Вжиті заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку

У закладі з лютого 2019 року діє консультативний пункт для дітей, не охоплених дошкільною освітою. Протягом навчального року адміністрацією та педагогічним колективом ЗДО проводилась активна робота в напрямку пропаганди дошкільної освіти:

– організовано роботу психолого-педагогічної служби для занять з дітьми неохопленими дошкільною освітою;

– здійснювався соціальний та педагогічний патронат із метою сприяння взаємодії ЗДО та сім’ї.

На жаль, не було жодного звернення батьків щодо відвідування дитиною консультативного пункту.

З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою дитячого закладу було проведено Дні відкритих дверей для батьків наших вихованців та батьків мікрорайону. Була надана можливість переглянути організацію життєдіяльності дітей, заняття, виставки дитячих та колективних з вихователями робіт, оглянути предметно – ігрове середовище групових кімнат.

Велика увага у роботі закладу приділяється наступності дошкільної  та початкової освіти. Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей старших груп з правилами поведінки учнів, проводили бесіди про школу, ходили на екскурсії до школи. Випускники нашого дитячого садка мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову, так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), підготовку до навчання в школі.        Практичним психологом закладу Кукудяк І.В. проведено тестування дітей на рівень готовності  до навчання в школі. В обстеженні взяло участь 128 дітей віком від 5 років 6 місяців до 6 років. Кількість необстежених дітей 1(інклюзивне навчання). Відповідно до показників, 24 % дітей мають високий рівень підготовки до школи, 38% – вище середнього, 28% – середній, 7% – нижче середнього, 2% – низький рівень.

Плануваня роботи в дошкільному закладі здійснюся відповідно до Інструктивно – методичного листа Міністерства освіти і науки України «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» . Саме річним планом регламентувалася організація методичної роботи дошкільного навчального закладу, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес, згідно з концептуальними засадами Базового компоненту дошкільної освіти (нової редакції). Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Протягом року кабінет поповнився наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально – методичною літературою,  дидактичним аудіо та відео матеріалом. Під керівництвом вихователя – методиста Балаш О.Р. педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітнього процесу з навчального на розвивальний. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями: «Дошкільне виховання», «Методична скарбничка вихователя», комплект «Зразковий дошкільний заклад», у складі якого журнали «Практика управління дошкільним закладом», «Вихователь – методист дошкільного закладу», «Музичний керівник», «Практичний психолог» та «Коза – диск». Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, міні МО, використання кращого досвіду вихователів нашого ЗДО, міста, інших областей, проходження курсів підвищення кваліфікації при ОІППО.

На базі дошкільного закладу організовувалися такі форми роботи:

  1. Школа молодого вихователя (вихователь: Рогожа Л.Ф.)
  2. Семінар «Інтеграція побудови освітнього процесу ЗДО» (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.).
  3. Семінар-практикум «Інновації в дошкіллі» (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.).
  4. Школа передового педагогічного досвіду «Архітектор освітнього процесу». (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.).
  5. Психолого–педагогічна вітальня (тренінги, керівники: вихователь-методист Балаш О.Р., практичний психолог Кукудяк І.В.).

Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу впроваджує в практику роботи інноваційні освітні технології.

Впроваджуючи в практику інноваційні технології по роботі з дітьми, педагоги організовують заняття, як основну форму навчально-пізнавальної діяльності. Проводяться комплексні, тематичні, інтегровані, комбіновані, домінантні і ін. заняття в залежності від основних напрямків розвитку Базового компонента дошкільної освіти, що забезпечує високу продуктивність та діяльність дітей. Розвиток дитини відбувається лише у діяльності. Тому навчальний процес відбувається за умови постійної активності, позитивної взаємодії всіх учасників. Педагоги в своїй роботі використовують інтерактивні методи навчання, створюючи умови, щоб дитина мала змогу обговорювати проблеми з іншими, ставити запитання, активно діяти, досліджувати.

На базі дошкільного закладу організовувалися заходи міського та обласного значення:

  • практикум з учителями-логопедами «Діагностика дизартрій. Особливості роботи з дітьми з дизартрією»
  • курси вихователів-методистів закладів дошкільної освіти «Використання інноваційних технологій у діяльності методичного кабінету ЗДО».
  • ІМЦ studio музичних керівників.
  • Міжобласний семінар музичних керівників закладів дошкільної освіти Івано-Франківської та Донецької областей.

Вихованці старших груп ЗДО взяли участь у проведенні Олімпійського дня бігу.

Заклад долучився до реалізації соціального проекту «Подаруй лікарні книгу»

Колектив ЗДО взяв участь у загальноміському конкурсі відеороликів до Дня міста «Територія моєї душі у місті Каменяра». За підсумками проведення конкурсу посів третє місце.

Стали  учасниками  загальноміської освітянської мистецької акції «Великодній дарунок місту», метою проведення якого було створення спільної  Великодньої писанки як освітянського дарунку місту.

Впродовж 2018-2019 навчального року вперше в нашому закладі розпочали функціонувати дві інклюзивні групи. Командою педагогічного супроводу інклюзивної освіти розроблено відповідну правову та методичну документацію, створено належні умови для розвитку та перебування дітей з особливими потребами в дошкільному закладі. Напрацьовано відповідне дидактичне наповнення для корекційно-розвивальної роботи з такими дітьми.