Стан розвивального середовища

Реалізація змісту освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти передбачає забезпечення цілісного підходу до формування основних компетенцій дошкільника. Оптимізувати процес набуття дітьми базових компетенцій можна лише за умови створення розвивального середовища, яке сприяє   комфортному перебуванню дитини у  закладі та розвитку природних здібностей. Предметно – практичне забезпечення та методичний супровід роботи кожної групи стимулює спілкування дитини з оточенням протягом дня. Тому безперечно свідчить проведений у закладі конкурс-огляд «На краще розвивальне середовище». Педагоги добре підготувалися до нового навчального року. В усіх групах створені належні умови для здійснення освітнього процесу з дітьми в умовах адаптивного карантину COVID-19 та організації роботи ЗДО в період дії воєнного стану. Освітнє розвивальне середовище відповідає вимогам та рекомендаціям МОЗУ та МОНУ щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час адаптивного карантину та під час дії воєнного стану. Створені осередки предметно-ігрового  та розвивального середовища відповідають віковим особливостям дітей, відповідають сучасним вимогам суспільства, спонукають дітей до розгортання самостійних видів діяльності. А також об’єднані за функціональними ознаками відповідно до різних видів предметно – ігрової діяльності. Освітнє розвивальне середовище забезпечує основні види діяльності дітей дошкільного віку через роботу у парах, малих групах, індивідуально.

У закладі дошкільної освіти облаштовано укриття (підвальне приміщення), яке відповідає усім вимогам та рекомендаціям МОЗУ та МОНУ. Оформлено демонстраційні та наочні матеріали щодо дій за сигналом «УВАГА ВСІМ!» для навчання дітей. Підібрано відповідні матеріали щодо роботи з усіма учасниками освітнього процесу по цивільному захисту населення.

У кожній віковій групі облаштовано куточки гігієни (наочність, агітаційні матеріали протиепідемічних заходів пандемії  COVID-19). Поновлено куточки ранкового прийому, ранкових зустрічей, кутки приналежності, екрани настрою, правила групи, облаштовано туалетні кімнати відповідно вимог роботи ЗДО в умовах карантину.

На заключному засіданні члени журі одноголосно вирішили:

  • оскільки Конкурс-огляд відбувається в умовах дії воєнного стану і у всіх вікових групах створені задовільні умови для безпечної організації освітнього процесу у 2022-2023 навчальному році – не призначати призові місця;
  • всім педагогам закладу оголосити подяку за належну підготовку до нового навчального року в період адаптивного карантину та в період дії воєнного стану.

Проводився Конкурс-огляд «Куток рухової активності» в групових приміщеннях закладу дошкільної освіти, який посприяв удосконаленню розвивального середовища закладу в цілому і кожної групи зокрема та частково реалізував завдання формування рухової компетентності дошкільника.

Головною метою Конкурсу було: вдосконалити розвивальне середовище закладу дошкільної освіти в цілому й кожної групи зокрема.

Облаштування кутка рухової активності в групових приміщеннях закладу дошкільної освіти відповідає методичним рекомендаціям та вимогам, розробленими в Положенні.  Місця розташування кутків рухової активності в групових приміщеннях передбачають  вільний доступ до всіх представлених предметів, відповідають інтер’єру кімнат, віковим особливостям. Змістовно насичені та наповнені відповідним інвентарем, який раціонально розміщений,  безпечний та комфортний. Наявний інвентар для спортивних ігор, рухливих ігор, для проведення ранкової гімнастики.  Підбір обладнання та матеріалів для кутка екологічно чистий. Педагогами виготовлено нетрадиційне обладнання та інвентар, використовуються здоров’язбережувальні  інноваційні технології. Серед них – доріжки здоров’я, тренажери для дихальної гімнастики, ігри, схожі на «твістер» із зображенням стоп і кистей. Вони сприяють розвитку координації руху дітей і розвитку просторового сприйняття. А також необхідне обладнання для профілактики плоскостопості, сколіозу, формування правильної постави, рівноваги у дітей дошкільного віку. Укладено каталоги рухливих ігор, інвентаря.

У групових кімнатах вдалося створити різноманітне фізкультурно-ігрове середовище, яке буде спрямоване на оптимізацію рухової активності.

Достатньо наповнені кутки рухової активності в групах №2, №5, №6, №3, №12, №4.

На заключному засіданні члени журі одноголосно винесли рішення:

– відзначити облаштування та наповнення кутків рухової активності  в групових приміщеннях закладу дошкільної освіти  та визначити переможців Конкурсу-огляду:

І місце  – група № (вихователі Сончак Л.І.,Облогіна С.А.)

ІІ місце – група №14 (вихователі Камінська С.С.. Василинюк В.М)

ІІІ місце – група №8 (вихователі Тимофеєва А.О., Лубашева О.М.)

– оголосити подяку за належну  підготовку до Конкурсу-огляду

всім віковим групам закладу дошкільної освіти.

В процесі підготовки до педагогічної ради на тему «Формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності», педагогами було поповнено предметно-ігрове середовище дидактичними іграми та посібниками для формування у дітей дошкільного віку соціально-громадянської компетентності.

Впродовж навчального року команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами працювала над створенням належних умов для функціонування інклюзивних груп в закладі. Розроблено достатньо дидактичних ігор та  посібників для корекційно-розвиткової роботи в групових приміщеннях та в ресурсній кімнаті.

Організовувались виставки та огляд-конкурс готовності груп до нового навчального року, виставка з природного та покидькового  матеріалу «Золоті фарби осені»;  “Ой ти, зимонько-зима”; тематичні виставки малюнків: «З Україною в серці», «Козацькому роду – нема переводу» «Подарунки від святого Миколая», «Різдво на порозі!», «Зацвіла в долині червона калина», “Христос Воскрес! Радіє світ!”; конкурс-виставка новітніх дидактичних  посібників з питань формування соціально-громадянської компетентності, здоров’язберігаючої та рухової компетентності; конкурс серед вихованців «Читаємо «Кобзар»; виставка “Ярмарок педагогічних ідей та технологій”; конкурс-огляд «Найкраще розвивальне середовище»; конкурс-огляд «Куток рухової активності».

Результативним було проведення Тижнів педагогічної творчості:

  • тиждень рухової активності, Олімпійський тиждень
  • тиждень БЖД
  • тиждень охорони праці
  • тиждень компетентного громадянина
  • тиждень медіа-освіти
  • Всеукраїнський тиждень права
  • день методичного кабінету

-тиждень «Ангеликова школа»

  • тиждень до Міжнародного дня рідної мови
  • тиждень екологічного виховання (сортування сміття)
  • тиждень соціальної і фінансової грамотності (за програмою “Афлатот»
  • тиждень трудового виховання
  • тиждень краєзнавства;
  • тиждень проекту «Школа»
  • тиждень музики і танцю
  • тиждень кольоротерапії

Вихователем-методистом ЗДО були розроблені методичні рекомендації:

  • «Артігри для освітньої взаємодії з дітьми»
  • «Як організувати командну взаємодію дошкільників»
  • «Організовуємо освітню роботу з дітьми на основі літературного тексту»
  • «Як інтегрувати математику в дитячі ігри»
  • «Правила безпеки під час навчання дітей основних рухів»
  • «Навчаємо дошкільників мислити неординарно за допомогою бриколажу»
  • «Зупинки екологічної стежки в закладі дошкільної освіти»
  • «Формування творчих здібностей дошкільнят засобами музично-дидактичних ігор»
  • «7 вправ для підготовки руки дитини до письма»

Актуальні проблеми дошкільної освіти та сучасні тенденції її розвитку були охоплені засіданнями внутрісадкового методичного об’єднання, керівником якого є вихователь першої кваліфікаційної категорії  Козенко М.В.. Розглядалися питання організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти під час воєнного стану, формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності, профілактики шкільної дезадаптації шести річок, розкрито сутнісну характеристику освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності

Проводилися відкриті колективні покази занять, майстер-класи, дискусія, конструктивний діалог, проблемні семінари, розроблено методичні рекомендації, підібрано каталоги методичної літератури, підготовлено мультимедійні презентації, відбувся обмін досвідом з даних проблем, практичні заняття, методичний міст.

Було проведено дві тематичні педагогічні ради. В листопаді на тему  «Формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності». Педагогам були представлені нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі» та виділені основні складники соціально-громадянської компетентності. Вихователь-методист ознайомив із методичним інструментарієм формування соціально-громадянської компетентності (форми, методи, засоби). Створено колаж щодо формування соціально-громадянської компетентності дитини дошкільного віку в різних видах діяльності.

Педагогічна рада у місяці лютому була присвячена темі «Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності». Педагоги виокремили основні умови для формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку, розібрали основні показники сформованості та шляхи формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку, згрупували комплексне і систематичне використання різних засобів, форм і методів освітньої роботи здоров’збережувальної спрямованості.

Впродовж року на педагогічних радах розглядалося питання щодо організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти під час воєнного стану, створення умов для функціонування інклюзивних груп, аналіз захворюваності та харчування  дітей за 2022 рік, забезпечення виконання профілактичних та протиепідемічних заходів для створення безпечних умов функціонування ЗДО під час адаптивного карантину та під час дії воєнного стану, підготовку роботи ЗДО в літній оздоровчий період під час карантину, забезпечення організації внутрішньої системи забезпечення якості освіти, забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в реалізації перспектив розвитку дитини, атестація педагогічних працівників у 2022-2023 навчальному році, обговорювалися основні напрямки роботи закладу дошкільної освіти щодо створення безпечного середовища та профілактики булінгу (цькуванню) та попередженню насильства в сім’ї, дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками.

Плануючи роботу педагогічних рад та інших методичних форм співпраці з педагогами, батьками, намагаємося підключити до розгляду певної проблеми якнайбільше спеціалістів з різних сфер (психологічної, медичної, логопедичної служби).