ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗДО №23 «Дударик»
____________Надія МАРКОВСЬКА
План заходів щодо профілактики булінгу
на 2023 рік
Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №23 «Дударик»
№
з/п |
Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Діагностичний етап | |||
1.1 | Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії боулінгу та інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в педагогічному колективі | Адміністрація | Лютий березень
2023 |
Директор ЗДО Вихователь – методист, Практичний психолог
|
1.2 | Діагностування рівня напруги, тривожності в педагогічному колективі та групових колективах:
– спостереження за міжособис-тісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості групових колективів та емоційних станів дітей; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії дітей. |
Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року | Практичний психолог, вихователі усіх вікових груп |
1.3
|
У разі підтвердження факту наявності булінгу у закладі інформувати Департамент освіти та науки та Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді для організації психологічного супроводу постраждалого, а також здійснення акту оцінки потреб родини, в якій виховується дитина, яка вчинила булінг | Постійно | Вихователь – методист | |
1.4 | Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування | Постійно | Практичний психолог | |
1.5
|
Оформлення та систематичне оновлення тематичного стенду у закладі освіти | Постійно | Вихователь-методист | |
2 | Інформаційно-профілактичні заходи. | |||
2.1 | Методичний консиліум «Конфліктна ситуація? Захистіть себе!» | Педагоги закладу | Жовтень | Вихователь-методист |
2.2 | Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» | Педагоги закладу | Жовтень | Вихователь-методист |
2.3 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при завідувачу | Травень | Директор ЗДО |
2.5 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечний дошкільний заклад. Маски булінгу» | Педагогічний колектив | Березень
2023 |
Практичний психолог |
2.6 | Семінар-практикум «Агресивна поведінка: виявити, запобігти, допомогти» (методи та прийоми роботи з агресією) | Педагогічний колектив | Квітень, жовтень | Вихователь-методист,
практичний психолог |
2.7 | Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» | Педагогічний колектив | 25.11.-10.12.2023 | Практичний психолог |
2.8 | Професійна майстерня для вихователів «Протидія булінгу у закладах дошкільної освіти», «Як налагодити взаємодію з колегами: 5 технік активного слухання» | Педагогічний колектив |
Березень 2024, Вересень 2023 |
Директор ЗДО,
Вихователь-методист |
2.9 | Консультування вихователів практичним психологом з проблемних ситуацій | Педагогічний колектив | Постійно | Практичний психолог |
2.10 | Тематичні батьківські збори «Виховуємо приязні взаємини в дитячому колективі: сім дієвих прийомів» | Батьківська громадськість | Жовтень 2023 | Директор ЗДО, вихователь-методист |
2.11 | Консультації для батьків: «Правова освіта для маленької дитини», «Види та форми булінгу», «Звідки беруться складні діти, або батьківські помилки у вихованні дитини». Заняття з елементами тренінгу «Секрети вдалої взаємодії з малюками» | Батьківська громадськість | Вересень 2023 | Практичний психолог, вихователь-методист
Педагоги |
2.12 | Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми | Усі категорії учасників освітнього процесу | Постійно | Практичний психолог |
2.13 | Лекторій з елементами інтерактивних вправ «Відповідальне батьківство. Духовне відродження» | Батьківська громадські сть | Листопад 2023 | Практичний психолог
|
2.14 | Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з технічним персоналом | Технічний персонал | Листопад
2023 |
Вихователь-методист |
3 | Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | |||
3.1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
3.2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, занять. | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
3.3 | Робота відеозалу . Перегляд відеороликів, мультфільмів відповідної спрямованості | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
3.4 | Проведення занять морально-етичного спрямування | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
3.5 | Проведення Дня Доброти, Днів Добрих Справ, благодійних ярмарків, Хвилинок духовності | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
3.6 | Проведення Тижня правового виховання | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
3.7 | Організувати виставку художньої літератури в осередку книги. Організувати Уроки доброти. | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж року, відповідно до плану освітньо-виховної роботи групи | Вихователі усіх вікових груп |
3.8 | Флеш-моб «Дитячий колектив без булінгу. Сім’я без насильства» | Дошкільники усіх вікових груп | Травень
2024 |
Практичний психолог, педагоги |
3.9 | Акція «Від серця до серця»
|
Дошкільники усіх вікових груп | Грудень
2024 |
Вихователь-методист, практичний психолог |
3.10 | Корекційно-розвивальні заняття з дітьми старших груп «Подорож до країни дружби», «Ми-дружні хлопці та дівчата», відеоперегляди та обговорення мультфільмів відповідної спрямованості, цикл занять для дітей старшого дошкільного віку «Тиждень дружби і добра» | Дошкільники усіх вікових груп | Упродовж навчального року | Практичний психолог, педагоги усіх груп |
3.11 | Музичні розваги «Свято друзів» | Дошкільники старших груп | Березень-квітень 2023 | Музичні керівники |
4 | Психологічний супровід | |||
4.1 | Діагностика стану психологічного клімату групи, закладу | Всі вікові групи | Упродовж року | Практичний психолог |
4.2 | Спостереження під час освітнього процесу. | Всі вікові групи | Упродовж року | Практичний психолог |
4.3 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | Всі вікові групи | Упродовж року | Практичний психолог |
4.4 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | Всі вікові групи | Упродовж року | Практичний психолог |
5 | Робота з батьками | |||
5.1 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | Батьки всіх вікових груп | Упродовж року | Практичний психолог |
5.2 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки, сайт закладу | Учасники освітнього процесу | Упродовж року | Вихователь-методист |
Вихователь-методист Оксана БАЛАШ