У закладі з лютого 2021 року діє консультативний пункт для дітей, не охоплених дошкільною освітою. Протягом навчального року адміністрацією та педагогічним колективом ЗДО проводилась активна робота в напрямку пропаганди дошкільної освіти:
– організовано роботу психолого-педагогічної служби для занять з дітьми неохопленими дошкільною освітою;
– здійснювався соціальний та педагогічний патронат із метою сприяння взаємодії ЗДО та сім’ї.
На жаль, не було жодного звернення батьків щодо відвідування дитиною консультативного пункту, що могло бути пов’язане з тим, що заклад працював у умовах карантину.
З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою дитячого закладу у вересні було проведено Дні відкритих дверей (онлайн) для батьків наших вихованців та батьків мікрорайону. Була надана можливість переглянути організацію життєдіяльності дітей, заняття, виставки дитячих та колективних з вихователями робіт, оглянути предметно – ігрове середовище групових кімнат.
Велика увага у роботі закладу приділяється наступності дошкільної та початкової освіти. Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей старших груп з правилами поведінки учнів, проводили бесіди про школу, ходили на екскурсії до школи. Випускники нашого дитячого садка мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову, так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), підготовку до навчання в школі. Згідно річного плану роботи ЗДО №23 «Дударик» та внутрішньосадкового контролю з 12.05.2021 по 24.05.2021 н.р. було проведено комплексне вивчення готовності старших дошкільників до шкільного навчання. Перевірка показала, що усі діти мають достатній та високий рівень знань з усіх розділів програми, у них сформовані трудові, рухові, ігрові навички, вони комунікабельні, легко вступають в контакт з дорослими, однолітками.
Одним із пріоритетних принципів роботи закладу є забезпечення наступності і перспективності дошкільної і початкової освіти шляхом реалізації діяльнісного підходу до організації освітнього процесу. Цій темі було присвячено ряд методичних заходів (онлайн) спільно з Початковою школою №9 (круглі столи «Про стан адаптації учнів 1-х класів у школі», «Дошкільна та початкова освіта: чи є суперечності», методичні посиденьки «Методична робота ЗДО в контексті реформ НУШ: виклики сучасності», Бюро педагогічних знахідок «Запитання і відповіді: «Дитина йде до першого класу: що мають знати батьки», проблемний стіл «Онлайн-освіта: переваги чи користь»), практичним психологом Кукудяк І.В. проведено міні-тренінг «Попередження тривожних станів у дітей старшого дошкільного віку», питання концептуальних засад НУШ висвітлювалися на педагогічній раді «Педагогічне партнерство вихователів ЗДО та вчителів початкових класів як форма роботи для реалізації освітніх вимог обох ланок освіти.», на педагогічних годинах, в організації та роботі «Психолого-педагогічної вітальні», через інтернет-консультації, форуми для батьків, інформаційні стенди для батьків. Вихователями груп поповнено розвивальне середовище осередком ранкових зустрічей. Вихователем-методистом розроблено теми ранкових зустрічей та пам’ятку структури проведення ранкових зустрічей. Проведено Тиждень проекту «Школа» з дітьми старшого дошкільного віку.
В даний час питання морально-патріотичного виховання в дошкільному закладі розглядаються як пріоритетні, формування патріотичних почуттів у дошкільників базується на національній культурі та спадкоємності поколінь. Тому ми продовжили роботу з цього напрямку. Проблему реалізації завдань патріотичного, духовного виховання обговорено під час проведення засідання круглого столу на тему «Духовно-моральне виховання на християнських цінностях у ЗДО», під час розробки методичних рекомендацій «Орієнтири формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку». Організовувались та проводились тематичні розваги, свята, виставки малюнків тощо. Відбувся Фестиваль вишиванок, флеш-моб до Дня вишиванки. Проводились Дні добрих справ, акція «День землі», «Допоможи пташці», «Міжнародний день дарування книги», заходи до Дня захисника України, створення відеороликів до Дня українського козацтва, Дня української мови та писемності, вшанування пам’яті Тараса Шевченка, Лесі Українки, Івана Франка, Дня міста. Дня матері, Дня Вишиванки, флеш- моб «Козацькому роду нема переводу». Систематично у закладі проводяться «Хвилини духовності», хвилина пам’ятівшанування жертв голодомору та політичних репресій. До проведення цих акцій була залучена батьківська громадськість.
Планування роботи в дошкільному закладі здійснювалося відповідно до:
- Інструктивно-методичні рекомендації МОН України «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році» від 30.07.2020 №1/9-411.
- Наказ МОН України №446 від 20.04.2015 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності».
- Новий Санітарний регламент для ЗДО (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234).
- Наказ МОН України від 16.06.2015 №641 «Про затвердження концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».
- Інструктивно- методичні рекомендації «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (лист МОН України від 25.07.2016р.№1/9-396).
- Лист МОН України від 02.09.2016 р. №1/9-465 Інструктивно-методичні рекомендації “Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах”.
- Лист МОНУ від 02.09.2016 №1/9-454 “Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах”.
- Лист МОН України від 13.11.2018 року №№1/9-691 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти».
- Лист МОНУ керівникам навчальних закладів “Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами”.
- Лист МОНУ від 19.04.2018 №1/9-249 «Інструктивно- методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти».
- Англійська мова для дітей дошкільного віку. Програма та методичні рекомендації. Кулікова І.А., Шкваріна Т.М., аг.ред. Низковська О.В. (Лист ІІТЗО від 28.07.2015 №14.1/12 – Г-952).
- Дитяча хореографія. Програма хореографічної діяльності дітей від 3-х до 7-ми років. Навчально-методичний посібник. Шевчук А.С. (Лист ІІТЗО від 05.05.2015 №14.1/12-Г-255).
- Лист МОНУ від 11.10 2017р.№ 1/9 – 546 щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців.
- Статуту ЗДО.
- Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС\АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками».
- Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізичної культури в закладах дошкільної освіти».
- Лист МОН № 1/9-683 від 04.11.19 року № 1/9-683 від 04 листопада 2019 року «Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників”.
- Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 24 березня 2016 року № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 17 квітня 2006 року № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» та з урахуванням цих тимчасових рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19).
- Наказ МОНУ від 16.04.2018 р. №372 «Про затвердження Примірного положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти».
Дієвою формою підвищення фахового, наукового та методичного рівня майстерності педагогів є методична робота педагогічних працівників міста, яка була організована в дистанційному форматі. А також участь педагогів в різноманітних семінарах, вебінарах, які організовувалися обласним інститутом післядипломної освіти та на інших педагогічних платформах та форумах.
Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами багато нових можливостей для широкого впровадження у педагогічну практику сучасних методичних розробок. Під час проведення різних методичних заходів вихователь-методист Балаш О.Р. використовувала ІКТ, що дало змогу підвищити ефективність та результативність їх проведення. Вихователем-методистом широко використовувались інтерактивні методи – різноманітні ділові, психологічні ігри та вправи, що дозволило активізувати слухачів, перевести їх у розряд активних учасників та підвищити користь спільної праці. Проведені форми роботи допомогли сприяти росту професійного рівня педагогів нашого закладу. В зв’язку з адаптивним карантином COVІD – 19 методичні заходи з педагогами проводилися з використанням комунікацій: вайбер, гул –диск, платформи ZOOM, MEET та робота в малих групах з дотриманням протиепідемічних заходів. Традиційно приділялась увага молодим вихователям, за якими були закріплені наставники – це творчі педагоги з багаторічним стажем. Молоді спеціалісти відповідно до планів працювали над підвищенням професійного рівня шляхом співпраці з наставниками та самоосвіти.
В дошкільному закладі діяла «Школа професійної адаптації та наставництва», керівник досвідчений вихователь Рогожа Л.Ф., у рамках якої було організовано роботу з підвищення рівня педагогічної майстерності молодих спеціалістів: вихователів, музичних керівників, інструктора з фізичної культури (1-2 років стажу), на засіданнях відпрацьовані теми методичного та психологічного напрямку, які допомогли молодим вихователям у їхніх перших кроках професійного становлення. Безпосередньо долучилися до висвітлення окремих питань та організації перегляду різних форм практичної роботи з дітьми для молодих педагогів вихователі: Говера О.Б., Облогіна С.А., Карпюк Н.Л., Демків О.А., музичний керівник Білянська І.О., інструктор з фізичної культури Осідач Л.В., практичний психолог Кукудяк І.В., вчитель-логопед Романишин Н.В.
Молоді спеціалісти практично моделювали етапи підготовчої роботи щодо проведення різних форм занять з кожного розділу програми, вправлялися в складанні перспективного та поточного планування освітнього процесу, переконалися в ефективності реалізації інтегрованого підходу в побудові та організації роботи з дошкільниками, навчилися азам організації самоосвіти педагога, налагоджувати співпрацю з родинами вихованців в дистанційному форматі, а в кінці навчального року закріпили свої знання у показі занять «Майстерні педагоги». В роботі з молодими педагогами використовувалися інтерактивні форми: творча лабораторія, обмін досвідом, практичне заняття, міні-лекція, методичний міст «Авторитет не залежить від віку», тренінг «Самоменеджмент як важлива складова успішної кар’єри», семінар-практикум, проблемний стіл, мікродослідження, педагогічне інтернет кафе «Дошкільник».
Продовжив свою роботу постійно діючий семінар вчителя-логопеда Романишин Н.В. Було проведено два засідання: з педагогами дошкільного закладу «Використання «цеглинок» в практиці вчителя-логопеда для розвитку мовлення дітей» (практикум) та «Значення фонематичних процесів для розвитку мовлення дошкільників» (методичні посиденьки) (проведено в період дистанційного навчання, онлайн). Рекомендації вчителя-логопеда висвітлювалися на сайті закладу та у вайбер-групах для батьків.
Активно та ефективно продовжилася організація роботи по ознайомленню педагогів з освітніми інноваціями «Школа інноваційних технологій»» (керівник вихователь-методист Балаш О.Р.). Цього року вона проведена у формі семінару-практикуму і присвячена таким питанням як:
- Цифровий лікбез: як створити відеоролик, мультимедійну презентацію. Віртуальні 3-D екскурсії.
- Загадковий світ предметів. Дослідницька діяльність
До організації та проведення цієї форми роботи долучилися вихователі Бойчук Т.В., Сончак Л.І. Досвідом роботи по організації пошуково-дослідницької діяльності поділилася вихователь Сончак Л.І. та Облогіна С.А.
Актуальним та доцільним був науково-методичний семінар «Інтеграція побудови освітнього процесу в ЗДО» (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.). Головною проблемою якого була реалізація інтегрованого підходу в побудові та організації освітнього процесу, зокрема пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників. А також, розглядалася інтеграція в освітній процес інформаційно-комунікативних технологій «Використання ІКТ в освітньому процесі», «Нетворінг у ЗДО: нові можливості для активних і креативних».
Продовжила роботу Школа передового педагогічного досвіду «Архітектори освітнього процесу». Педагоги нашого закладу мали нагоду ознайомитися з досвідом організації освітньої роботи в дошкільних закладах під час адаптивного карантину в країнах західної Європи та країн світу. Здійснювалися віртуальні екскурсії та використовувався інтернет-ресурс.
На часі була робота психолого-педагогічної вітальні під керівництвом практичного психолога Кукудяк І.В. та вихователя-методиста Балаш О.Р., засідання були присвячені проблемі інтернет залежності та кібербулінгу. Педагоги провели такі форми роботи на теми: «Інтернет-залежність: міфи та факти» (семінар), «Кібербулінг: способи розрізнення і захист дитини» (міні-тренінг).
Продуктивним був семінар-практикум з художньо-естетичної діяльності «Творчість на кінчиках пальців». Педагог Карпюк Н.Л. презентувала один із видів образотворчого мистецтва – графіку «Графіка в дитячому садку». А вихователь Ткачук Н.В. презентувала які дидактичні ігри можна виготовити із залишкових матеріалів В результаті проведення якого, педагоги усіх вікових груп поповнили предметно-розвивальне середовище іграшками для ігрових та розвивальних осередків, виготовлених з підручних матеріалів.
З метою продовження налагодження взаємозв’язку дошкільного навчального закладу та сім’ї для повноцінного розвитку дитини діяв клуб «Школа батьківства», до роботи якого були залучені вихователь-методист, практичний психолог, інструктор з фізичної культури, сестри медичні старші, вчитель-логопед, вихователі. Засідання клубу проходили у формі семінару-практикуму, експрес-консультування, лекції-презентації, практикуму, майстер-класу, ігрового заняття. Метою роботи клубу було: розкривати важливість ролі матері та батька у вихованні дитини дошкільного віку. Створювати в сім’ї та дошкільному навчальному закладі сприятливі умови для формування компетентності дитини; актуалізувати важливість створення в сім’ї життєвого простору, що сприятиме розвитку дитини. Формувати у батьків віру у можливості дитини. На засіданнях клубу порушувалися і вирішувалися такі нагальні питання як адаптація молодших дошкільників до умов закладу, психологічне здоров’я дітей, вплив гаджетів на здоров’я дошкільників, інтернет-залежність, виховання культури харчування, мовний розвиток дитини, готовність старших дошкільників до навчання в школі, фізичний розвиток: йога та асани для дітей.
Впродовж 2020-2021 навчального року працювала творча група з питання «Експериментально-дослідницька діяльність дошкільників». Всі напрацьовані матеріали членів творчої групи готові до використання.
Проведено засідання «круглого столу» з актуальних питань дошкілля такі як: «Онлайн-освіта: переваги чи користь», «Дитяча агресія – насильство чи самозахист?», «Духовно-моральне виховання на Християнських цінностях у ЗДО». Матеріали даних засідань обговорювалися і на батьківських зборах (онлайн) та у вайбер групах.
2020 рік проголошений роком математики. Цій темі були присвячені педагогічні читання «Формування логіко-математичної компетентності дошкільників».
Проводилася просвітницька робота по темі «Медіаосвіта”, “Інтернет-технології.” Розглядалися такі проблемні ситуації з медіаосвіти як «Дистанційне навчання педагогів. Віртуальний кабінет Google classroom pf 10 кроків». Вирішувалися питання творчої самореалізації, авторитету педагогів, як ефективно планувати свій час ««Професійний календар як інструмент тайм-менеджменту», навчалися розробляти анкети для батьків.
Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу впроваджує в практику роботи інноваційні освітні технології:
№ п\п | Освітня інновація | ПІБ вихователя, посада | Кваліфікаційна категорія | Стаж роботи |
1 | Теорія розв’язання винахідницьких завдань (Г.Альтшуллер) | Сончак Лідія Іванівна, вихователь;Облогіна Світлана АнатоліївнаРогожа Ліна Федорівна, вихователь | Вища
Вища Пед.зв. «вих-методист» |
26
26 37 |
2 | Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання (Л. Шульга) | Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь | Вища, пед.зв. «вих.-методист» | 31 |
3 | Методика використання схем моделей для навчання дітей описових розповідей (Т.Ткаченко) | Рогожа Ліна Федорівна, вихователь;Демків Орися Андріївна, вихователь; | Пед.зв. «вих-методист»Вища | 37
39 |
4 | Методика використання схем-моделей в лексико-граматичній роботі (К.Крутій) | Карпюк Наталія Леонідівна,вихователь;Облогіна Світлана Анатоліївна,вихователь;Рогожа Ліна Федорівна,вихователь;
Демків Орися Андріївна, вихователь |
Вища
Вища ВищаПед.зв. «вих-методист»Вища |
31
26 37 39 |
5 | Розвиток творчої уяви дошкільника (О.Дяченко) | Сончак Лідія Іванівна, вихователь;Облогіна Світлана Анатоліївна, виховательРогожа Ліна Федорівна, вихователь | Вища
Вища Пед.зв. «вих-методист» |
26
26 37 |
6 | Програма соціальної та фінансової освіти «Афлотот»(Нідерланди) | Козенко Марія Василівна виховательВсі педагоги молодших груп | І кв. кат.(наставник) | 16 |
7 | Навчання ранньому читанню за кубиками Зайцева | Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь | Вища, пед..зв. «вих.-методист» | 31 |
8 | Навчання ранньому читаннюза методикою Л. Шелестової | Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь | вища | 26 |
9 | Інтелектуальні ігри Нікітіних | Анищук Світлана Петрівна | І кв.кат. | 25 |
10 | STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт : альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дошкільників | Каменська Світлана Степанівна | І кв.кат. | 12 |
Педагог Тимків В.О. працює над проблемою «Використання LEGO-конструювання в освітньому процесі ЗДО.
У вересні 2020 року було проведено конкурс-огляд «На краще розвивальне середовище». Педагоги добре підготувалися до нового навчального року. В усіх групах створені належні умови для здійснення освітньо-виховного процесу з дітьми в умовах адаптивного карантину. Освітнє розвивальне середовище відповідає вимогам та рекомендаціям МОЗУ та МОНУ щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час адаптивного карантину. Створені осередки просторово-предметного та розвивального середовища відповідають віковим особливостям дітей, відповідають сучасним вимогам суспільства, спонукають дітей до розгортання самостійних видів діяльності. А також об’єднані за функціональними ознаками відповідно до різних видів предметно – ігрової діяльності. Освітнє розвивальне середовище забезпечує основні види діяльності дітей дошкільного віку через роботу у парах, малих групах, індивідуально.
У кожній віковій групі облаштовано куточки гігієни (наочність, агітаційні матеріали протиепідемічних заходів пандемії COVID-19). Поновлено куточки ранкового прийому, ранкових зустрічей, облаштовано туалетні кімнати відповідно вимог роботи ЗДО в умовах карантину.
Проводився Конкурс-огляд на кращий осередок експериментування «Дослідницька лабораторія» у груповому приміщенні, який посприяв удосконаленню розвивального середовища дошкільного закладу в цілому і кожної групи зокрема та частково реалізував завдання пошуково-дослідницької діяльності дошкільників.
Результати обстеження осередків експериментування свідчать про їх відповідність розміщення у груповій кімнаті, інтеграція з осередком природи. Дотримано основного критерію такого як безпека. Всі предмети, що використовуються в дослідах недоступні дітям, експерименти проходять під наглядом вихователя. Доступні предмети безпечні. Прикрашають інтер’єр. Наявний живий куточок. Де діти мають можливість спостерігати та експериментувати. В наявності обладнання для догляду за рослинами і тваринами та обладнання для організації пошуково-дослідницької діяльності, зокрема прилади-помічники, різні види посуду, природні матеріали, підручні матеріали, технічні матеріали, різні види паперу, фарбники, медичні матеріали, допоміжні матеріали, захисний одяг, таблиці-схеми, каталоги дослідів. Весь матеріал систематизований, підписаний. Календарі погоди та природи ведуться згідно програмових вимог. Проведена відповідна робота з облаштування городів на підвіконні, де висаджено цибулю та зимово-весняні посіви насіння згідно вікових груп. Куточки природи безпечні, комфортні, естетичні та раціональні.
Добре оснащений та облаштований куточок дослідницької діяльності та зібрано матеріалу для цікавих дослідів в групі № 9 «Калинонька», вихователі Сончак Л.І., Облогіна С.А.. Зібрано багато матеріалу для дослідів у групі №14 «Соняшник», вихователі Камінська С.С., Гаврилюк М.Я.., групі №2 «Дзвіночок», вихователі Говеоа О.Б., Бойчук Т.В.. Достатньо наповнений необхідним обладнанням осередок експериментування у групі №10 «Барвінок», вихователі Воянська В.Б., Демків О.А.
На заключному засіданні члени журі одноголосно винесли рішення:
– відзначити облаштування осередку експериментування «Дослідницька лабораторія» у групах:
- І місце – група № 9 «Калинонька», вихователі Сончак Л.І., Облогіна С.А.
- ІІ місце – група №14 «Соняшник», вихователі Камінська С.С., Гаврилюк М.Я.., група №2 «Дзвіночок», вихователі Говеоа О.Б., Бойчук Т.В..
- ІІІ місце – група №10 «Барвінок», вихователі Воянська В.Б., Демків О.А.
Впродовж навчального року команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами працювала над створенням належних умов для функціонування інклюзивних груп в закладі. Розроблено багато дидактичних ігор та придбано посібники для колекційної роботи та для розвивальної роботи в груповому приміщенні.
Організовувались виставки робіт з природного та покидькового матеріалу «Золоті фарби осені», «Ой ти, зимонько-зима», «Подарунки від святого Миколая», «Різдво на порозі!», «Зацвіла в долині червона калина», «Христос Воскрес! Радіє світ!», тематичні виставки малюнків, виставка новітніх дидактичних посібників з питань організації дистанційної роботи, медіа освіти, пошуково-дослідницької діяльності та дитячого експериментування , виставки «Ярмарок педагогічних ідей та технологій», виставки малюнків в рамках проведення місячника та тижня БЖД, охорони праці. Результативним було проведення Тижнів педагогічної творчості.
Актуальні проблеми дошкільної освіти та сучасні тенденції її розвитку були охоплені засіданнями внутрісадкового методичного об’єднання, керівником якого є вихователь першої кваліфікаційної категорії Козенко М.В.. Розглядалися питання організації освітньо-виховної роботи ЗДО в умовах адаптивного карантину, організації пошуково-дослідницької діяльності в закладі дошкільної освіти, збереження психічного, соціального, фізичного здоров’я дітей дошкільного віку, використання інформаційних комунікативних технологій в освітньому процесі ЗДО.
Проводилися відкриті покази занять (онлайн), майстер-класи, методичні дебати, проблемні семінари, розроблено методичні рекомендації, підібрано каталоги методичної літератури, підготовлено мультимедійні презентації.
Було проведено дві тематичні педагогічні ради. В листопаді на тему «Використання інформаційних комунікативних технологій в освітньому процесі ЗДО».
На педагогічних радах впродовж року розглядалося питання щодо створення умов для функціонування інклюзивних груп, аналіз захворюваності та харчування дітей за 2020 рік, забезпечення виконання профілактичних та протиепідемічних заходів для створення безпечних умов функціонування ЗДО під час адаптивного карантину та підготовку роботи ЗДО в літній оздоровчий період підчас карантину, розглядалося Положення про академічну доброчесність та поняття Академічної доброчесності як процедури внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти закладу, затверджено Стратегію розвитку ЗДО №23 «Дударик» на 2020-2025 роки, обговорювалися основні напрямки роботи дошкільного навчального закладу щодо створення безпечного середовища та профілактики булінгу (цькуванню) та попередженню насильства в сім’ї, проведено методичний міст «Педагогічне партнерство вихователів ЗДО та вчителів початкових класів як форма роботи для реалізації освітніх вимог обох ланок освіти».
Проблему реалізації завдань патріотичного, духовного виховання обговорено під час проведення засідання круглого столу на тему «Духовно-моральне виховання на Християнських цінностях у ЗДО», під час розробки методичних рекомендацій «Орієнтири формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку». Організовувались та проводились тематичні розваги, свята, виставки малюнків тощо. Відбувся Фестиваль вишиванок, флеш-моб до Дня вишиванки. Проводились Дні добрих справ, акція «День землі», «Допоможи пташці», «Міжнародний день дарування книги», заходи до Дня захисника України, створення відеороликів до Дня українського козацтва, Дня української мови та писемності, вшанування пам’яті Т.Г.Шевченка, Лесі Українки, Івана Франка, Дня міста. Дня матері, Дня Вишиванки, флеш моб «Козацькому роду нема переводу». Систематично у закладі проводяться «Хвилини духовності», хвилина памяті: вшанування жертв голодомору та політичних репресій. До проведення цих акцій була залучена батьківська громадськість.