Даний звіт підготовлено на підставі Закону України «Про дошкільну освіту». З метою забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління закладом дошкільної освіти.
ЗДО №23 „Дударик” підпорядкований Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради.
Проводить свою діяльність уже протягом 35 років.
Кількість дітей: 320
Кількість груп 13, з них раннього віку – 1, дошкільного віку – 12 : – 4 групи дітей молодшого віку; – 3 групи дітей середнього віку; – 6 груп дітей старшого дошкільного віку, 7 інклюзивних груп, де виховується 12 дітей з ООП.
Режим роботи груп: 11 годин – 6 груп, 10.5 годин – 7 груп.
Наповнюваність ясельної групи 19 дітей, середня наповнюваність дошкільних груп – 25 дітей. Групи комплектуються за віковим принципом.
Зараховування дітей до закладу здійснюється згідно реєстру на сайті sadok.bloqly.com відповідно до території обслуговування та наявності пільг для першочергового зарахування, на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.
Освітній рівень педагогічних працівників
Педагогічний колектив складається з 41 педагога, з них 1 директор, 1 вихователь-методист, 26 вихователів, 7 асистентів вихователя, 2 музичних керівники, 2 інструктора з фізкультури, 1 практичний психолог, 1 керівник гуртка з художньої праці.
Вихователь-методист, спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «Старший вихователь» – 1
Вихователі – 26
Спеціаліст вищої категорії – 10
Спеціаліст першої категорії – 8
Спеціаліст другої категорії -2
Спеціаліст – 2
Присвоєно тарифний розряд – 5
Присвоєно педагогічне звання «Вихователь-методист» – 4
Музичні керівники – 2
Спеціаліст вищої категорії – 2
Інструктори з фізичної культури – 2
Спеціаліст – 2
Практичний психолог -1
Спеціаліст вищої категорії -1
Педагогічне звання «практичний психолог-методист» – 1
Асистенти вихователя – 7
Присвоєно тарифний розряд – 7.
За освітою:
Вища освіта: – 28 педагогів
Вища базова – 5 педагогів
Середня спеціальна – 6 педагогів
Навчаються – 2 педагоги
За віком:
До 35 років – 12 педагогів
Від 36 до 60 років – 22 педагоги
Більше 60 років – 7 педагогів
На педагогічні посади приймаються особи, які мають відповідну вищу /повну, базову, не повну/ педагогічну освіту. Добір кадрів здійснюється з урахуванням фахової освіти. Обов’язкове володіння українською мовою.
Директор ЗДО Надія Марковська з нагоди Дня працівника освіти отримала педагогічну премію Ступарика за заслуги в реалізації державної політики в галузі національної освіти, особистий внесок у впровадження сучасних методів навчання і виховання молоді, в забезпеченні диференційованого підходу до вихованців, виявлення їх індивідуальних особливостей, розкриттю здібностей, таланту, в досягненні високої результативності своєї праці, за активну громадську діяльність. Вихователь-методист Оксана Балаш у 2025 році отримала Подяку міського голови за участь у конкурсі на Премію міського голови в галузі освіти.
Нормативно-правова база ЗДО
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», вимоги суспільства щодо рівня розвиненості, вихованості, освіченості дитини дошкільного віку у нашому закладі дошкільної освіти визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти України (державним освітнім стандартом) редакція 2021 року і програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
Всю роботу закладу дошкільної освіти спрямовуємо на те, щоб відповідати принципам доцільності, системності, послідовності, центричності, наступності. Та традиційним ідеям дошкільної освіти: гуманістичної педагогіки, природовідповідності, спільної відповідальності держави, громади, сім’ї та педагогічних працівників за рівень освіти дітей.
Керуючись основними державними документами, які регламентують діяльність закладу дошкільної освіти, педагоги спільно з батьками працюють над створенням предметно-розвивального середовища і необхідних умов для розвитку потреб та інтересів кожної дитини, її духовного зростання та фізичної досконалості.
Організація освітнього процесу насамперед спрямована на реалізацію основних завдань закладу дошкільної освіти, при визначенні яких було враховано: сучасність, актуальність та результати опитування педагогів, аналіз роботи за 2023-2024 навчальний рік, а також можливості колективу.
Пріоритетним завданням у 2024-2025 навчальному році було скерувати управлінську роботу на створення безпечних умов організації освітнього процесу та підтримку безпечного освітнього простору для всіх учасників освітнього процесу під час дії воєнного стану.
Освітні завдання:
- Створити умови для реалізації оновленого Базового компоненту дошкільної освіти як Державного стандарту, спрямованого на забезпечення освітнього результату – формування компетентностей дитини дошкільного віку.
- Оптимізувати шляхи процесу становлення та розвитку мовленнєвої особистості дошкільника, зокрема формування звукової культури мовлення, який є стрижнем будь-якого іншого виду діяльності (ігрової, пізнавальної, пошукової, музичної, образотворчої тощо).
- Забезпечити сприятливі умови для формування мистецько – творчої компетентності дошкільників, застосування мистецьких навичок під час освітньої та самостійної художньо-продуктивної діяльності (образотворчої).
- Спрямувати освітню роботу на збереження та зміцнення психофізичного (ментального) здоров’я усіх учасників освітнього процесу, шляхом використання ефективних технік, методик, інструментарію.
Рівень професійної майстерності педагогів
З метою підвищення фахової майстерності педагогів у 2024-2025 році проводилась організаційна робота.
Курси при ІОППО пройшли: практичний психолог Кукудяк І.В., вихователі: Говера О.Б., Стиранка Г.Д., Рогожа Л.Ф., Облогіна С.А., Вацеба М.М., Шуляк О.М., Курій Н.В., Сворак Н.М., Карпюк Н.Л., музичний керівник Ублік Л.С., асистенти вихователя Пена Софія – Беатріс, Головата М.М., Орловська Ж.І., керівник гуртка Бура І.І.
З 41 педагога:
Вища кваліфікаційна категорія – 14 педагогів
Перша кваліфікаційна категорія – 8 педагогів
Друга кваліфікаційна категорія – 2 педагоги
Кваліфікаційна категорія Спеціаліст – 4 педагоги
Тарифний розряд – 12 педагогів
Відповідає займаній посаді – 1 педагог – директор ЗДО
Педагогічні звання
«вихователь-методист» – 5 педагогів
«старший вихователь»- 1 педагог
«практичний психолог-методист» – 1 педагог
Впродовж 2024-2025 навчального року було атестовано 11 педагогів.
Дієвою формою підвищення фахового, наукового та методичного рівня майстерності педагогів є методична робота педагогічних працівників міста, яка була організована в основному в очному та деякі в дистанційному форматі. А також участь педагогів в різноманітних семінарах, вебінарах, які організовувалися обласним інститутом післядипломної освіти та на інших педагогічних платформах та форумах.
З метою підвищення якості освітнього процесу у 2024/2025 навчальному році в закладі використовувалися інноваційні освітні технології:
№ п\п | Освітня інновація | ПІБ вихователя, посада | Кваліфікаційна категорія | Стаж роботи |
1
|
Теорія розв’язання винахідницьких завдань (Г.Альтшуллер)
|
Сончак Лідія Іванівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна Рогожа Ліна Федорівна, вихователь |
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист» |
29
28
40
|
2
|
Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання (Л. Шульга) | Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь | Вища, пед..зв. «вих.-методист» | 33 |
3
|
Методика використання схем моделей для навчання дітей описових розповідей (Т.Ткаченко)
|
Рогожа Ліна Федорівна, вихователь;
Демків Орися Андріївна, вихователь;
|
Пед.зв. «вихователь-методист»
Вища
|
40
43
|
4
|
Методика використання схем-моделей в лексико-граматичній роботі (К.Крутій)
|
Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь; Рогожа Ліна Федорівна, вихователь; Демків Орися Андріївна, вихователь |
Вища
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист» Вища |
33
28
40
43 |
5 | Розвиток творчої уяви дошкільника (О.Дяченко) | Сончак Лідія Іванівна, вихователь;
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь Рогожа Ліна Федорівна, вихователь |
Вища
Вища
Пед.зв. «вихователь-методист»
|
29
28
40 |
6 | Програма соціальної та фінансової освіти «Афлотот»(Нідерланди) | Козенко Марія Василівна вихователь
Всі педагоги молодших груп |
Вища
(модератор)
|
17
|
7 | Навчання ранньому читанню
за методикою Л. Шелестової |
Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь | вища | 28 |
8 | Блоки Дьєнеша | Анищук Світлана Петрівна | І кв.кат. | 28 |
9 | Використання LEGO – технологій | Тимофеєва Анна Олегівна | Спеціаліст | 7 |
10 | Куби Блума | Козуненко Вікторія Анатоліївна | ІІ кв.кат. | 7 |
11 | Коректурні таблиці, асоціативні картки | Козенко Марія Василівна | Вища кат. | 19 |
12 | Круги Луллія | Говера Ольга Борисівна | Вища кат | 39 |
13 | Нейропсихологічні гри | Каменська Світлана Степанівна | І кат | 14 |
У 2024/2025 навчальному році вихователь Шуляк О.М. з 1.09.2024 року впроваджувала у своїй освітній роботі з дітьми молодшого віку парціальну програму з духовно- морального виховання дітей дошкільного віку «Зерно любові» (О.Шиян, О.Франкевич, Н.Патуляк).
Якість освітнього процесу
Стан розвивального середовища
Реалізація змісту освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти передбачає забезпечення цілісного підходу до формування основних компетенцій дошкільника. Оптимізувати процес набуття дітьми базових компетенцій можна лише за умови створення розвивального середовища, яке сприяє комфортному перебуванню дитини у закладі та розвитку природних здібностей. Предметно – практичне забезпечення та методичний супровід роботи кожної групи стимулює спілкування дитини з оточенням протягом дня. Тому безперечно свідчить проведений у закладі конкурс-огляд «На краще розвивальне середовище» у вересні 2024р. Педагоги добре підготувалися до нового навчального року. В усіх групах створені належні умови для здійснення освітнього процесу з дітьми та організації роботи ЗДО в період дії воєнного стану. Освітнє розвивальне середовище відповідає вимогам та рекомендаціям МОЗУ та МОНУ щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час дії воєнного стану. Створені осередки предметно-ігрового та розвивального середовища відповідають віковим особливостям дітей, відповідають сучасним вимогам суспільства, спонукають дітей до розгортання самостійних видів діяльності. А також об’єднані за функціональними ознаками відповідно до різних видів предметно – ігрової діяльності. Освітнє розвивальне середовище забезпечує основні види діяльності дітей дошкільного віку через роботу у парах, малих групах, індивідуально.
У закладі дошкільної освіти облаштовано укриття (підвальне приміщення, приміщення на 1 –му поверсі), яке відповідає усім вимогам та рекомендаціям МОЗУ та МОНУ. Оформлено демонстраційні та наочні матеріали щодо дій за сигналом «УВАГА ВСІМ!» для навчання дітей. Підібрано відповідні матеріали щодо роботи з усіма учасниками освітнього процесу по цивільному захисту населення. У кожній віковій групі облаштовано куточки гігієни, оновлено куточки ранкового прийому, ранкових зустрічей, кутки приналежності, екрани настрою, правила групи.
В процесі підготовки до педагогічної ради на тему «Звукова культура мовлення як складова загальної мовленнєвої культури людини» педагогами було поповнено предметно-ігрове середовище дидактичними іграми та посібниками для формування у дітей дошкільного віку мовленнєвої компетентності, зокрема розвитку звукової культури мовлення відповідно до вікової групи.
На території закладу облаштована екологічна стежка, метеомайданчик, майданчик безпеки вуличного руху, городи. В закладі облаштовано кімнату Ментального здоров’я, в якій працівники закладу зможуть піклуватися про своє ментальне здоров’я та покращувати його.
Впродовж навчального року команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами працювала над створенням належних умов для функціонування інклюзивних груп в закладі. Розроблено достатньо дидактичних ігор та посібників для корекційно-розвиткової роботи в групових приміщеннях та в ресурсній кімнаті.
Результати роботи з дітьми
Вся освітня робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (редакція 2021рік), програми «Українське дошкілля», інструктивно-методичних листів та наказів МОНУ, методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти.
За результатами моніторингу формування у дітей основних компетентностей у 2024-2025 навчальному році діти отримали достатній та середній рівень знань програмового матеріалу, про що свідчить моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти та за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Показники успішності значно кращі в порівнянні з попередніми роками (під час освітньої роботи в період карантину та в період дії воєнного стану, де було обмеження в кількості відвідування дітьми ЗДО). Систематично проводилась робота з різних сфер життєдіяльності, враховувались наявні успіхи по розвитку пізнавальних здібностей вихованців через використання творчих завдань, впровадження інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання. Велика увага приділялась розвитку предметно – практичних навиків у дітей, застосування та закріплення набутих знань у практичній діяльності.
Згідно річного плану в закладі дошкільної освіти №23 «Дударик» у 2024-2025 році були проведені перевірки організації освітнього процесу.
Здійснено перевірку організації роботи з БЖД (попереджувальна, до наказу) у всіх вікових групах.
З 28.10. по 01.11.2024 року було опитано 49 дітей середніх груп та 77 дітей старших груп з метою визначення рівня знань з питань безпеки життєдіяльності. У дітей добрі знання про правила поведінки та безпеки їхнього життя та оточуючих. Діти добре орієнтуються як діяти під час пожежі, як дотримуватися правил безпеки під час користування електроприладами, як поводити себе з незнайомими людьми, добре знають правила дорожнього руху. Дошкільники навчилися правилам поведінки під час грози, під час відпочинку на природі. У дітей середніх груп добре сформовані теоретичні знання з питань безпеки дитини. Старші дошкільники мають достатні знання як поводитися під час виникнення надзвичайних ситуацій та в разі виявлення вибухонебезпечних предметів. Найкращі результати застосування знань з БЖД в практичній діяльності отримали при моніторингу знань з цієї галузі в старшій групі №9, №6, середній групі №10.
З 11.11.2024 по 22.11.2024 було проведено тематичне вивчення у групах старшого дошкільного віку з питання «Звукова культура мовлення як складова загальної мовленнєвої культури людини»відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти – Базового компоненту та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (старші групи). Результати моніторингу: діагностовано 97 дітей старшого дошкільного віку. За результатами обстеження мовленнєві навики (звукова культура мовлення) у старших дошкільників сформовані на високому та достатньому рівні.
З 10.02.2025 по 21.02.2025 було проведено тематичне вивчення стану формування мистецько-творчої компетентності дитини» (художньо-продуктивної) (середній дошкільний вік) відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти – Базового компоненту та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Було обстежено 44 дитини середніх дошкільних груп. Так під час проведення моніторингу дітей середнього дошкільного віку отримали достатній та середній рівень формування ігрової компетентності
З 02.12.2024 по 13.12.2024 року було проведено оперативне вивчення рівня сформованості культурно-гігієнічних навичок у дітей молодшого дошкільного віку.
У вересні 2024 – травні 2025 року відповідно графіку сестрами медичними старшими та вихователем-методистом закладу здійснювався медико – педагогічний контроль на заняттях з фізкультури у всіх вікових групах.
Відповідно плану роботи було проведено вивчення стану формування передумов навчальної діяльності у дітей старшого дошкільного віку (березень 2025р.), організацію роботи в інклюзивних групах (березень 2025р.), організацію роботи в старшій групі №9 «Калинонька» (квітень 2025 рік), готовність старших дошкільників до шкільного навчання (травень 2025 рік), організацію роботи в ІІ половину дня (січень 2025р.), організацію прогулянок (квітень 2025р.), дотримання режиму дня та рухового режиму дня з урахуванням вимог програми (вересень 2024р.), організацію та проведення ранкової гімнастики та гігієнічної гімнастики після сну (травень 2025р.), ведення документації педагогами (січень 2025рік).
Впродовж 2024 – 2025 навчального року в нашому закладі функціонувало сім інклюзивних груп, де командою психолого – педагогічного супроводу надавалися освітні та корекційно-розвивальні послуги 12 (дванадцятьом) дітям з особливими освітніми потребами. Командою педагогічного супроводу інклюзивної освіти розроблено відповідну правову та методичну документацію, створено належні умови для розвитку та перебування дітей з особливими потребами в дошкільному закладі. Напрацьовано відповідне дидактичне наповнення для корекційно-розвивальної роботи з такими дітьми. Проведено відповідну роботу з педагогами – тренінги, семінари-практикуми, з метою готовності спеціалістів до роботи з дітьми з ООП. Поповнено розвивально-корекційне середовище дидактичними матеріалами, іграми, посібниками. Поповнено ресурсну кімнату («Кімнату серця») відповідними посібниками. інвентарем. Робота з батьками проводилася в очному та дистанційному форматі: консультації, поради, рекомендації, звіти. Вчасно проводилися засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, спеціалісти дотримувалися орієнтовного графіку проведення корекційних занять.
Велику увагу педагогічний колектив приділяє формуванню громадянсько-патріотичної компетенції дошкільників, моральному вихованню. Педагоги закладу та батьківська громадськість разом з дітьми долучаються до проведення акцій: благодійна акція до дня святого Миколая (подарунки захисникам в госпіталь), благодійне театралізоване дійство для дітей пільгових категорій до дня святого Миколая, благодійна ярмарка до Дня захисника та захисниць України, благодійний майстер-клас “Різдвяний подарунок захисникам України», тематичний тиждень до Великодніх свят (великодній кошик воїнам ЗСУ, пораненим в госпіталь) «Міжнародний день дарування книги», «Допоможи пташці», проведення Дня Доброти, Днів Добрих справ, акція «п’ять картоплин», Хвилин Духовності, виготовлення вітальних листівок з Різдвом та Великоднем для воїнів. Проведено тиждень морально-патріотичного виховання «Ангеликова школа». Педагоги долучилися до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».
Впродовж року особливої уваги приділено питанням з попередження насильства та жорстокого поводження з дітьми в сучасному суспільстві. А також проведено заходи (відповідно плану роботи) щодо забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування).
Впродовж 2024-2025 навчального року колектив ЗДО вдосконалював роботу з фізичного виховання. З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на виконання цього завдання, були сплановані і проведені різноманітні форми методичної роботи, розроблений перспективний план щодо профілактики і оздоровлення дітей на педагогічній раді, на виробничій нараді, на консультаціях, семінарі – практикумі на яких розглядалося питання збереження і зміцнення здоров’я дітей, а також шляхи подолання проблем в організації оптимального рухового режиму ЗДО. Слід зазначити, що в закладі дошкільної освіти проводиться планомірна і цілеспрямована робота спрямована на зміцнення життя і здоров’я дітей через призму інноваційних здоров’язберігаючих технологій. Кожна група вибрала для глибшого застосування найбільш прийнятну для своїх дітей оздоровчу технологію, яку впроваджує в систему фізкультурно-оздоровчої роботи. А своєчасна і вичерпана діагностика стану фізичної підготовленості дітей дає змогу встановити рівень розвитку рухів і фізичних якостей у дітей, а також визначити ступінь відповідності їхньої фізичної підготовленості віковим нормам.
В даний час питання громадянсько-патріотичного виховання в закладі дошкільної освіти розглядаються як пріоритетні, формування патріотичних почуттів у дошкільників базується на національній культурі та спадкоємності поколінь. Тому ми продовжили роботу з цього напрямку.
Велику увагу приділялося роботі з безпеки життєдіяльності. Проводились місячники БЖД, тижні БЖД, тижні охорони праці, день Цивільного захисту, консультації, виробничі наради, проблемні питання включались на засідання педагогічних рад.
Одним із пріоритетних принципів роботи закладу є забезпечення наступності і перспективності дошкільної і початкової освіти шляхом реалізації діяльнісного підходу до організації освітнього процесу. Цій темі було присвячено ряд методичних заходів (онлайн) спільно з Початковою школою №9 (круглі столи «Про стан адаптації учнів 1-х класів у школі», круглий стіл «Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в реалізації перспектив розвитку дитини» (за Базовим компонентом дошкільної освіти), методичні посиденьки «Шкільна зрілість дитини: що взяти до уваги», батьківські збори «Так і Ні під час підготовки дитини до школи», міні-тренінг «Профілактика шкільної дезадаптації шести річок», бюро педагогічних знахідок «Запитання і відповіді: «Дитина йде до першого класу: що мають знати батьки», інтерв’ювання «Школа без угаву: як навчитися весь час вчитися». Питання концептуальних засад НУШ висвітлювалися на, на педагогічних годинах, в організації та роботі «Психолого-педагогічної вітальні» – «Особливості формування передумов навчальної діяльності», через інтернет-консультації, форуми для батьків, інформаційні стенди для батьків. Проведено Тиждень проекту «Школа» з дітьми старшого дошкільного віку, день шахів і шашок (травень 2025р.), перегляди занять «Що потрібно, щоб стати вправним першачком». А також було проведено ряд спільних акцій – екологічні, патріотичні, ярмарки, майстер-класи.
ЗДО 23 “Дударик” у 2024-2025 навчальному році взяв участь в проекті по впровадженню комплексної програми соціально-емоційного розвитку та психо-соціальної підтримки дітей дошкільного віку «Думай на рівних». До роботи з дітьми залучені педагоги групи № 4 «Зернятко» – Сворак Н.М., Козуненко В.А., групи №10 «Барвінок» – Демків О.А., Косенко Т.А., групи №6 «Суничка» – Козенко М.В., Білик С.І., №14 «Соняшник» – Камінська С.С., Стиранка Г.Д.. Відповідальна за організацію роботи по проекту вихователь-методист Балаш О.Р. Всі вищезгадані педагогічні працівники пройшли навчання та сертифікацію.
Колектив ЗДО «Дударик» впродовж 2024-2025 навчального року долучався до різноманітних благодійних акцій та проводив волонтерську роботу. Проводився збір банок для окопних свічок, в закладі було організовано роботу по плетінню маскувальних сіток. Разом з батьками вихованців долучилися до акції «5 картоплин». Проводилися благодійні майстер-класи по виготовленню оберегів, вітальних листівок, збору коштів для ЗСУ та для поранених в госпіталь. Організовувалися благодійні ярмарки до Дня Захисника України. А також долучилися до благодійної ярмарки, яка була організована депутатами міської ради до світа Великодня. Разом з батьківською громадськістю організували та відвідали з подарунками від Миколая для наших захисників у госпіталі (благодійна акція «Ми вдячні вам за мирне небо»), та проведено акцію «Великодній кошик». Кожного року заклад бере активну участь у Всеукраїнській благодійній акції «Happy Мяу для Мурчика».
Впродовж року тривала тісна співпраця з обласним театром ляльок імені М.Підгірянки. Вихованці мали змогу переглядати вистави театру в закладі.
Медичне обслуговування
У ЗДО № 23 «Дударик» працює 2 сестри медичних старших. Медичний блок розташований на першому поверсі, забезпечений необхідним обладнанням та інвентарем.
Робота колективу ЗДО в 2024-2025 навчальному році була спрямована на зниження захворюваності, а саме: проведення загартування вихованців, дотримання вимог санітарії; індивідуалізація рухової активності дітей; чітке дотримання режиму дня; взаємодія медичного персоналу ЗДО і дитячої поліклініки; поглиблений медичний огляд вихованців; вживання цибулі та часнику в їжу; організація роз’яснювальної роботи з батьками з профілактики різних видів захворювань.
Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.
Аналіз стану здоров’я дітей
Всього дітей | Група фізичного виховання | Група здоров’я | |||||
основна | спеціальна | підготовча | І | ІІ | ІІІ | ІV | |
320 | 314 | 2 | 4 | 78 | 231 | 9 | 2 |
100 % | 98% | 1% | 1% | 24 % | 72 % | 3% | 1% |
У кожній віковій групі здійснювався індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи та заповнювався листок здоров’я вихованців за результатами обстеження дітей та антропометричними вимірюваннями.
Протягом навчального року сестрами медичними старшими та вихователем -методистом на заняттях з фізичної культури проводились заміри моторної щільності. Результати замірів свідчать про те, що моторна щільність занять в усіх вікових групах коливалася у межах норми від 80% до 83%.
У закладі є фізкультурний зал, що спонукає виконанню у повному обсязі завдань з фізичного виховання відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти.
Питання відвідування постійно трималося на контролі адміністрації закладу.
Організація харчування
Організація харчування в ЗДО проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», постанов Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 24.03.2021 №305 (зі змінами) «Про затвердження норм і порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», наказів Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», наказу Мінагрополітики України від 01.10.2012 №590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»; від 22.06.2005 № 507 «Про внесення змін до пункту 1 постанови КМУ від 26.08.2002 № 1243», наказів Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», від 25.07.2005 № 431 «Про внесення змін до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», інструктивного листа Міністерства освіти і науки України від 21.06.2007 № 1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».
Діє система аналізу небезпечних чинників та критичних точок контролю (НАССР). Розроблено паспорт харчоблоку закладу освіти, згідно якого поетапно здійснюється покращення його санітарно-технічного стану. На підставі примірного чотиритижневого меню щодня медичний працівник закладу складає меню-розклад, в якому зазначається повна назва страв, їх теоретичний вихід для кожної вікової групи, кількість порцій, кількість продуктів харчування (брутто/нетто).
На кожну страву в закладі складена та затверджена керівником закладу технологічна карта, яка складається до Картотеки страв. Також встановлюються вимоги до харчування дітей з особливими дієтичними потребами (цукровий діабет, харчова алергія, непереносимість лактози). Забезпечення таким харчуванням здійснюється за наявності медичної довідки, виданої сімейним лікарем, де зазначено особливі дієтичні потреби здобувача освіти/дитини із встановленням діагнозу.
Усі продукти харчування, що надходять до ЗДО №23 відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.
Здійснювався суворий контроль за умовами зберігання, дотриманням строків реалізації продуктів харчування та технологією приготування їжі, проводився громадський контроль.
Комірник забезпечував оптимальний та різноманітний набір продуктів харчування у ЗДО. Приймались продукти харчування від постачальників відповідно до вимог згідно цін, які вказані в специфікації. Своєчасно замовлялись продукти харчування, виходячи з наявності їх залишків у коморі.
На основі накопичувальної відомості обліку витрати продуктів на одну дитину проводився аналіз та корекція виконання натуральних норм харчування.
Вихованцям закладу постійно прищеплювались культурно-гігієнічні навички прийому їжі, вміння користуватися столовими приборами та індивідуальними серветками. Вони знають назви страв, володіють навичками культури харчування. Вихователі дотримувались вимог Програми щодо виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей. Помічники вихователів виконували санітарні норми щодо організації харчування дітей в групах.
В дошкільних групах організовувалось чергування дітей. В групах оформлені сучасні куточки чергових, наявний привабливий спеціальний одяг для дітей. Всі групи повністю забезпечені необхідним посудом, який має належний естетичний вигляд.
Питання організації харчування дітей в закладі дошкільної освіти включались в тематику батьківських зборів, засідань батьківської громади закладу, розглядались на виробничих нарад, нарадах при директорові, висвітлювались в інформаційних батьківських куточках.
В закладі діє Рада по харчуванню.
Подальші напрямки роботи:
- постійна інформація батьків про стан харчування дітей в ЗДО;
- консультації для батьків щодо раціонального харчування дітей та дотримання режиму вдома.
Соціальний захист дітей
Заклад дошкільної освіти забезпечений нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей. Громадським інспектором Кукудяк І.В. розроблені відповідні напрямки роботи з дітьми із багатодітних сімей, неповних, сімей, діти яких потребують соціальної опіки, внутрішньо-переміщених.
Для виявлення дітей пільгових категорій у вересні 2024 року було проведено соціальне опитування сімей. Складено банк даних дітей пільгових категорій. З батьками та членами родин проводилась роз’яснювальна робота щодо права користування пільгами. Для категорії цих дітей організовано пільгову оплату за харчування. За потреби поновлювався соціальний паспорт.
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, змісту Базового компонента дошкільної освіти в Україні, одним з головних завдань, що стоїть перед закладом, вважається взаємодія з сім’єю. Педагогами дошкільного закладу систематично проводяться батьківські збори, консультації, готуються наочно-інформаційні повідомлення на теми, що актуальні для певної вікової групи. Батьки вчасно інформувались про нормативно-законодавчі акти, що регулюють перебування дітей в закладі. З ними постійно проводилась просвітницька робота з правового виховання.
В закладі станом на 02.06.2025 року виховується 320 дітей. Є діти пільгових категорій, а саме (40%):
- багатодітні – 46 дітей (14%);
- малозабезпечені – 3 дітей (1%);
- ВПО – 19 дітей (6%);
- ЗСУ, УБД – 39 дітей (12%)
- діти з інвалідністю – 8 (3%)
- діти з особливими освітніми проблемами – 11 (4%)
У закладі проводиться велика робота з правового виховання дошкільників та соціального захисту згідно конвенції ООН про права дитини, Всесвітньої Декларації про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей. Розроблені методичні рекомендації, конспекти занять, підібрана література для педагогів, різноманітні ігри, наочність. Проводиться активна робота з батьками (консультації, бесіди, відкриті заняття, збори). В усіх вікових групах були проведенні заняття по правам дитини, бесіди, конкурси малюнків, вікторини, в яких дошкільники показали свої знання.
Інформація про виконану роботу висвітлюється на сайті закладу dudaryk.co.ua/, на сторінці у Фейсбуці. Вихователі в вайбері для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини та профілактики булінгу: розвивальні мультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн , пам’ятки тощо. На заключній педагогічній раді педагоги прозвітували про проведену роботу щодо профілактики булінгу у своїх групах.
Соціально-економічний розвиток ЗДО
В закладі діє державно-громадська модель управління. Всі важливі фінансові питання діяльності закладу вирішуються рішенням батьківських зборів та піклувальної ради закладу. Батьківський комітет спільно з адміністрацією ЗДО систематично організовують роботу щодо залучення позабюджетних коштів та раціонального їх використання. Щомісячно здійснюється чіткий аналіз і звітність про фінансову діяльність через відкрите оприлюднення звітів на офіційному веб-сайті закладу та стенді.
У 2024-2025 навчальному році всі кошти направлені на створення належних безпечних умов перебування дітей у ЗДО, дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.
У закладі створено умови для безпечного проведення освітнього процесу, для роботи всіх категорій працівників.
Фінансово-матеріальне забезпечення ЗДО відбувалось за рахунок бюджетних та депутатських коштів, позабюджетних благодійних внесків фізичних осіб – батьків.
Було покращено матеріально-технічну базу:
БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «Піклувальна рада ДНЗ № 23 «Дударик»:
Господарські товари та будівельні матеріали – 34356,00 грн
Тонометр – 1288,00 грн
Адміністративний збір – 300,00 грн
Заправка картриджа – 2070,00 грн
Комісія за виконання платежів – 15, 00 грн
Ремонт ваги на харчоблок – 490,00 грн
Ремонт та облаштування кімнати ментального здоров’я – 16 786,00грн
Депутатські кошти:
М’ясорубка, сковорідка на харчоблок – 20 000,00 грн
Дитячі унітази – 20 991,90 грн
Фарби, будівельні матеріали – 5963,00 грн
Двері міжкімнатні – 14 000, 00 грн
Стан приміщень ЗДО відповідає санітарним нормам, має задовільну оцінку. Ігрові майданчики та територія що прилягає до них утримується в чистоті відповідно до санітарних норм. Гігієнічний режим прибирання постійно і систематично контролюється медичною сестрою старшою, завгоспом. Робочі місця відповідають санітарно-гігієнічним нормам, вимогам безпеки і охорони праці.
ЗДО забезпечено необхідним обладнанням, меблями, м’яким інвентарем.
У закладі спільно з батьківською громадськістю здійснюється благодійна та волонтерська діяльність:
Закупівля тканини та фурнітури на пошиття одягу для поранених – 13 220, 00грн
Матеріали для маскувальної сітки – 11 980,00 грн
108 окремий гірсько-штурмовий батальйон – 7000, 00 грн
Благодійна акція до Різдвяних свят для ЗСУ – 27 620, 00 грн
Благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ – 53 175,00 грн
Акція до Великодня для поранених воїнів – 3050,00 грн та подарункові набори
Допомога на лікування Максима Цуцмана – 33 640, 00 грн та 50 євро.
В подальших наших планах продовжити роботу зі зміцнення і осучаснення матеріально-технічної бази закладу, а саме:
- укласти бруківку на території закладу;
- провести облаштування підлоги у прогулянкових павільйонах;
- ремонт туалетних приміщень у групових приміщеннях;
- капітальний ремонт харчоблоку.
Впродовж року всі звернення батьків і працівників закладу не залишались без уваги, вирішувались оперативно і комплексно з урахуванням інтересів обох сторін.
Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку. Головним є те, що заклад дошкільної освіти прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити. Підводячи підсумки роботи за рік, я хочу подякувати педагогам закладу, технічному персоналу, батькам вихованців за спільну роботу, розуміння і підтримку, за можливість реалізації наших ідей, та щоб і на далі ми були єдиною командою, яка має спільну мету: виховання дітей, підтримка й розвиток нашого закладу, зростання іміджу садка в мікрорайоні та місті, створення справжнього осередку культури, освіти, краси і безтурботного дитинства дітей мікрорайону.
Віримо у ПЕРЕМОГУ УКРАЇНИ!!!
Дякую за увагу!