Скриня педагогічних знахідок
Ми працюємо за програмою АФЛАТОТ
Навчання організовано завдяки мережі партнерських організацій в більше 85 країнах, об’єднаних разом під керівництвом Секретаріату Афлатоту, що знаходиться в Голландії.МОН України спільно з Міжнародною фундацією «Aflatoun International»(Нідерланди) розпочало упровадження програми соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот».
Мета: допомогти дітям усвідомити їх потенціал для того, щоб зробити світ кращим за допомогою освіти; формувати у дошкільників ази соціальної та фінансової грамотності; спонукати дітей до більшого самопізнання і впевненості у собі; знати свої права та обов’язки; вчить цінувати і захищати як матеріальні, так і нематеріальні цінності; вчить планувати бюджет, раціонально використовувати ресурси, оцінювати наявні можливості, формує підприємницький дух, а також акцентує увагу на ролі сім’ї та сімейних цінностей у вихованні.
Програма Афлатот розділена
на п’ять основних розділів:
Розділ 1: Ти, Я і Афлатун: Розвиток позитивного і сприятливого сприйняття своєї особистості
Розділ 2: Я і моя сім’я: Турбота про людей, яких ми любимо
Розділ 3: Я і мої друзі: Допомагаючи один одному
Розділ 4: Я і суспільство: Живемо і працюємо разом
Розділ 5: Я і гроші: Витрачаємо, накопичуємо і ділимося
Засвоєння дітьми знань та навичок
відображаються через чотири сфери розвитку:
– Фізичний розвиток
– Соціальний розвиток
– Емоційний розвиток
– Когнітивний розвиток
Очікувані результати
Освоївши програму «Афлатот» діти отримують перші задатки соціальної і фінансової освіти задовго до того, як ідуть до школи. Основна частина знань про планування бюджету, заощадженнях, розтратах і використанні грошових коштів заснована на повсякденному житті. Ще до того, як формуються грошові поняття, просте розуміння того, як використовувати доступні ресурси, або, наприклад, категорії “закінчилася їжа”, “купувати тільки необхідне” – це ті щоденні реалії зі сфери фінансової освіти, з якими стикаються діти. У дошкільнят також сформовані тимчасові рамки, вони розуміють, що іноді, щоб отримати що-небудь, краще почекати, ніж отримати це зараз. Діти віком 3-х років також стикаються з матеріальними цінностями, даючи і ділячись, не тільки за допомогою подарунків і цінних речей, але і шляхом взаємодії один одним. Інші не менш важливі навички, формування яких включає в себе програма Афлатот, це користування по черзі, прийняття рішень і постановка цілей.