років стажу), на засіданнях відпрацьовані теми методичного та психологічного напрямку, які допомогли молодим педагогам у їхніх перших кроках професійного становлення.
Продовжив свою роботу постійнодіючий семінар вчителя-логопеда Романишин Н.В. Було проведено два засідання з педагогами дошкільного закладу: «Підвищуємо ефективність професійної комунікації» у формі семінару-практикуму для педагогів та «Як оцінити рівень мовленнєвого розвитку дитини» у формі рекомендацій для педагогів. |
Рекомендації вчителя-логопеда висвітлювалися на сайті закладу та у вайбер – групах для батьків.
Активно та ефективно продовжилася організація роботи по ознайомленню педагогів з освітніми інноваціями «Школа інноваційних технологій»» (керівник вихователь-методист Балаш О.Р.). Цього року вона присвячена таким питанням як:
- Інноваційні технології в патріотичному вихованні. Парціальні програми
- Здоров’язбережувальні інноваційні технології в ЗДО.
Інноваційними технологіями, які допоможуть у формуванні соціально-громадянської компетентності у дітей дошкільного віку, ділилися вихователі Шуляк О.М., Бабельська М.Г. Також розглядалися парціальні програми, які впроваджують у ЗДО з цієї теми.
До організації семінару-практикуму по ознайомленню та впровадженню здоров’язбережувальних інноваційних технологій в ЗДО долучилися інструктори з фізкультури Осідач Л.В., Рудницька Т.С.
Продовжив свою роботу науково-методичний семінар «БКДО – 2021. Зміст та умови реалізації» (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.). Цього року пріоритетними були такі питанням – «Нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі»: соціально-громадянська компетентність», «Варіативний складник стандарту дошкільної освіти «Особистість дитини. Спортивні ігри», «Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності».
Робота «Школи передового педагогічного досвіду «Архітектори освітнього процесу» була присвячена проблемі «Формування у дошкільників передумов здорового способу життя». Педагоги закладу мали змогу ознайомитися з досвідом роботи інструктора з фізкультури ЗДО №28 Скиби Г.В.
Актуальною була робота «Психолого-педагогічної вітальні», яка мала назву «Формула психічного здоров’я» під керівництвом практичного психолога Кукудяк І.В. та вихователя-методиста Балаш О.Р. Засідання були присвячені наданню психосоціальна підтримка в умовах воєнного стану, зокрема «Я малюю радість, або Як зміцнити емоційне здоров’я дітей» (тренінг) та «Експрес-допомога педагогам і батькам: знижуємо напруження та долаємо тривогу в умовах невизначеності» у формі конструктивного діалогу.
Продуктивним був семінар-практикум з художньо-естетичної діяльності «Творчість на кінчиках пальців». Педагог Козуненко В.А. презентувала нетрадиційне обладнання для змагальних ігор, спортивних ігор, виготовлене з покидькових матеріалів. А вихователь Сєрова А.П. поділилася який дидактичний одяг та аксесуари можна використовувати в освітньому процесі. В результаті проведення цієї форми методичної роботи, педагоги усіх вікових груп поповнили предметно-розвивальне середовище «Рухового осередку» нетрадиційним обладнанням. А педагоги молодших груп виготовили дидактичний одяг та аксесуари для полегшення адаптації дітей до закладу дошкільної освіти.
З метою продовження налагодження взаємозв’язку закладу дошкільної освіти та сім’ї для повноцінного розвитку дитини діяв клуб «Школа батьківства», до роботи якого були залучені вихователь-методист, практичний психолог, інструктор з фізичної культури, музичні керівники, сестри медичні старші, вчитель-логопед, вихователі. Засідання клубу проходили у формі семінару-практикуму, години запитань, моделювання ситуацій, практичного заняття, укладання пам’ятки-порадника, скринька порад, міні-тренінгу.
Засідання клубу проводилися асинхронному та синхронному форматі.
Впродовж 2022-2023 навчального року працювала творча група над темою «Зміст та умови реалізації Базового компоненту дошкільної освіти». були напрацьовані матеріали з таких напрямів Базового компоненту:
– Нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі». Соціально-громадянська компетентність.
– Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності
– Варіативний складник стандарту дошкільної освіти «Особистість дитини. Спортивні ігри»
Всі напрацьовані матеріали членів творчої групи готові до використання.
Проведено засідання «круглого столу» з актуальних питань дошкілля такі як: «Як забезпечувати якість освіти в умовах воєнного стану», «Медіапедагогіка в дитячому садку: як формувати основи медіа грамотності в дітей і дорослих», «Як налагодити взаємодію між вихователем, інструктором з фізкультури, музичним керівником».
За традицією у січні 2023 було проведено педагогічні читання на тему «Формування лідерських якостей дошкільників». Метою педагогічних читань було: підвищити рівень освіченості педагогів з проблеми «формування лідерських якостей дошкільників»; дати рекомендації як правильно спланувати освітню діяльність щоб підтримати та розвинути лідерські якості в дитини дошкільного віку; ознайомити з інструментарієм для діагностики лідерського потенціалу дитини.
Також не втратили актуальність такі форми роботи як консультації та педагогічні години. Проводилася просвітницька робота по темі «Як організувати безстресовий освітній процес в умовах воєнного стану», «Права педагога під час атестації», «Профстандарт вихователя. Трудові функції та професійна компетентність вихователя», «Ключові показники якості дошкільної освіти», «Як удосконалити ІКТ-компетентність педагогів». Вирішувалися питання творчої самореалізації, авторитету педагогів. Під час групових консультацій обговорювалися такі проблеми як організувати роботу з дітьми-переселенцями, як підтримати дитину, яка боїться голосних звуків і вибухів, що враховувати піл час добору рухливих ігор, які є ігри для соціалізації дошкільників, рухові завдання для дітей раннього віку. Ряд консультацій мали тематичний характер відповідно до тематики педагогічних рад. До проведення консультацій були залучені всі спеціалісти, які працюють у закладі.
З метою підвищення якості освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році в закладі використовувалися інноваційні освітні технології, а саме:
№ п\п | Освітня інновація | ПІБ вихователя, посада | Кваліфікаційна категорія | Стаж роботи |
1
|
Теорія розв’язання винахідницьких завдань (Г.Альтшуллер)
|
Сончак Лідія Іванівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна Рогожа Ліна Федорівна, вихователь |
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист» |
26
26
37
|
2
|
Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання (Л. Шульга) | Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь | Вища, пед..зв. «вих.-методист» | 31 |
3
|
Методика використання схем моделей для навчання дітей описових розповідей (Т.Ткаченко)
|
Рогожа Ліна Федорівна, вихователь;
Демків Орися Андріївна, вихователь;
|
Пед.зв. «вихователь-методист»
Вища
|
37
38
|
4
|
Методика використання схем-моделей в лексико-граматичній роботі (К.Крутій)
|
Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь; Рогожа Ліна Федорівна, вихователь; Демків Орися Андріївна, вихователь |
Вища
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист» Вища |
31
26
37
39 |
5 | Розвиток творчої уяви дошкільника (О.Дяченко) | Сончак Лідія Іванівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь Рогожа Ліна Федорівна, вихователь |
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист»
|
26
26
37 |
6 | Програма соціальної та фінансової освіти «Афлотот»(Нідерланди) | Козенко Марія Василівна вихователь
Всі педагоги молодших груп |
І кв. кат.
(наставник)
|
16
|
7 | Навчання ранньому читанню за кубиками Зайцева | Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь | Вища, пед..зв. «вих.-методист» | 31 |
8 | Навчання ранньому читанню
за методикою Л. Шелестової |
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь | вища | 26 |
9 | Інтелектуальні ігри Нікітіних | Анищук Світлана Петрівна | І кв.кат. | 25 |