ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗДО №23 «Дударик»
____________Надія МАРКОВСЬКА
План заходів щодо профілактики булінгу на 2026 рік
Заклад дошкільної освіти №23 «Дударик»
| №
з/п |
Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
| 1 | Діагностичний етап | |||
| 1.1 | Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу та інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в педагогічному колективі | Адміністрація | Лютий березень
2026 |
Директор ЗДО
Вихователь – методист, Практичний психолог
|
| 1.2 | Діагностування рівня напруги, тривожності в педагогічному колективі та групових колективах:
– спостереження за міжособис-тісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості групових колективів та емоційних станів дітей; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії дітей. |
Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року | Практичний психолог, вихователі усіх вікових груп |
| 1.3
|
У разі підтвердження факту наявності булінгу у закладі інформувати Департамент освіти та науки та Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді для організації психологічного супроводу постраждалого, а також здійснення акту оцінки потреб родини, в якій виховується дитина, яка вчинила булінг | Постійно | Вихователь – методист | |
| 1.4 | Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування | Постійно | Практичний психолог | |
| 1.5
|
Оформлення та систематичне оновлення тематичного стенду у закладі освіти | Постійно | Вихователь-методист | |
| 2 | Інформаційно-профілактичні заходи. | |||
| 2.1 | Методичний консиліум «Конфліктна ситуація. Чи варто дорослим втручатися в дитячі конфлікти?» | Педагоги закладу | Жовтень | Вихователь-методист |
| 2.2 | Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» | Педагоги закладу | Жовтень | Вихователь-методист |
| 2.3 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при завідувачу | Травень | Директор ЗДО
|
| 2.5 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Явище булінгу в закладах освіти: причини виникнення, ознаки та протидія» | Педагогічний колектив | Березень
2026 |
Практичний психолог |
| 2.6 | Заняття з елементами тренінгу «Заохочення і покарання» | Педагогічний колектив | Жовтень-листопад 2026 | Вихователь-методист,
практичний психолог |
| 2.7 | Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» | Педагогічний колектив | 25.11.-10.12.2026 | Практичний психолог |
| 2.8 | Професійна майстерня для вихователів «Протидія булінгу у закладах дошкільної освіти», «Як налагодити взаємодію з колегами: 5 технік активного слухання» | Педагогічний колектив |
Березень 2026, Вересень 2026 |
Директор ЗДО
Вихователь-методист |
| 2.9 | Консультування вихователів практичним психологом з проблемних ситуацій | Педагогічний колектив | Постійно | Практичний психолог |
| 2.10 | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню у дитячому колективі» | Батьківська громадськість | Жовтень 2026 | Директор ЗДО вихователь-методист |
| 2.11 | Консультації для батьків: «Правова освіта для маленької дитини», «Види та форми булінгу», «Як навчити дитину цивілізовано виражати гнів» | Батьківська громадськість | Вересень 2026 | Практичний психолог, вихователь-методист
Педагоги |
| 2.12 | Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми | Усі категорії учасників освітнього процесу | Постійно | Практичний психолог |
| 2.13 | Лекторій з елементами інтерактивних вправ «Відповідальне батьківство. Профілактика виникнення булінгу» | Батьківська громадські сть | Листопад 2026 | Практичний психолог
|
| 2.14 | Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з технічним персоналом | Технічний персонал | Листопад
2026 |
Вихователь-методист |
| 3 | Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | |||
| 3.1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
| 3.2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, занять. | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
| 3.3 | Робота відеозалу . Перегляд відеороликів, мультфільмів відповідної спрямованості | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
| 3.4 | Проведення занять морально-етичного спрямування | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
| 3.5 | Проведення Дня Доброти, Днів Добрих Справ, благодійних ярмарків, Хвилинок духовності | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньої роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
| 3.6 | Проведення Тижня правового виховання | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
| 3.7 | Організувати виставку художньої літератури в осередку книги. Організувати Уроки доброти. | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
| 3.8 | Флеш-моб «Дитячий колектив без булінгу. Сім’я без насильства» | Дошкільники усіх вікових груп | Травень
2026 |
Практичний психолог, педагоги |
| 3.9 | Акція «Від серця до серця»
|
Дошкільники усіх вікових груп | Грудень
2026 |
Вихователь-методист, практичний психолог |
| 3.10 | Корекційно-розвивальні заняття з дітьми старших груп «Подорож до країни дружби», «Ми-дружні хлопці та дівчата», відеоперегляди та обговорення мультфільмів відповідної спрямованості, цикл занять для дітей старшого дошкільного віку «Тиждень дружби і добра» | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж навчального року | Практичний психолог, педагоги усіх груп |
| 3.11 | Музичні розваги «Свято друзів» | Дошкільники старших груп | Березень-квітень 2026 | Музичні керівники |
| 4 | Психологічний супровід | |||
| 4.1 | Діагностика стану психологічного клімату групи, закладу | Всі вікові групи | Упродовж року | Практичний психолог |
| 4.2 | Спостереження під час освітнього процесу. | Всі вікові групи | Упродовж року | Практичний психолог |
| 4.3 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | Всі вікові групи | Упродовж року | Практичний психолог |
| 4.4 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | Всі вікові групи | Упродовж року | Практичний психолог |
| 5 | Робота з батьками | |||
| 5.1 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | Батьки всіх вікових груп | Упродовж року | Практичний психолог |
| 5.2 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки, сайт закладу | Учасники освітнього процесу | Упродовж року | Вихователь-методист |
Вихователь-методист Оксана БАЛАШ
ЗАТВЕРДЖУЮ
т.в.о. Директора ЗДО №23 «Дударик»
____________Оксана БАЛАШ
План заходів
по попередженню насильства в сім’ї над дітьми, що відвідують заклад дошкільної освіти №23 «Дударик» на 2025-2026 навчальний рік
| № | Назва заходу | Дата проведення | Відповідальний |
| 1. | Довести до відома всіх працівників наказ МОН України № 1047 02.10.2018 р. «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами» | До 05.09.2025 року | Уповноважена особа
Балаш О.Р. |
| 2. | Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками закладу Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини | протягом року | Директор ЗДО
Марковська Н.І. |
| 3. | В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформацію відповідним правоохоронним органам | Постійно | Уповноважена особа
Балаш О.Р. |
| 4. | Забезпечити систематичне оновлення банку даних сімей, де існують випадки вчинення насильства в сім’ї або виникає реальна загроза його вчинення | Постійно | Уповноважена особа
Балаш О.Р. |
| 5. | Пропагувати під час навчально-виховного процесу формування навичок здорового способу життя серед вихованців, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей | Постійно | Педагогічний колектив |
| 6. | Застосовувати діагностичні методики щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей згідно методичних рекомендацій | Протягом року | Практичний психолог
Кукудяк І.В. |
| 7. | Проводити інформаційно-просвітницькі заходи із учасниками освітнього процесу з питань протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей | Постійно | Уповноважена особа
Балаш О.Р. |
| 8. | Організовувати і проводити просвітницьку та роз’яснювальну роботу серед членів сім’ї, де виникає реальна загроза вчинення насильства в сім’ї | Постійно | Уповноважена особа
Балаш О.Р.Вихователі груп |
| 9. | Організовувати соціально-психологічний супровід постраждалих | Постійно | Практичний психолог
Кукудяк І.В. |
| 10. | Розробляти та розповсюджувати інформаційні матеріали з питань попередження насильства в сім’ї та протидії торгівлі людьми | Постійно | Практичний психолог
Кукудяк І.В., Уповноважена особа Балаш О.Р. |
| 11. | Надавати практичну допомогу педагогам у проведенні форм роботи з батьками з питань попередження домашнього насильства | За потребою | Уповноважена особа
Балаш О.Р |
| 12. | Проводити індивідуальну роботу в група закладу дошкільної освіти з особами «групи ризику» з питань попередження насильства в сім’ї | За потребою | Вихователі груп
Практичний психолог Кукудяк І.В., |
| 13. | Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї | Постійно | Практичний психолог
Кукудяк І.В., вихователі груп |
| 14. | Популяризувати заходи з питань сім’ї, родинного виховання на сайті закладу. Розміщувати інформаційні матеріали щодо протидії торгівлі людьми, профілактики та запобігання домашньому насильству. | Постійно | Уповноважена особа
Балаш О.Р. |
Практичний психолог Іванна КУКУДЯК