Скриня педагогічних знахідок

Ми працюємо за програмою АФЛАТОТ

Навчання організовано завдяки мережі партнерських організацій в більше 85 країнах, об’єднаних разом під керівництвом Секретаріату Афлатоту, що знаходиться в Голландії.МОН України спільно з Міжнародною фундацією «Aflatoun International»(Нідерланди)  розпочало упровадження   програми    соціальної   та фінансової  освіти  дітей  дошкільного   віку «Афлатот».risunok1

Мета: допомогти дітям усвідомити їх потенціал для того, щоб зробити світ кращим за допомогою освіти; формувати у дошкільників ази соціальної та фінансової грамотності; спонукати дітей до більшого самопізнання і впевненості у собі; знати свої права та обов’язки; вчить цінувати і захищати як матеріальні, так і нематеріальні цінності; вчить планувати бюджет, раціонально використовувати ресурси, оцінювати наявні можливості, формує підприємницький дух, а також акцентує увагу на ролі сім’ї та сімейних цінностей у вихованні.

Програма Афлатот розділена

на п’ять основних розділів:

Розділ 1: Ти, Я і Афлатун: Розвиток позитивного і сприятливого сприйняття своєї особистості

Розділ 2:  Я і моя сім’я: Турбота про людей, яких ми любимо%d1%80%d0%b8%d1%81%d1%83%d0%bd%d0%be%d0%ba3

Розділ 3:  Я і мої друзі: Допомагаючи один одному

Розділ 4:  Я і суспільство: Живемо і працюємо разом

Розділ 5: Я і гроші: Витрачаємо, накопичуємо і ділимося

Засвоєння дітьми знань та навичок

 відображаються через чотири сфери розвитку:

– Фізичний розвиток

– Соціальний розвиток

– Емоційний розвиток

– Когнітивний розвиток

Очікувані результати

Освоївши програму «Афлатот» діти отримують перші задатки соціальної і фінансової освіти задовго до того, як ідуть до школи. Основна частина знань про планування бюджету, заощадженнях, розтратах і використанні грошових коштів заснована на повсякденному житті. Ще до того, як формуються грошові поняття, %d1%80%d0%b8%d1%81%d1%83%d0%bd%d0%be%d0%ba2просте розуміння того, як використовувати доступні ресурси, або, наприклад, категорії “закінчилася їжа”, “купувати тільки необхідне” – це ті щоденні реалії зі сфери фінансової освіти, з якими стикаються діти. У дошкільнят також сформовані тимчасові рамки, вони розуміють, що іноді, щоб отримати що-небудь, краще почекати, ніж отримати це зараз. Діти віком 3-х років також стикаються з матеріальними цінностями, даючи і ділячись, не тільки за допомогою подарунків і цінних речей, але і шляхом взаємодії один одним. Інші не менш важливі навички, формування яких включає в себе програма Афлатот, це користування по черзі, прийняття рішень і постановка цілей.