Вжиті заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку

У закладі з лютого 2020 року діє консультативний пункт для дітей, не охоплених дошкільною освітою. Протягом навчального року адміністрацією та педагогічним колективом ЗДО проводилась активна робота в напрямку пропаганди дошкільної освіти:

– організовано роботу психолого-педагогічної служби для занять з дітьми неохопленими дошкільною освітою;

– здійснювався соціальний та педагогічний патронат із метою сприяння взаємодії ЗДО та сім’ї.

На жаль, не було жодного звернення батьків щодо відвідування дитиною консультативного пункту, що могло бути пов’язане з тим, що заклад працював у умовах карантину.

З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою дитячого закладу у вересні було проведено Дні відкритих дверей для батьків наших вихованців та батьків мікрорайону. Була надана можливість переглянути організацію життєдіяльності дітей, заняття, виставки дитячих та колективних з вихователями робіт, оглянути предметно – ігрове середовище групових кімнат.

Велика увага у роботі закладу приділяється наступності дошкільної  та початкової освіти. Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей старших груп з правилами поведінки учнів, проводили бесіди про школу, ходили на екскурсії до школи. Випускники нашого дитячого садка мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову, так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), підготовку до навчання в школі.

В даний час питання морально-патріотичного виховання в дошкільному закладі розглядаються як пріоритетні, формування патріотичних почуттів у дошкільників базується на національній культурі та спадкоємності поколінь.  Тому ми продовжили роботу з цього напрямку. Проблему реалізації завдань патріотичного, духовного виховання обговорено під час проведення педагогічних читань «Навчальна сила книжки», проведено педагогічну раду «Партнерська взаємодія учасників освітнього процесу». Старші дошкільники брали участь у заходах, присвячених дню народженню українського сучасного письменника Всеволода Нестайка, які організовувалися у бібліотеці-філії. Працівники закладу взяли участь у конкурсі «Різдвяна зірка» та були учасниками рекорду «Різдвяних зірок» у місті і зайняли почесне ІІІ місце.  Вихованці закладу брали участь в акції «Миколай мандрує залізницею», організованою місцевим управлінням залізницею. Систематично у закладі проводяться «Хвилини духовності» До проведення цих акцій була залучена батьківська громадськість.

На жаль у зв’язку з введенням карантину не було проведено тестування дітей старших груп на рівень готовності  до навчання в школі.

Плануваня роботи в дошкільному закладі здійснювалося відповідно до Інструктивно – методичного листа Міністерства освіти і науки України «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» . Саме річним планом регламентувалася організація методичної роботи дошкільного навчального закладу, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес, згідно з концептуальними засадами Базового компоненту дошкільної освіти (нової редакції). Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Протягом року кабінет поповнився наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально – методичною літературою,  дидактичним аудіо та відео матеріалом. Під керівництвом вихователя – методиста Балаш О.Р. педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітнього процесу з навчального на розвивальний. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями: «Дошкільне виховання», «Методична скарбничка вихователя», комплект «Зразковий дошкільний заклад», у складі якого журнали «Практика управління дошкільним закладом», «Вихователь – методист дошкільного закладу», «Музичний керівник», «Практичний психолог» та «Коза – диск»,  використовують у своїй роботі інформаційно-комунікативні технології. Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, міні МО, використання кращого досвіду вихователів нашого ЗДО, міста, інших областей, проходження курсів підвищення кваліфікації при ОІППО.

На базі дошкільного закладу організовувалися такі форми роботи:

  1. Школа професійної адаптації та наставництва (вихователь: Рогожа Л.Ф.).
  2. Школи батьківства (вихователь-методист Балаш О.Р.).
  3. Школа передового педагогічного досвіду «Архітектори освітнього процесу» (вихователь-методист Балаш О.Р.).
  4. Школа інноваційних технологій (вихователь-методист Балаш О.Р.).
  5. Семінар «Інтеграція побудови освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі» (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.).
  6. Психолого–педагогічна вітальня (тренінги, керівники: вихователь-методист Балаш О.Р., практичний психолог Кукудяк І.В.).

Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу впроваджує в практику роботи інноваційні освітні технології.

Впроваджуючи в практику інноваційні технології по роботі з дітьми, педагоги організовують заняття, як основну форму навчально-пізнавальної діяльності. Проводяться комплексні, тематичні, інтегровані, комбіновані, домінантні і ін. заняття в залежності від основних напрямків розвитку Базового компонента дошкільної освіти, що забезпечує високу продуктивність та діяльність дітей. Розвиток дитини відбувається лише у діяльності. Тому навчальний процес відбувається за умови постійної активності, позитивної взаємодії всіх учасників. Педагоги в своїй роботі використовують інтерактивні методи навчання, створюючи умови, щоб дитина мала змогу обговорювати проблеми з іншими, ставити запитання, активно діяти, досліджувати.

Впродовж періоду з 21.03.2020 по 31.05.2020 року дошкільний навчальний заклад, в зв’язку з впровадженням карантину, перейшов на дистанційне надання освітніх послуг вихованцям. Було розроблено план проведення дистанційної роботи закладу в період карантину, перспективні та календарні плани роботи з дітьми відповідно вікових груп. Проводилася дистанційна методична та психологічна робота з педагогами, відповідно укладених планів. Методичні матеріали, нормативно-правова документація, відео проведення занять, збережено на гугл-диску та висвітлювалася на сайті закладу. Освітньо-виховна робота велася і через вайбер, програму ZOOM. Педагоги створювали відео звіти у вигляді фото колажів, колажів робіт дошкільників, відеороликів, присвячених Дню матері, Дню міста, Дню вишиванки, підсумки тижня БЖД, охорони праці, проекту «Школа», святкування випускних ранків онлайн.

До дистанційної освітньо-виховної роботи активно долучилися 211 вихованців (з 372). Решту дітей виконували запропоновані завдання, але несистематично. Роботу дошкільного закладу під час карантину позитивно оцінила батьківська громадськість.

         На базі дошкільного закладу організовувалися заходи міського та обласного значення:

  1. Тренінгове заняття з керівниками ЗДО «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації». (28 листопада 2019р.)
  2. Курси вихователів ЗДО ОІППО (14 листопада 2019 р.)
  3. Засідання творчої групи практичних психологів міста з теми «Психологічний вплив та подолання медіа залежності у дітей» (1 раз в місяць)

Проводився конкурс-огляд «Парк професій» в групових приміщеннях, який посприяв удосконаленню розвивального середовища дошкільного закладу в цілому і кожної групи зокрема та частково реалізував завдання трудового виховання дошкільників. Педагоги презентували сучасні професії та осучаснили вже всім відомі та поширені, серед яких: лікар, офіціант, поліцейський, пожежник, фармацевт, кравець, кондитер, модельєр, касир в супермаркеті, археолог, перукар, кухар піццерії.

Всі вікові групи належно підготувалися до конкурсу. Відзначено:

  • І місце – педагогів групи №9 «Калинонька» (Сончак Л.І., Облогіна С.А.) професія – археолог
  • ІІ місце – педагогів групи №10 «Барвінок» (Воянська В.Б., Демків О.А.) професія – кравець
  • ІІІ місце – педагогів групи №14 «Соняшник» (Камінська С.С., Стиранка Г.Д.) професія – поліцейський

Організовувались виставки робіт з природного та покидькового матеріалу «Золоті фарби осені», «Ой ти, зимонько-зима», «Подарунки від святого Миколая»,  «Різдво на порозі!», «Зацвіла в долині червона калина», «Христос Воскрес! Радіє світ!» (online), тематичні виставки малюнків, виставки новітніх дидактичних посібників з питань організації трудового виховання та економічного виховання, виставки «Ярмарок педагогічних ідей та технологій», виставки малюнків в рамках проведення місячника та тижня БЖД, охорони праці. В рамках проведення тематичної педагогічної ради відбулася виставка-презентація конспектів різноманітних форм роботи з батьками.

Практичний психолог ЗДО №23 “Дударик”,  Кукудяк І.В., приймала участь у міському етапі Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів та соціальних падагогів “Нові технології у новій школі” у номінації “Корекційно – розвиткові програми”. На конкурс було представлено авторську програму практичного психолога “Подорож у царство звуків”, яка зайняла почесне ІІІ місце.

21 травня 2020 було проведено челендж за участі працівників закладу «Бережи українське – носи вишиванку»

Впродовж 2019-2020  навчального року в нашому закладі продовжували функціонувати дві інклюзивні групи, які відвідували троє дітей з особливими освітніми потребами. Командою педагогічного супроводу інклюзивної освіти розроблено відповідну правову та методичну документацію, створено належні умови для розвитку та перебування дітей з особливими потребами в дошкільному закладі. Напрацьовано відповідне дидактичне наповнення для корекційно-розвивальної роботи з такими дітьми.

Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами багато нових можливостей для широкого впровадження у педагогічну практику сучасних методичних розробок.  Під час проведення різних методичних заходів вихователь-методист Балаш О.Р. використовувала ІКТ, що дало змогу підвищити ефективність та результативність їх проведення. Вихователем-методистом широко використовувались інтерактивні методи  –  різноманітні ділові, психологічні ігри та вправи, що дозволило активізувати слухачів, перевести їх у розряд активних учасників та підвищити користь спільної праці. Проведені  форми роботи допомогли сприяти росту професійного рівня педагогів нашого закладу. Традиційно приділялась увага молодим вихователям, за якими були закріплені наставники – це творчі педагоги з багаторічним стажем. Молоді спеціалісти відповідно до планів працювали над підвищенням професійного рівня шляхом співпраці з наставниками та самоосвіти.

dudaryk