Фізкультурно-оздоровча робота

Шановні батьки і любі діти!

Фізкультура для дітей, як і для дорослих  є основою здорового способу життя. Кожна складова нашого організму потребує активних вправ та дій які сприяють її розвитку та підтримці у належному стані. Фізкультура підтримує серцево-судинну систему. Вона сприятиме розвитку гнучкості та силової витривалості м’язів. Після занять покращиться координація рухів та вміння тримати рівновагу. Звичайно, для дітей це не є аргументом, але це є стимулом для дорослих, які хочуть бачити свою дитину красивою, сильною та гармонійно розвиненою.

3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-0 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-1 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-2 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-3 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-4 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-5 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-6 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-7 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-8 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-9

3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-10 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-11 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-12 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-13 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-14 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-15 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-16 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-17 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-18 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-19 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-20 3e72ab6c4596e835652d502b631f6abf-21

Фітбол-гімнастика для дошкільників.

Рекомендації

Про важливість фізичної активності говорять практично завжди, коли йдеться про здоров’я наших дітей. При цьому, сидячий спосіб життя негативно впливає не лише на дорослих, але й на дошкільнят і школярів. Для того, щоб заохотити дитину займатися спортивними вправами, можна надати їй місце для спортивного куточка (якщо є така можливість). Одним з чудових універсальних тренажерів для дорослих і дітей є гімнастичний м’яч – фітбол.

Фітболи використовуються тепер не лише у фітнес-центрах і домашніх умовах, їх купують для садочків, шкіл, кабінетів лікувальної фізкультури. Завдяки вправам на гімнастичному м’ячі діти тренують координацію, розвивають гнучкість і зміцнюють м’язи. Але, мабуть, головною перевагою використання м’яча є те, що діти самі хочуть займатися, гратися, виконувати на ньому вправи. Причина популярності фітболу проста – на ньому може займатися дитина з будь-яким рівнем фізичної підготовки, а ще це дуже весело.

Коротко про фітбол

Фітбол (Ви також можете називати його швейцарським м’ячем, м’ячем для фітнесу, гімнастичним м’ячем) – це велика надувна куля. Фітболи витримують різну вагу, бувають різних розмірів і кольорів.

Чому варто купити фітбол для домашнього використання?

Гімнастичний м’яч може використовувати вся сім’я (виняток – важкі випадки, що стосуються стану здоров’я, тому є невеликий ряд протипоказань для фітболу). Дуже часто займатися на фітбол з дитиною починають незадовго після її народження. Такий тренажер популярний серед майбутніх мам, після народження крихітки його використовують для підтримки красивих форм тіла, зміцнення м’язів. Чудове рішення – займатися на фітбол разом з малюком.

Підготовка до вправ на фітболі

Вибираючи фітбол індивідуально для дошкільника, купуйте той розмір, при якому дитині буде комфортно сидіти, впираючись ногами в підлогу. Кут між тулубом і стегнами при сидінні становить 90 градусів. При цьому коліна також зігнуті під прямим кутом.

Одяг повинен бути максимально зручним, взуття – нековзке.

Починають з найпростіших вправ, навантаження збільшуються поступово.

Різкі рухи або скручування, зайві навантаження або будь-які вправи з ризиком для здоров’я дитини – це ті речі, від яких потрібно відмовитися відразу ж, ще до початку перших занять.

Перш ніж починати виконувати вправи, дозвольте дитині звикнути до фитболу. Оскільки м’яч сприятиме формуванню правильної постави, дитина сидить на ньому з прямою спиною, спираючись ногами в підлогу. Для початку дитина може легенько погойдуватися на м’ячі, акуратно схиляючись то вперед, то назад. Коли дитина звикне до м’яча, вона може повільно підняти одну ногу від землі і утримувати її протягом 5 секунд, потім опустити. Попросіть свою дитину виконати дану вправу по 10 разів на кожну ногу – це буде її перша вправа по роботі з координацією і підтримкою стабільності свого тіла.

Наступний крок – вправи в положенні лежачи на м’ячі. Переконайтеся, що навколо достатньо вільного простору, немає ніяких дрібних і великих перешкод. Сидячи на фітболі, дитина повільно відсуває ноги, кладе голову і плечі на кулю. Підтримуйте дитину в цьому випадку і під час інших вправ, особливо якщо вона ще не повністю звикла до м’яча.

Нерідко для того, аби зробити заняття ще веселішими, дітям вмикають улюблену музику. На фітболі також можна сидіти, переглядаючи мультфільми, граючи у комп’ютерну гру – в такий час не завжди виходить стежити за поставою, а на м’ячі дитина буде тримати спину прямо, навіть не задумуючись про це.

Як тільки ваша дитина освоїть ці рухи, ви можете почати використовувати різні програми вправ для своїх фізичних тренувань. Вправи з фітболом хлопчики і дівчатка можуть виконувати не тільки з батьками, але і з друзями. Граючись, діти працюють над зміцненням м’язів спини і формуванням гарної постави, вчаться спритності, утриманню рівноваги. Для роботи ніжок також знайдуться спеціальні вправи. Рекомендуємо Вам оцінити і попрактикувати разом з улюбленим чадом лікувальні вправи для дітей. Тут серед вправ для зміцнення різних груп м’язів можна знайти нові способи тренування на гімнастичному м’ячі.

Завдання програми

Озоровчі:

— зміцнення здоров’я дітей за допомогою фітболів;

— розвиток сили м’язів, що підтримують правильну осанку;

— вдосконалення функцій організму, підвищення його захисних властивостей і стійкості до захворювань за допомогою фітболів.

Освітні:

— розвиток рухової сфери дитини і її фізичних якостей: витривалості, спритності, швидкості і гнучкості.

Виховні:

— виховання інтересу і потреби у фізичних вправах.

Час проведення заняття з дітьми 3-4 років — 30 хвилин, з дітьми 5-6 років — 40 хвилин.

«Золоті» правила фітболгімнастики

  1. Кожній дитині потрібно добирати м’яч за зростом так, щоб під час посадки на м’яч між тулубом і стегном, стегном і гомілкою, гомілкою і стопою був прямий кут
  1. Перед заняттям із м’ячами треба пересвідчитися, що поруч немає гострих предметів, які можуть пошкодити м’яч
  1. Діти повинні мати зручний одяг, що не заважає рухам, і не слизьке взуття (краще в носочках на килимку)
  1. Починати треба із простих вправ і полегшених вихідних положень, поступово переходячи до складинх
  1. Жодна вправа не має завдавати болю або викликати дискомфорт
  1. Слід уникати швидких і різких рухів, скручувань у шийному і поперекових відділах хребта, інтенсивного напруження м’язів і спини
  1. Під час виконання вправ, лежачи на м’ячі, не затримувати дихання
  1. Виконуючи вправи на м’ячі, лежачи на животі і спині, голова і хребет мають становити одну пряму лінію.
  1. Під час виконання вправ м’яч не повинен рухатись
  1. Фізичне навантаження за часом має суворо дозуватися відповідно до вікових можливостей дітей
  1. Стежити за технікою виконання вправ, дотримуватись прийомів страхування і вчити дітей самострахування
  1. На кожному заняття намагатися створювати позитивний емоційний фон, бадьорий радісний настрій

Етапи роботи з фітболгімнатики

Перший етап роботи з фітболом передбачає індивідуальну роботу з дітьми. Кожній дитині надають змогу самостійно ознайомитися новим обладнанням, пограти фітболами.

Другий етап — навчання дітей самостійно сідати на фітбол  та утримувати рівновагу на ньому. При цьому необхідно вчити сідати на фітбол правильно: при сидінні коліна мають бути розміщені на рівні стегон. Слід сидіти стійко і впевнено, не провалюючись. Правильне сидіння на фітболі сприяє не лише ефективності, а й безпеці викоонання вправ.

Пам’ятаймо, що заняття — це казка. Діти виконують вправи під час казки, яку розповідає вихователь. Як правило, заняття з фітолгімнастики не мають великого м’язового навантаження. У них переважає безліч вправ на розвиток моторики: хапання, кидання тощо, звуконаслідувальні, а також ігри з розгорнутим ігровим змістом. Дуже важливо також те, що гімнастика з використання фітболів створює в дитячому колективі веселу, насичену яскравими позитивними емоціями атмосферу.

 ЗАГАРТУВАННЯ

  Мета:  формувати у дітей поняття турботи про збереження здоров’я;  привчати здійснювати контроль за додержанням особистої гігієни. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Фізкультура на повітрі

  1. Провітрювання групової кімнати та вологе прибирання.
  2. Фізкультура  та ранкова гімнастика на свіжому повітрі.
  3. Миття рук та обличчя водою кімнатної температури.
  4. Гімнастика після денного сну.
  5. Ходьба босоніж по ребристій дошці.

РАНКОВА ГІМНАСТИКА № 1

Мета: вчити дітей під час виконання вправ правильно вдихати та видихати повітря. Розвивати рухову активність. Виховувати бажання підтримувати здоровий  спосіб життя.

 1. Продовжувати вчити дітей лазінню по гімнастичній стінці приставним способом; удосконалювати вміння перекату з п’ятки на носок стоячи на палиці. Розвивати

спритність в рухливій грі «Діти в лісі». Виховувати бажання бути здоровими.

 2. Вправляти дітей у навичках зістрибувати з  висоти (гімнастичної лави); закріпити  вміння  лазити  по гімнастичній стінці приставним кроком. Розвивати окомір під час рухливої гри «Цілься краще». Виховувати бажання займатися спортом..

 3. Удосконалювати навички дітей стрибати із скакалкою, на обох ногах; закріпити вміння дітей  пролізати в обруч грудьми вперед, лівим і правим боком; Розвивати окомір під час рухливої гри «Влуч у коло». Виховувати інтерес до виконання фізичних вправ.

4.Закріпити  вміння дітей кидати торбинки на дальність способом «із-за спини через плече» ,  вправляти у стрибках  на скакалці; Розвивати спритність під час рухливої гри «Гуси – лебеді». Виховувати бажання займатися фізкультурою.

5.Продовжувати вчити дітей бігати на витривалість; закріпити вміння  кидати  торбинки на дальність способом « із – за спини через плече »; розвивати силу в рухливій грі « Серсо». Виховувати дружні стосунки.

6.Продовжувати вчити дітей стрибати угору з торканням руками предметів; удосконалювати вміння бігати на витривалість. Розвивати узгодженість дій в рухливій грі «Зайці і вовк». Виховувати інтерес до фізичних вправ.

7. Вправляти дітей у вмінні зістрибувати з висоти; удосконалювати навички кидання м’яча один одному; розвивати спритність під час рухливої гри «У ведмедя в бору». Виховувати самостійність та наполегливість у виконанні вправ.

8. Удосконалювати уміння дітей лазити по похилій драбині однойменним способом; закріпити навички   дітей стрибати  угору  намагаючись дістати предмет; розвивати спритність в рухливій  грі «Зайці і вовк». Виховувати дружні взаємини.

РАНКОВА ГІМНАСТИКА № 2

Мета: продовжувати надавати знання про необхідність ранкової гімнастики та рухової активності на свіжому повітрі. Виховувати у дітей усвідомлене ставлення до проблем збереження та зміцнення здоров’я через фізичні вправи.

І.Ходьба, різні види ходьби: на носках, на зовнішній та внутрішній сторонах ступні, в колоні по одному. Біг у середньому темпі. Перешиковування в три колони.

ІІ. Загально – розвиваючі вправи

1.«Квіточки потяглися пелюстками до сонця»

В.п. – о.с. руки опущені донизу

  • підняти руки с сторони (вдих)
  • простягнути руки вперед(видих)
  • розвести руки в сторони(вдих)
  • опустити вниз(видих)    (повторити 8-10разів)

2.«Квіточки загойдались під вітерцем»

В.п. – ноги на ширині стопи, руки опущені донизу

  • нахили тулуба лівобіч, підняти руки через сторони вгору(вдих)
  • повернутись у в.п.(видих)(повторити по 4рази)
  1. «Квіточки нахилилися, торкнулися землі, відчули тепло й розправили пелюстки»

–     нахили вперед,

В.п – ноги на ширині плечей, руки в боки

  • нахилити тулуб уперед, одночасно розводячи руки в сторони (видих)
  • торкнутися руками землі (видих)
  • повернутися у в.п(вдих) (повторити 8 разів)

4.«Сонечко сховалося  –  квіти сховали свої пелюстки» присідання

В.п. – о.с.

  • присісти підняти руки вгору долонями вперед(видих)
  • повернутися у в.п.(вдих)(повторити 9 разів)

6.«Квіти закружляли» стрибки з обертанням на місці лівобіч і правобіч

В.п. – о.с., руки в боки

  • стрибки на місці з обертанням на 90 лівобіч
  • те саме правобіч (повторити по 3 рази)

ІІІ. Заключна частина»Бджоли прилетіли, медок зібрали й полетіли» перешиковування в одну колону. Ходьба в повільному темпі з рухами рук угору – вниз.

                                   РАНКОВА ГІМНАСТИКА № 3  

                            (З мотузками ). 

Мета: закріпити раніше здобуті уміння та навички з фізкультури, вправляти  у  виразному виконанні рухів. Виховувати бажання  підтримувати бадьорий стан організму.

І.Ходьба зі зміною темпу, з високим підніманням колін «як конячки», біг у середньому темпі, звичайна ходьба. Перешиковування у три колони.

ІІ. Загально – розвиваючі вправи.

  1. «Піднімаємо мотузку вгору»

В.П. – О.с., руки з мотузкою опущені вниз

1,3 – підняти мотузку вгору (вдих)

2,4 – В.П.(видих)            (6 р.)

  1. «Нахили тулуба вперед»

В.П. – стійка ноги нарізно, мотузка перед грудьми в зігнутих руках

1,3 – нахилити тулуб уперед, опустити мотузку вниз(видих)

2,4 – випрямитись у В.П.(вдих)    (8 р.)

  1. «Повороти тулуба з одночасним підніманням мотузки вгору»

В.П. – стійка ноги нарізно, мотузка за головою на плечах

1,3 – повороти тулуба вліво (вправо), підняти мотузку вгору над головою(вдих)

2,4 – повернутися у В.П.(видих)   ( 7 р.)

  1. «Піднімання ніг та мотузки вгору»

В. П.– О.с. мотузка в опущених руках.

1,3 – піднімання лівої (правої)ноги та рук з мотузкою вгору(вдих)

2,4 – В.П – о. с(видих)    ( 6 р.)

  1. « Присідання з мотузкою».

В.П. – О.с. руки на поясі, мотузок в опущених руках.

1,3 – присісти, руки винести вперед, сказати « ось».

2,4 – В.П.          ( 7 р.)

  1. «Стрибки через мотузку».

В.П. – О.с.  руки на поясі, мотузок на землі (підлозі) попереду.

1,3 – стрибок на 2-х ногах уперед через мотузок.

2.4 – В.П.      (8 стрибків  чергувати з ходьбою)

ІІІ. Заключна частина.  Ходьба у повільному темпі, вправи на відновлення дихання.

           

                « У садочку діточки».

     Наші діточки, наче квіточки,

Після сну прокидаються,

До сонечка тягнуться.

           (потягування рук назад лежачи на ліжкові) 6р.

Наші діточки, наче квіточки,

З вітром граються,

В сторони повертаються.

            (повороти тулуба лівобіч та правобіч, лежачи на ліжку) 6р.

                             « Ми веселі дошкільнята».

Вихователь: Ми веселі дошкільнята,

                       Треба нам уже вставати.

Снились нам хороші сни,

Раді і веселі ми.

  1. «Давайте підростемо»

(потягування на животі та спині) по 4 р.

  1. «Гімнастика для профілактики порушень постави»

            (ходьба з мішечками на голові  по килимку) 2хв.

  1. «Дуже спритні та уважні»

         (повороти голови вліво – вправо з мішечками на голові) 8 р.

  1. «Присідання з мішечками на голові»

                                                 (повторити 8 разів)

5.«Повороти навколо себе з високим підніманням ніг»

(повторити 6 разів)

  1. «Перестрибування через мішечки»

                                               (виконати 10 стрибків)

7.«Ходьба по доріжці «Здоров’я».

 

%d0%b7%d0%be%d0%b1%d1%80%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f_viber_2023-06-01_16-14-43-719 %d0%b7%d0%be%d0%b1%d1%80%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f_viber_2023-06-01_16-14-44-658 %d0%b7%d0%be%d0%b1%d1%80%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f_viber_2023-06-01_16-14-45-053 %d0%b7%d0%be%d0%b1%d1%80%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f_viber_2023-06-01_16-14-45-641

         Поради батькам:
Здоров’я починається зі стопи

Дитяча стопа, порівняно зі стопою дорослої людини, має %d1%80%d0%b8%d1%81%d1%83%d0%bd%d0%be%d0%ba1низку особливостей. Дитяча стопа більш широка в передній частині і звужена в зоні п’яти. У дітей дошкільного віку на підошві сильно розвинена підшкірна клітковина, яка заповнює пори стопи, що часто призводить до діагностичних помилок. При цьому діти часто скаржаться на швидку втомлюваність, головний біль, біль в ногах і стопі. В дітей також порушується хода. Форма стопи впливає на осанку і хребет дитини. На стопі розташовані рефлекторні зони, які забезпечують її зв’зок з різними системами організму(серцево-судинна, дихальна, кровоносна та ін..). Таким чином, стопа, завдяки своїй будові, і важливим функціям впливає на весь організм.

Яким повинно бути взуття дошкільника?%d1%80%d0%b8%d1%81%d1%83%d0%bd%d0%be%d0%ba2

  • Взуття повинно відповідати формі і розміру стопи.
  • Підошва повинна бути гнучкою, не високою.
  • Важливим елементом взуття дошкільника є каблук, висота якого не повинна перевищувати 5-10мм.
  • Для профілактики деформації стопи особливе значення має наявність фіксованого задника, який дозволяє утримувати п’яткову кістку і запобігає її відхилення назовні.
  • Взуття повинно забезпечувати надійну фіксацію в носковій частині.
  • Велике значення для попередження деформації стопи має загартування, зручне взуття, використання тренажерів для ніг.

Фізкультурні розваги – одна із найулюбленіших форм фізичного виховання дошкільнят