ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність
учасників освітнього процесу
ЗДО № 23 «Дударик»

 

1. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність (далі-Положення) дошкільного навчального закладу ясел-садка № 23 «Дударик» (далі ЗДО №23 «Дударик») є внутрішнім підзаконним нормативним актом, який спрямований на забезпечення якісних освітніх послуг наданих здобувачам освіти, додержання моральних, правових, етичних норм поведінки всіма учасниками освітнього процесу.

1.2. Положення розроблено на основі Конституції України, законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», «Про видавничу діяльність», Цивільного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Статуту закладу, Колективного договору, Правил внутрішнього трудового розпорядку та інших нормативних документів, актів чинного законодавства України.

 

2. Поняття та принципи академічної доброчесності закладу освіти

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.

2.2. Етика та академічна доброчесність забезпечуються:

2.2.1. учасниками освітнього процесу шляхом:

– дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;

– утвердження позитивного іміджу закладу освіти, примноження його традицій;

– дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;

– запобігання корупції, хабарництву;

– збереження, поліпшення та раціонального використання навчально-матеріальної бази закладу;

– дотримання спеціальних законів за порушення академічної доброчесності та даного Положення, зокрема, посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;

– дотримання норм про авторські права;

– надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності;

– невідворотності відповідальності з підстав та в порядку, визначених відповідно Законом України «Про освіту» та іншими спеціальними законами.

2.2.2. педагогічними працівниками шляхом:

– надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти;

– обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;

– незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;

– підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, проходження вчасно курсової підготовки;

– дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

– надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність

– об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти (сформованих компетенцій, передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти)

3. Відповідальність за порушення академічної доброчесності

3.1. За порушення норм цього Положення учасники освітнього процесу притягуються до відповідальності згідно з вимогамичинного законодавства України.

3.2.  Порушенням академічної доброчесності вважається:

– академічний плагіат – оприлюднення (часткове або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими способами, як результат власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без за значення авторства;

– самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

– фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

– фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

– списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

– обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

– хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірних переваг в освітньому процесі;

– необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

 3.3. За порушення правил академічної доброчесності  педагогічні працівники притягуються до таких форм відповідальності:

  • дисциплінарна;
  • адміністративна;
  • відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
  • позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади;
  • інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України.

 

4. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності

4.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням після ознайомлення із Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу.

4.2. Вихователь — методист:

4.2.1.Забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня;

4.2.2. Використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує вихователям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

4.3. Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності, дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення.

 

5. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників

5.1. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників – незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо взаємного дотримання усіма учасниками освітнього процесу морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення.

5.2. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади.

Персональний склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Термін повноважень Комісії — 2 роки.

5.3. Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.

5.4. Рiшення  комісії є правомiрним за умови присутностi на її засіданні не менше 2/3 загальної кiлькостi членів кoмiciї.

Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії.

5.5. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує Голова та секретар.

5.6. Комісія не менше одного разу на рік звітує про свою роботу перед педагогічної радою закладу.

6. Прикінцеві положення

6.1.Положення погоджується рішенням педагогічної ради закладу та вводиться в дію наказом керівника закладу.

6.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради закладу та вводяться в дію наказом керівника закладу.

 

 

 

 

 

 

dudaryk