Відповідно до Закону України „Про дошкільну освіту” вимоги суспільства щодо рівня розвиненості, вихованості, освіченості дитини дошкільного віку у нашому закладі дошкільної освіти визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти України (державним освітнім стандартом) редакція 2021 року і програмою розвитку дитини дошкільного віку „Українське дошкілля” 2022 рік.
Всю роботу закладу дошкільної освіти спрямовуємо на те, щоб відповідати принципам доцільності, системності, послідовності, центричності, наступності. Та традиційним ідеям дошкільної освіти: гуманістичної педагогіки, природовідповідності, спільної відповідальності держави, громади, сім’ї та педагогічних працівників за рівень освіти дітей. Щоб правильно організувати освітню роботу з дошкільниками будували свою діяльність на основі таких нормативно-правових документів:
- Закону України „Про освіту” від 23.05.1991р. №1060-ХІІ ( зі змінами);
- Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. №2628-111 (зі змінами);
- Наказ МОНУ від12.01.2021р. №33 «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція»
- Методичні рекомендації МОНУ «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти» від 16.03.2021 №1/9-148
- Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (рекомендована Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України), редакція 2022р.
- 6. Рекомендації МОНУ щодо «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік» від 07.07.2021 №1/9-344
- 7. Наказ МОН України №446 від 20.04.2015 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності»
- 8. Новий Санітарний регламент для ДНЗ (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234)
- Наказ МОН України від 16.06.2015 №641 «Про затвердження концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»
- Інструктивно- методичні рекомендації «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (лист МОН України від 25.07.2016р.№1/9-396)
- 11. Лист МОН України від 02.09.2016 р. №1/9-465 Інструктивно-методичні рекомендації “Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах”
- Лист МОНУ від 02.09.2016 №1/9-454 “Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах”.
- Лист МОН України від 13.11.2018 року №№1/9-691 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»
- Лист МОНУ керівникам навчальних закладів “Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами”.
- Лист МОНУ від 19.04.2018 №1/9-249 «Інструктивно- методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»
- Лист МОНУ від 11.10 2017р.№ 1/9 – 546 щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців.
- Статуту ЗДО.
- Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС\АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками»
- Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізичної культури в закладах дошкільної освіти»
- 20. Лист МОН № 1/9-683 від 04.11.19 року № 1/9-683 від 04 листопада 2019 року «Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників”
- Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 24 березня 2016 року № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 17 квітня 2006 року № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» та з урахуванням цих тимчасових рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19).
- Постанова Головного державного санітарного лікаря України від 25.08.2021 №8 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку поширенням короновірусної хвороб (COVID-19)
- Наказ МОНУ від 16.04.2018 р. №372 «Про затвердження Примірного положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти»
- Нормативні документи МОНУ щодо організації інклюзивної освіти в закладах дошкільної освіти.
- Лист МОНУ «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 №1/3845-22.
Нормативно-правове забезпечення освітнього процесу закладу дошкільної освіти в умовах воєнного стану
Воєнний стан. Правова основа:
- Конституція України
- Закон України «Про правовий режим воєнного стану» від.15.05.2022 №389-VIII
- Указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих його місцевостях, затверджений Верховною радою України.
Питання організаційних аспектів діяльності ЗДО в умовах воєнного стану регулюються:
- Законом України №2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»
Листи МОН України:
- Лист МОН №1/3370-22 від.06.03.2022 «Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання»
- Лист МОН №1/3371-22 від.06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»
- Лист МОН №1/3454-22 від.15.03.2022 «Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році»
- Лист МОН №1/3475-22 від.17.03.2022 «Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб»
- Лист МОН №1/3737-22 від.29.03.2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»
- Лист МОН №1/3845-22 від.02.04.2022 «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні»
- Лист МОН №1/6887-22 від.22.06.2022 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників»
- Лист МОН №1/4444-22 від.25.04.2022 «Про оплату праці працівників закладів освіти»
- Лист МОН №1/6015-22 від.03.06.2022 «Про методичні рекомендації впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти»
- Лист МОН №1/3378-22 від.07.03.2022 «Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану»
Організація освітньої діяльності в ЗДО:
- Лист МОН від.02.04.2022р. №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»
- Лист МОН №1/3370-22 від.27.07.2022 №1/8504-22) «Про окремі питання діяльності закладу дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році» (методичні рекомендації)
Керуючись основними державними документами, які регламентують діяльність закладу дошкільної освіти, педагоги спільно з батьками працюють над створенням предметно-розвивального середовища і необхідних умов для розвитку потреб та інтересів кожної дитини, її духовного зростання та фізичної досконалості.
Організація освітнього процесу насамперед спрямована на реалізацію основних завдань закладу дошкільної освіти, при визначенні яких було враховано: сучасність, актуальність та результати опитування педагогів, аналіз роботи за 2021-2022 навчальний рік, а також можливості колективу.
Пріоритетне завдання:
Створити безпечні умови для збереження фізичного і психічного здоров’я та ефективну взаємодію учасників освітнього процесу під час дії воєнного стану та адаптивного карантину, на відповідних етапах виходу з карантину.
Освітні завдання:
- Створити умови для реалізації оновленого Базового компоненту дошкільної освіти як Державного стандарту, спрямованого на забезпечення освітнього результату – формування компетентностей дитини дошкільного віку.
- Удосконалювати шляхи організації роботи педагогічного колективу на виконання завдань пріоритетного напрямку діяльності: художньо-естетичний розвиток дошкільника (образотворчої, музичної, театральної, літературної), впроваджуючи особистісно-орієнтовані підходи в освітньо-виховному процесі.
- Оптимізувати шляхи процесу формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності – складової особистісного зростання в період дошкільного дитинства.
- Забезпечити сприятливі умови для гармонійного фізичного розвитку дитини, зокрема для формування рухової та здоров’язбережувальних компетентностей.