Даний звіт підготовлено на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. №55 та «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю» з метою забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління закладом дошкільної освіти.
Згідно своїх посадових обов’язків я, як директор, реалізовую державну політику в галузі освіти, контролюю відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам; веду контроль за організацією харчування, медичного обслуговування; дотриманням санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників. підтримую ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів; організовую різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.
ЗДО №23 „Дударик” підпорядкований Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради. Проводить свою діяльність уже протягом 34 років і розрахований на 255 дітей. Спискова кількість дітей 371 дитина. З них 41 дитина переведена до різновікової групи.
Кількість груп 13, з 12- годинним режимом роботи – 6 , з 10.5 – 7 груп.
З них: раннього віку – 1 (25 дітей); дошкільного віку – 12: 3 групи дітей молодшого дошкільного віку (№1 – 27 дітей, №8- 27 дітей №10- 24 дитини); 5 груп дітей середнього віку (№ 2 – 26 дітей, №6- 20 дітей, №7 – 27 дітей, №9 – 26 дітей, №14- 24 дитини); 4 групи дітей старшого віку (№3- 25 дітей, №5 – 24 дитини,№11- 25 дітей,№ 12 – 25 дітей). Функціонує 6 інклюзивних груп, де виховується 9 дітей з ООП.
Набір дітей до закладу здійснюється відповідно до черги електронної реєстрації з врахуванням пільгових категорій дітей.
Організація освітнього процесу насамперед спрямована на реалізацію основних завдань закладу дошкільної освіти, при визначенні яких було враховано: сучасність, актуальність та результати опитування педагогів, аналіз роботи за 2022-2023 навчальний рік, а також можливості колективу.
Пріоритетним завданням було створити безпечні умови для збереження фізичного і психічного здоров’я та ефективну взаємодію учасників освітнього процесу під час дії воєнного стану.
Освітніми завданнями було:
- Створити умови для реалізації оновленого Базового компоненту дошкільної освіти як Державного стандарту, спрямованого на забезпечення освітнього результату – формування компетентностей дитини дошкільного віку.
- Удосконалювати шляхи організації роботи педагогічного колективу на виконання завдань пріоритетного напрямку діяльності: художньо-естетичний розвиток дошкільника (образотворчої, музичної, театральної, літературної), впроваджуючи особистісно-орієнтовані підходи в освітньому процесі.
- Оптимізувати шляхи процесу становлення та розвитку мовленнєвої особистості дошкільника, зокрема розвитку зв’язного мовлення, який є стрижнем будь-якого іншого виду діяльності (ігрової, пізнавальної, пошукової, музичної, образотворчої тощо).
- Забезпечити сприятливі умови для формування ігрової компетентності дошкільників, яка сприяє становленню компетентностей пізнання та взаємодії зі світом.
Методична робота в закладі \проводилася за двома основними напрямками: пошук та вивчення нових технологій і методів у методичній і психолого-педагогічній літературі; їх теоретичне осмислення, апробація, аналіз та підсумки (використання в практичній роботі з дітьми). Протягом навчального року методична робота здійснювалася таким чином, щоб сформувати професійну компетенцію та збагатити інтереси, задовольнити духовні і професійні необхідності педагогів.
Педагогічний колектив складається з 39 педагогів, з них 26 вихователів, 5 асистентів вихователя, 2 музичні керівники, 2 інструктора з фізкультури, 1 практичний психолог, 2 керівники гуртків.
Серед педагогів з вищою фаховою освітою – 22,
Вищою освітою (початкові класи)- 2
Вищою освітою (інша) – 5
Вища базова фахова освіта – 3
Вища базова (початкові класи) – 1
Вища базова (інша) – 1
Середня спеціальна фахова освіта – 5
Навчаються без відриву від виробництва: 2 педагоги
З метою підвищення фахової майстерності педагогів у 2023-2024 році курси при ІОППО пройшли: вихователь-методист Балаш О.Р., практичний психолог Кукудяк І.В., вихователі: Кашуба Л.М., Бережанська І.М., Рогожа Л.Ф., Сворак Н.М., Лубашева О.М., Курій Н.В., Камінська С.С., інструктор з фізкультури Осідач Л.В., Рудницька Т.С., музичний керівник Білянська І.О., Гаврон О.І..
Впродовж 2023-2024 навчального року було атестовано 7 педагогів:
- Козенко Марія Василівна – вихователь, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».
- Анищук Світлана Петрівна вихователь, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».
- Бережанська Ірина Михайлівна –вихователь, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».
- Кашуба Леся Михайлівна – вихователь, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».
- Сєрова Анастасія Петрівна – вихователь, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».
- Сончак Лідія Іванівна – вихователь, підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».
- Лубашева Олена Миколаївна – вихователь, підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».
За підсумками атестації з 39 педагогів:
Вища категорія – 12
І категорія – 8
ІІ категорія – 2
Спеціаліст – 4
Тарифіковано – 12
Відповідає займаній посаді – 1
Звання «вихователь-методист» – 5
Звання «старший вихователь» – 1
Дієвою формою підвищення фахового, наукового та методичного рівня майстерності педагогів є методична робота педагогічних працівників міста, яка була організована в основному в очному форматі та деякі в дистанційному форматі. А також участь педагогів в різноманітних семінарах, вебінарах, які організовувалися обласним інститутом післядипломної освіти та на інших педагогічних платформах та форумах.
В закладі діяла «Школа професійної адаптації та наставництва», керівник досвідчений вихователь Рогожа Л.Ф., у рамках якої було організовано роботу з підвищення рівня педагогічної майстерності молодих спеціалістів: вихователів, інструктора з фізкультури, музичного керівника (1-3 років стажу), на засіданнях відпрацьовані теми методичного та психологічного напрямку, які допомогли молодим педагогам у їхніх перших кроках професійного становлення.
Продовжив свою роботу постійнодіючий семінар вчителя-логопеда Романишин Н.В. Було проведено два засідання з педагогами дошкільного закладу: «Позиція та дії вихователя, що сприяють розвитку мовленнєвої компетентності» у формі рекомендацій для педагогів та «Робота з літературними творами: три прийоми» у формі семінару-практикуму для педагогів.
Активно та ефективно продовжилася організація роботи по ознайомленню педагогів з освітніми інноваціями «Школа інноваційних технологій» (керівник вихователь-методист Балаш О.Р.)., де розглядалися питання ынноваційних технологій в мовленнєвій роботі з дошкільниками та сучасні підходи до ігрової діяльності в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти
Продовжив свою роботу науково-методичний семінар «БКДО – 2021. Зміст та умови реалізації» (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.). Цього року пріоритетними були такі питанням – «Реалізація Державного стандарту дошкільної освіти за освітнім напрямом «Мовлення дитини»» та «Ігрова компетентність як домінанта освітнього напряму «Гра дитини»».
Робота «Школи передового педагогічного досвіду «Архітектори освітнього процесу» була присвячена проблемі «Ознайомлення з методичним посібником «Гуцульський орнамент на кераміці». Педагоги закладу мали змогу ознайомитися з досвідом роботи педагогів ЗДО №15 «Гуцулочка».
Актуальною була робота «Психолого-педагогічної вітальні», яка мала назву «Формула психічного здоров’я» під керівництвом практичного психолога Кукудяк І.В. та вихователя-методиста Балаш О.Р. Засідання були присвячені наданню психосоціальної підтримки в умовах воєнного стану, зокрема «Психосоматика та емоції нашого тіла у дні війни, як допомогти дитині та дорослому. Навчаємо дітей позбавлятися фізичного та емоційного напруження» (вебінар) та «Як підтримати себе у стресових умовах: 5 технік» (практичне заняття.
Продуктивним був семінар-практикум з художньо-естетичної діяльності «Творчість на кінчиках пальців». Педагог Сєрова А.П. презентувала розвивальні ігри, які можна виготовити з підручних матеріалів. А вихователь Карпюк Н.Л. провела майстер-клас з декоративно – ужиткового мистецтва.
Проведено засідання «круглого столу» з актуальних питань дошкілля: «Стадії розвитку професійної ролі педагога. Професійний стандарт вихователя», «Значення книги у житті дитини. Як діток з книжкою подружити», «Екологічна освіта дошкільників: ідеї з-за кордону».
За традицією у січні 2024 було проведено педагогічні читання на тему «Педагогічні ідеї видатних українських педагогів та діячів минулого і сучасного».
У 2023/2024 навчальному році вихователь Шуляк О.М. впроваджувала парціальну програму «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях» (авторський колектив – А.Богуш, І.Сіданіч, В.Сучок).
ЗДО 23 “Дударик” у 2023-2024 році взяв участь в апробації педагогічного інструментарію динаміки розвитку дитини старшого дошкільного віку “Вектор”. Було проведено 5 діагностувальних днів у старшій групі №11 «Веселка» педагогами Карпюк Н.Л., Балаш О.Р., Кукудяк І.В..
У закладі організовано гурткову роботу з художньо-продуктивної діяльності “Золоті рученята”, керівник Бура І.І. та інтелектуально – пізнавального спрямування з розвитку емоційного інтелекту дітей дошкільного віку «Сходинки до свого Я», керівник Кукудяк І.В.
Протягом навчального року проводилась активна робота в напрямку пропаганди дошкільної освіти:
– організовано роботу психолого-педагогічної служби для занять з дітьми неохопленими дошкільною освітою;
– здійснювався соціальний та педагогічний патронат із метою сприяння взаємодії ЗДО та сім’ї.
У закладі з лютого 2024 року діє консультативний пункт для дітей, не охоплених дошкільною освітою.
З метою підвищення якості освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році в закладі дошкільної освіти №23 «Дударик» використовувалися інноваційні освітні технології та елементи інноваційних технологій, а саме:
№ п\п | Освітня інновація | ПІБ вихователя, посада | Кваліфікаційна категорія | Стаж роботи |
1
|
Теорія розв’язання винахідницьких завдань (Г.Альтшуллер)
|
Сончак Лідія Іванівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна Рогожа Ліна Федорівна, вихователь |
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист» |
29
28
40
|
2
|
Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання (Л. Шульга) | Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь | Вища, пед..зв. «вих.-методист» | 33 |
3
|
Методика використання схем моделей для навчання дітей описових розповідей (Т.Ткаченко) | Рогожа Ліна Федорівна, вихователь;
Демків Орися Андріївна, вихователь; |
Пед.зв. «вихователь-методист»
Вища |
40
43 |
4
|
Методика використання схем-моделей в лексико-граматичній роботі (К.Крутій)
|
Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь; Рогожа Ліна Федорівна, вихователь; Демків Орися Андріївна, вихователь |
Вища
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист» Вища |
33
28
40
43 |
5 | Розвиток творчої уяви дошкільника (О.Дяченко) | Сончак Лідія Іванівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь Рогожа Ліна Федорівна, вихователь |
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист» |
29
28
40 |
6 | Програма соціальної та фінансової освіти «Афлотот»(Нідерланди) | Козенко Марія Василівна вихователь
Всі педагоги молодших груп |
Вища
(модератор)
|
17
|
7 | Навчання ранньому читанню
за методикою Л. Шелестової |
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь | вища | 28 |
8 | Блоки Дьєнеша | Анищук Світлана Петрівна | І кв.кат. | 28 |
9 | Використання LEGO – технологій | Тимофеєва Анна Олегівна | Спеціаліст | 7 |
10 | Куби Блума | Козуненко Вікторія Анатоліївна | ІІ кв.кат. | 7 |
11 | Коректурні таблиці, асоціативні картки | Козенко Марія Василівна | Вища кат. | 19 |
12 | Круги Луллія | Говера Ольга Борисівна | Вища кат | 39 |
13 | Нейропсихологічні гри | Камінська Світлана Степанівна | І кат | 14 |
Заклад дошкільної освіти забезпечений нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей. Громадським інспектором Кукудяк І.В. розроблені відповідні напрямки роботи з дітьми із багатодітних сімей, неповних, сімей, діти яких потребують соціальної опіки, внутрішньо-переміщених.
Для виявлення дітей пільгових категорій у вересні 2023 року було проведено соціальне опитування сімей. Складено банк даних дітей пільгових категорій. З батьками та членами родин проводилась роз’яснювальна робота щодо права користування пільгами. Для категорії цих дітей організовано пільгову оплату за харчування, а саме:
- багатодітні сімї – 48 (для цієї категорії організовано 50% оплата за харчування)
100% звільнення від оплати за харчування
- малозабезпечені – 7 сімей
- АТО, ЗСУ – 40 сімей
- діти-інваліди – 10 дітей
- діти з особливими освітніми проблемами – 9
- ВПО – 18
Впродовж року особливої уваги приділено питанням з попередження насильства та жорстокого поводження з дітьми в сучасному суспільстві. А також проведено заходи (відповідно плану роботи) щодо забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування). Облаштовано стенд з матеріалами з профілактики булінгу зі скринькою для повідомлень про випадки.
Проводилася велика робота з правового виховання дошкільників та соціального захисту згідно конвенції ООН про права дитини, Всесвітньої Декларації про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей. Розроблені методичні рекомендації, конспекти занять, підібрана література для педагогів, різноманітні ігри, наочність. Проводилася активна робота з батьками (консультації, бесіди, відкриті заняття, збори). В усіх вікових групах були проведенні заняття по правам дитини, бесіди, конкурси малюнків, вікторини, в яких дошкільники показали свої знання.
Інформація про виконану роботу висвітлюється на сайті закладу dudaryk.co.ua, на сторінці у Фейсбуці. Вихователі в вайбері для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини та профілактики булінгу: розвивальні мультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн , пам’ятки тощо. На заключній педагогічній раді педагоги прозвітували про проведену роботу щодо профілактики булінгу у своїх групах.
Робота колективу ЗДО в 2023-2024 навчальному році була спрямована на зниження захворюваності, а саме: дотримання групових дистанцій, проведення загартування вихованців, дотримання вимог санітарії; індивідуалізація рухової активності дітей; чітке дотримання режиму дня; взаємодія медичного персоналу ЗДО і дитячої поліклініки;; вживання цибулі та часнику в їжу; організація роз’яснювальної роботи з батьками з профілактики різних видів захворювань.
У ЗДО № 23 «Дударик» працює дві сестри медичних старших. Медичний блок забезпечений необхідним обладнанням та інвентарем. Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.
Організація харчування в ЗДО проводиться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 (зі змінами) «Про затвердження норм і порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», наказів Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», наказу Мінагрополітики України від 01.10.2012 №590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»; від 22.06.2005 № 507 «Про внесення змін до пункту 1 постанови КМУ від 26.08.2002 № 1243», наказів Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», від 25.07.2005 № 431 «Про внесення змін до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», інструктивного листа Міністерства освіти і науки України від 21.06.2007 № 1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».
Впроваджено систему аналізу небезпечних чинників та критичних точок контролю (НАССР). Розроблено паспорт харчоблоку закладу освіти, згідно якого поетапно здійснюється покращення його санітарно-технічного стану.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» збільшено вживання птиці, овочів та фруктів, зменшено вживання хліба, картоплі, масла. обмежено вживання чаю, соку та какао, цукру, солі.
На підставі примірного чотиритижневого меню щодня медичний працівник закладу складає меню-розклад, в якому зазначається повна назва страв, їх теоретичний вихід для кожної вікової групи, кількість порцій, кількість продуктів харчування (брутто/нетто).
На кожну страву в закладі складена та затверджена керівником закладу технологічна карта, яка складається до Картотеки страв. Також забезпечено за наявності медичної довідки харчування дітей з особливими дієтичними потребами (цукровий діабет, харчова алергія, непереносимість лактози).
Здійснювався суворий контроль за умовами зберігання, дотриманням строків реалізації продуктів харчування та технологією приготування їжі, проводився громадський контроль.
Забезпечено оптимальний та різноманітний набір продуктів харчування у ЗДО. Приймались продукти харчування від постачальників відповідно до вимог згідно цін, які вказані в специфікації.
На основі накопичувальної відомості обліку витрати продуктів на одну дитину проводився аналіз та корекція виконання натуральних норм харчування.
Питання організації харчування дітей в закладі дошкільної освіти включались в тематику батьківських зборів, засідань батьківської громади закладу, розглядались на виробничих нарад, нарадах при директорові, висвітлювались в інформаційних батьківських куточках, на сайті закладу. В закладі діяла Рада по харчуванню.
Подальші напрямки роботи:
- постійна інформація батьків про стан харчування дітей в ЗДО;
- консультації для батьків щодо раціонального харчування дітей та дотримання режиму вдома.
Впродовж 2023-2024 навчального року колектив ЗДО вдосконалював роботу з фізичного виховання. З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на виконання цього завдання, були сплановані і проведені різноманітні форми методичної роботи, розроблений перспективний план щодо профілактики і оздоровлення дітей на педагогічній раді, на виробничій нараді, на консультаціях, семінарі – практикумі на яких розглядалося питання збереження і зміцнення здоров’я дітей, а також шляхи подолання проблем в організації оптимального рухового режиму ЗДО. Слід зазначити, що в закладі дошкільної освіти проводиться планомірна і цілеспрямована робота спрямована на зміцнення життя і здоров’я дітей через призму інноваційних здоров’язберігаючих технологій. Кожна група вибрала для глибшого застосування найбільш прийнятну для своїх дітей оздоровчу технологію, яку впроваджує в систему фізкультурно-оздоровчої роботи. А своєчасна і вичерпана діагностика стану фізичної підготовленості дітей дає змогу встановити рівень розвитку рухів і фізичних якостей у дітей, а також визначити ступінь відповідності їхньої фізичної підготовленості віковим нормам. Проводились спортивні свята, розваги. Підібрано ряд спортивних ігор та вправ як ефективних засобів розвитку фізичного виховання дошкільників. Вихователем-методистом проведено консультацію «Стаємо на балансир, або як розвивати в дітей уміння тримати рівновагу», розроблено методичні рекомендації «Як організувати заняття з фізкультури: шпаргалка для педагогів». На засіданні «Школи батьківства» вихователь-методист та інструктори з фізкультури провели практичне заняття «Зроби глибокий вдих, або опановуємо з дітьми основи дихальної гімнастики». Проводились спортивні свята «Козацькі розваги» (старші групи), «Йшов сніжок на торжок» (молодші групи), «Спритні кубики» (середні групи), Дні здоров’я, Олімпійський тиждень, Олімпійський день, тиждень рухової активності, квест до Дня захисту дітей, велопробіг до дня Конституції, велосипедні прогулянки, тренінгові заняття з педагогами. Колектив закладу брав участь в національній руханці у вишиванках «Дякуємо ЗСУ» до Міжнародного дня вишиванки.
Велику увагу приділялося роботі з безпеки життєдіяльності. Дитячого травматизму під час освітнього процесу не зафіксовано..
Проводились місячники БЖД, тижні БЖД та охорони праці, консультації, виробничі наради, проблемні питання включались на засідання педагогічних рад.
Було організовано такі тематичні заходи:
– Тиждень безпеки дорожнього руху «Безпека на дорогах в умовах воєнного стану»;
– практичне заняття для працівників ЗДО «Домедична допомога» (сестри медичні старші);
– робота психолого-педагогічної вітальні «Формула психічного здоров’я» (психосоціальна підтримка в умовах воєнного стану);
– проведення Тижня медіаосвіти (за методичним посібником для практичних психологів та педагогів закладів дошкільної освіти «Медіапростір сучасного дошкільника»);
– організовано зустріч з працівниками Пожежної служби, на якій відпрацьовувалися практичні навики дошкільників (квітень 2024р.);
– організовано зустріч з працівниками сектору ювенальної превенції відділу превенції Івано-Франківського РУП ГУНП та сектору протидії домашньому насильству.
Актуальні проблемні ситуації щодо створення безпечного освітнього простору розглядалися на засіданнях внутрісадковогоо методичного обєднання «Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти під час воєнного стану». Питання безпеки дитини виносилися на розгляд під час проведення «Школи батьківства» «Психологічна підтримка дітей в умовах травмівних подій». Організовувалася та проводилася робота на майданчику «Безпека дорожнього руху», на якому педагоги мали можливість відпрацьовувати практичні дії з вихованцями закладу. А також проводилися: тренувальна гра-евакуація «Коли вогонь друг стає ворогом» (жовтень 2023р.), практичне відпрацювання евакуації в укриття (вересень 202р.), практичне відпрацювання дій персоналу під час виникнення пожежі (квітень 2024р.). Розповсюджувалися пам’ятки серед батьків з попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку «Увага! Дорога!» та пам’ятки із забезпечення особистої безпеки дітей «Дитина в соціумі», «Безпека в побуті», пам’яток «Обережно, вогонь!», «Вибухонебезпечні предмети». Особлива увага була присвячена питанням дій населення у разі виникнення надзвичайної ситуації, діям при сигналі «УВАГА ВСІМ!». Поновлювалися тематичні стенди. Працювала психологічна служба, яка допомагала зняти напруження та надавала підтримку всім учасникам освітнього процесу як зняти стрес під час ведення воєнних дій на території нашої держави.
Незважаючи на часті сигнали тривоги та відключення електроенергії, освітній процес в ЗДО не припинявся, педагогами надолужено та проведено відповідні заплановані форми роботи з вихованцями та батьками. Створено належні безпечні умови для функціонування ЗДО в умовах воєнного стану.
Важливою складовою успішної роботи закладу щодо реалізації пріоритетних завдань є співпраця колективу з батьківською громадою.
Педагогічним колективом створено всі умови для максимального задоволення запитів батьків вихованців щодо їх виховання та навчання.
Педагогічний колектив сприяє підвищенню педагогічної та психологічної компетентності батьків, залучає їх до активної участі у роботі закладу та групи, покращенню розвивального та ігрового середовища. Моніторинг взаємодії дитячого садка і сім’ї полягає у складанні соціального паспорту сім’ї, вивченні виховної системи в сім’ї, визначення ступеня задоволеності сім’ї діяльністю ЗДО через анкетування, результати якого розглядаються на педагогічних радах та інших методичних заходах.
Продовжив свою роботу клуб «Школа батьківства», де залучені всі спеціалісти по дошкільному вихованню, популяризувався кращий досвід родинного виховання. Продовжила свою роботу Піклувальна рада. Батьки активно беруть участь в організації виставок, проведенні свят (спортивних та музичних), у поповненні розвивального середовища в групах. Проводилися Дні відкритих дверей та Дні Добрих справ, АкціЇ милосердя. На початку вересня організовано заочну адаптацію дітей молодших груп «Давайте познайомимось». Впродовж року було проведено тематичні загальні батьківські збори: «Роль сім’ї в збереженні психічного здоров’я дитини (жовтень 2023р.), Як поліпшити душевний стан в умовах стресу»
У листопаді з батьками був проведений тренінг «На шляху до взаємодії», на якому батьки разом з практичним психологом визначали основні проблеми та шляхи їх вирішення у стосунках з дітьми.
У лютому 2024 року в ЗДО №23 «Дударик» вихователем-методистом та практичним психологом був проведений тренінг для сімей військовослужбовців та внутрішньо переміщених осіб під назвою «Абетка допомоги собі». Метою заходу було: гармонізувати внутрішній світ учасників, сприяти зняттю психоемоційного напруження.
Батьки долучалися до участі у міських формах роботи (конкурсах, фестивалях, акціях, тощо). Родина Сапіжак, вихованки середньої групи №9 «Калинонька», зайняла почесне ІII місце у IV регіональному онлайн-конкурсі «Мереживо родинних колядок».
Колектив ЗДО «Дударик» за участю батьків впродовж 2023-2024 навчального року долучався до різноманітних благодійних акцій та проводив волонтерську роботу. Проводився збір банок для окопних свічок, пластмасових кришечок (грантовий конкурс «Голос громад в умовах війни»). Разом з батьками вихованців долучилися до акції «5 картоплин». Проводилися благодійні майстер-класи по виготовленню оберегів, вітальних листівок, Різдвяних віночків, стрітенських свічок, прикрашання пасок. Діти малювали малюнки на «Ялинку Перемоги», яка була встановлена в центрі міста. Організовувалися благодійні ярмарки до Дня Захисника України. Проводився збір коштів на ремонт автомобілів для ЗСУ, працівники закладу брали участь у плетінні вервиць, маскувальних сіток. А також долучилися до благодійної ярмарки, яка була організована дошкільними закладами міста до Великодніх свят та у створенні відеороликів до свята Миколая. Вихованці та педагоги ЗДО 23 “Дударик” взяли активну участь у конкурсі “Писанка для військового”, який проводився з ініціативи народного депутата України Оксани Савчук. Разом з батьківською громадськістю організували та відвідали з подарунками від Миколая наших захисників у госпіталі (благодійна акція «Ми вдячні вам за мирне небо»). Кожного року заклад бере активну участь у Всеукраїнській благодійній акції «Happy Мяу для Мурчика». Колектив ЗДО №23 «Дударик» взяв участь в акції «Еко – серце в мандрах містом Івано-Франківськ», яка відбувалася з 25 вересня по 18 листопада. Наш заклад врятував від сміттєзвалища та відправив на переробку в майстерню ЕкоREactive 16,6 кг пластику.
В закладі діє державно-громадська модель управління. Всі важливі фінансові питання діяльності закладу вирішуються рішенням батьківських зборів та піклувальної ради закладу. Батьківський комітет спільно з адміністрацією ЗДО систематично організовують роботу щодо залучення позабюджетних коштів та раціонального їх використання.
Щомісячно здійснюється чіткий аналіз і звітність через відкрите оприлюднення звітів на сайті закладу та стенді фінансової діяльності.
Впродовж року всі звернення батьків і працівників закладу не залишались без уваги, вирішувались оперативно і комплексно з урахуванням інтересів обох сторін.
У 2023-2024 роках проводились заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази ЗДО.
За кошти міського бюджету було придбано комп’ютерну техніку, генератори, холодильне обладнання на загальну суму 248 тис. грн. За кошти обласного бюджету у сумі 173 тис. 403 грн 31 коп. здійснено ремонтні роботи в укритті закладу та облаштовано в ньому туалетне приміщення.
За сприяння міського голови Руслана Марцінківа облаштовано частину території закладу брукованим покриттям.
У 2023 році отримано перемогу у міському конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства і на суму 142 тис. грн було закуплено матеріали та здійснено ремонт приміщень медпункту господарським способом.
Завдяки співпраці з депутатами міської ради М. Вагилевичем та С. Абрам’яком залучено депутатські кошти на суму 64 тис.100 грн : поточний ремонт медпункту – 22 тис. грн; придбано: кухонне обладнання – 30 тис. грн, пісочниці – 4 тис. 100 гр , сантехніка – 10 тис. грн, двері міжкімнатні – 4 тис.грн.
За сприяння громадської організації «Проліска» заклад отримав мультимедійну техніку, обладнання для автономного енергоживлення, канцтовари, іграшки, миючі засоби на суму 115 тис. 931 грн.
Завдяки благодійній акції з розмальовування пряника на суму 20 тис. грн було придбано ноутбук та принтер для організації роботи з дітьми з ООП, проведено інтернет в укриття у підвалі.
Спільно з батьківською громадськістю до Дня землі було закуплено зелені насадження та придбаано матеріали для облаштування клумби на суму 5 тис. грн.
Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку. Головним є те, що заклад дошкільної освіти прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності. Підводячи підсумки роботи за рік, я хочу подякувати педагогам закладу, обслуговуючому персоналу, батькам вихованців за спільну роботу, розуміння і підтримку, конструктивну критику і можливість реалізації наших ідей, та щоб і на далі ми були єдиною командою, яка має спільну мету: виховання дітей, підтримка й розвиток нашого закладу, зростання іміджу садка в мікрорайоні та місті.