Рівень професійної майстерності педагогів

З метою підвищення фахової майстерності педагогів у 2022-2023 році проводилась організаційна робота.

Курси при ІОППО  пройшли: вихователі: Козуненко В.А., Анищук С.П., Карпюк Н.Л., Гринчишин О.П., Бабельська М.Г., Камінська С.С.,  Сєрова А.П., Козенко М.В., Стасюк А.І.. Облогіна С.А.,  Сончак Л.І., асистент вихователя Денега М.М., Гринечко Т.І., інструктор з фізкультури Осідач Л.В., музичні керівники Боднар Н.Р., Білянська І.О.,

Впродовж 2022-2023 навчального року було виконано план атестації, атестовано 4 педагогів.

1.Козуненко Вікторія Анатоліївна – вихователь. Відповідає займаній посаді. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».

  1. Денега Мар’яна Михайлівна – асистент вихователя. Відповідає займаній посаді. Встановлено ставку заробітної плати відповідно до 11 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки

3 Гринчишин Оксана Петрівна – вихователь. Відповідає займаній посаді. Встановлено ставку заробітної плати відповідно до 11 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки. Присвоєно педагогічне звання «вихователь-методист».

  1. Бабельська Марія Григорівна – вихователь. Відповідає займаній посаді. Встановлено ставку заробітної плати відповідно до 11 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки. Відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист».

Атестація педагогів проводилась згідно Типового положення про атестацію. На високому рівні проведено підсумки роботи педагогів у міжатестаційний період, педагогами представлені свої творчі напрацювання, зібрані тематичні матеріали, дидактичні ігри.

З  37 педагогів:

Вища категорія – 10

І категорія – 8

ІІ категорія – 3

Спеціаліст – 3

Тарифіковано – 12

Відповідає займаній посаді – 1

Звання «вихователь-методист» – 5

Звання «старший вихователь» – 1

Дієвою формою підвищення фахового, наукового та методичного рівня майстерності педагогів є методична робота педагогічних працівників міста, яка була організована в основному в очному та деякі в дистанційному форматі. А також участь педагогів в різноманітних семінарах, вебінарах, які організовувалися обласним інститутом післядипломної освіти та на інших педагогічних платформах та форумах.

Практичний психолог Кукудяк І.В. нагороджена премією міського голови у номінації «Дошкільна освіта».

Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами багато нових можливостей для широкого впровадження у педагогічну практику сучасних методичних розробок.  Під час проведення різних методичних заходів вихователь-методист Балаш О.Р. використовувала ІКТ, що дало змогу підвищити ефективність та результативність їх проведення. Вихователем-методистом широко використовувались інтерактивні методи  –  різноманітні ділові, психологічні ігри та вправи, що дозволило активізувати слухачів, перевести їх у розряд активних учасників та підвищити користь спільної праці. Проведені  форми роботи допомогли сприяти росту професійного рівня педагогів нашого закладу. В зв’язку з адаптивним карантином COVІD – 19 та введенням воєнного стану в країні такі  методичні заходи з педагогами як онлайн – консультації проводилися з використанням комунікацій: вайбер та робота в малих групах з дотриманням протиепідемічних заходів. Традиційно приділялась увага молодим вихователям, за якими були закріплені наставники – це творчі педагоги з багаторічним стажем. Молоді спеціалісти відповідно до планів працювали над підвищенням професійного рівня шляхом співпраці з наставниками та самоосвіти.

В закладі діяла «Школа професійної адаптації та наставництва», керівник досвідчений вихователь Рогожа Л.Ф.,  у рамках якої було організовано роботу з підвищення рівня педагогічної майстерності молодих спеціалістів: вихователів, інструктора з фізкультури, музичного керівника (1-3 років стажу), на засіданнях відпрацьовані теми методичного та психологічного напрямку, які допомогли молодим педагогам у їхніх перших кроках професійного становлення.

Продовжив свою роботу постійнодіючий семінар вчителя-логопеда Романишин Н.В. Було проведено два засідання з педагогами дошкільного закладу: «Підвищуємо ефективність професійної комунікації» у формі семінару-практикуму для педагогів та «Як оцінити рівень мовленнєвого розвитку дитини» у формі рекомендацій для педагогів.

Рекомендації вчителя-логопеда висвітлювалися на сайті закладу та у вайбер – групах для батьків.

Активно та ефективно продовжилася організація роботи по ознайомленню педагогів з освітніми інноваціями «Школа інноваційних технологій»» (керівник вихователь-методист Балаш О.Р.). Цього року вона присвячена таким питанням як:

  • Інноваційні технології в патріотичному вихованні. Парціальні програми
  • Здоров’язбережувальні інноваційні технології в ЗДО.

Інноваційними технологіями, які допоможуть у формуванні соціально-громадянської компетентності у дітей дошкільного віку, ділилися вихователі Шуляк О.М., Бабельська М.Г. Також розглядалися парціальні програми, які впроваджують у ЗДО з цієї теми.

До організації семінару-практикуму по ознайомленню та впровадженню здоров’язбережувальних інноваційних технологій в ЗДО долучилися інструктори з фізкультури Осідач Л.В., Рудницька Т.С.

Продовжив свою роботу  науково-методичний семінар «БКДО – 2021. Зміст та умови реалізації» (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.). Цього року пріоритетними були такі питанням –  «Нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі»: соціально-громадянська компетентність», «Варіативний складник стандарту дошкільної освіти «Особистість дитини. Спортивні ігри», «Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності».

Робота «Школи передового педагогічного досвіду «Архітектори освітнього процесу» була присвячена проблемі «Формування у дошкільників передумов здорового способу життя». Педагоги закладу мали змогу ознайомитися з досвідом роботи інструктора з фізкультури ЗДО №28 Скиби Г.В.

Актуальною була робота «Психолого-педагогічної вітальні», яка мала назву «Формула психічного здоров’я» під керівництвом практичного психолога Кукудяк І.В. та вихователя-методиста Балаш О.Р.  Засідання були присвячені наданню психосоціальна підтримка в умовах воєнного стану, зокрема «Я малюю радість, або Як зміцнити емоційне здоров’я  дітей» (тренінг) та «Експрес-допомога педагогам і батькам: знижуємо напруження та долаємо тривогу в умовах невизначеності» у формі конструктивного діалогу.

Продуктивним був семінар-практикум з художньо-естетичної діяльності «Творчість на кінчиках пальців».  Педагог Козуненко В.А. презентувала нетрадиційне обладнання для змагальних ігор, спортивних ігор, виготовлене з покидькових матеріалів.  А вихователь Сєрова А.П. поділилася який дидактичний одяг та аксесуари можна використовувати в освітньому процесі. В результаті проведення цієї форми методичної роботи,  педагоги усіх вікових груп поповнили предметно-розвивальне середовище «Рухового осередку» нетрадиційним обладнанням. А педагоги молодших груп виготовили дидактичний одяг та аксесуари для полегшення адаптації дітей до закладу дошкільної освіти.

З метою продовження налагодження взаємозв’язку закладу дошкільної освіти та сім’ї для повноцінного розвитку дитини діяв клуб «Школа батьківства», до роботи якого були залучені вихователь-методист, практичний психолог, інструктор з фізичної культури, музичні керівники, сестри медичні старші, вчитель-логопед, вихователі. Засідання клубу проходили у формі семінару-практикуму, години запитань, моделювання ситуацій,  практичного заняття, укладання пам’ятки-порадника, скринька порад, міні-тренінгу.

Засідання клубу проводилися асинхронному та синхронному форматі.

Впродовж 2022-2023 навчального року працювала творча група над темою «Зміст та умови реалізації Базового компоненту дошкільної освіти». були напрацьовані матеріали з таких напрямів Базового компоненту:

– Нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі». Соціально-громадянська компетентність.

– Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності

– Варіативний складник стандарту дошкільної освіти «Особистість дитини. Спортивні ігри»

Всі напрацьовані матеріали членів творчої групи готові до використання.

Проведено засідання «круглого столу» з актуальних питань дошкілля такі як: «Як забезпечувати якість освіти в умовах воєнного стану», «Медіапедагогіка в дитячому садку: як формувати основи медіа грамотності в дітей і дорослих», «Як налагодити взаємодію між вихователем, інструктором з фізкультури, музичним керівником».

За традицією у січні 2023 було проведено педагогічні читання на тему «Формування лідерських якостей дошкільників». Метою педагогічних читань було: підвищити рівень освіченості педагогів з проблеми «формування лідерських якостей дошкільників»; дати рекомендації як правильно спланувати освітню діяльність щоб підтримати та розвинути лідерські якості в дитини дошкільного віку; ознайомити з інструментарієм для діагностики лідерського потенціалу дитини.

Також не втратили актуальність такі форми роботи як консультації та педагогічні години. Проводилася просвітницька робота по темі «Як організувати безстресовий освітній процес в умовах воєнного стану», «Права педагога під час атестації», «Профстандарт вихователя. Трудові функції та професійна компетентність вихователя», «Ключові показники якості дошкільної освіти», «Як удосконалити ІКТ-компетентність педагогів». Вирішувалися питання творчої самореалізації, авторитету педагогів.  Під час групових консультацій обговорювалися такі проблеми як організувати роботу з дітьми-переселенцями, як підтримати дитину, яка боїться голосних звуків і вибухів, що враховувати піл час добору рухливих ігор, які є ігри для соціалізації дошкільників, рухові завдання для дітей раннього віку. Ряд консультацій мали тематичний характер відповідно до тематики педагогічних рад. До проведення консультацій були залучені всі спеціалісти, які працюють у закладі.

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році в закладі використовувалися  інноваційні освітні технології, а саме:

№ п\п Освітня інновація ПІБ вихователя, посада Кваліфікаційна категорія Стаж роботи
1

 

 

Теорія розв’язання винахідницьких завдань (Г.Альтшуллер)

 

Сончак Лідія Іванівна, вихователь;

Облогіна Світлана Анатоліївна

Рогожа Ліна Федорівна, вихователь

Вища

 

Вища

 

Пед.зв. «вихователь-методист»

26

 

26

 

37

 

2

 

 

Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання (Л. Шульга) Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь Вища, пед..зв. «вих.-методист» 31
3

 

 

 

 

 

Методика використання схем моделей для навчання дітей описових розповідей (Т.Ткаченко)

 

 

Рогожа Ліна Федорівна, вихователь;

Демків Орися Андріївна, вихователь;

 

Пед.зв. «вихователь-методист»

Вища

 

 

37

 

38

 

 

 

 

4

 

 

 

Методика використання схем-моделей в лексико-граматичній роботі (К.Крутій)

 

 

Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь;

Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь;

Рогожа Ліна Федорівна, вихователь;

Демків Орися Андріївна, вихователь

Вища

 

Вища

 

Вища

 

Пед.зв. «вихователь-методист»

Вища

31

 

 

26

 

 

37

 

 

39

5 Розвиток творчої уяви дошкільника (О.Дяченко) Сончак Лідія Іванівна, вихователь;

Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь

Рогожа Ліна Федорівна, вихователь

Вища

 

Вища

 

Пед.зв. «вихователь-методист»

 

26

 

26

 

 

37

6 Програма соціальної та фінансової освіти «Афлотот»(Нідерланди) Козенко Марія Василівна вихователь

Всі педагоги молодших груп

І кв. кат.

(наставник)

 

16

 

7 Навчання ранньому читанню за кубиками Зайцева Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь Вища, пед..зв. «вих.-методист» 31
8 Навчання ранньому читанню

за методикою Л. Шелестової

Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь вища 26
9 Інтелектуальні ігри Нікітіних Анищук Світлана Петрівна І кв.кат. 25

 

dudaryk