Аналіз роботи дошкільного навчального закладу за минулий 2022-2023 н. р.

Організація освітнього процесу насамперед була спрямована на реалізацію основних завдань закладу дошкільної освіти, при визначенні яких було враховано: сучасність, актуальність та результати опитування педагогів, аналіз роботи за 2022-2023 навчальний  рік, а також створення безпечних умови для збереження фізичного і психічного здоров’я та ефективну взаємодію учасників освітнього процесу під час дії воєнного стану та  адаптивного карантину, на відповідних етапах виходу з карантину.

         Реалізовано такі освітні завдання:

– Створення умови для реалізації оновленого Базового компоненту дошкільної освіти як Державного стандарту, спрямованого на забезпечення освітнього результату – формування компетентностей дитини дошкільного віку.

– Удосконалено шляхи організації роботи педагогічного колективу на виконання завдань пріоритетного напрямку діяльності: художньо-естетичний розвиток дошкільника (образотворчої, музичної, театральної, літературної), впроваджуючи особистісно-орієнтовані підходи в освітньо-виховному процесі.

– Оптимізувано шляхи процесу формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності – складової особистісного зростання в період дошкільного дитинства.

– Забезпечено сприятливі умови для гармонійного фізичного розвитку дитини, зокрема для формування рухової та здоров’язбережувальних компетентностей.

Реалізація освітніх завдань за новим Державним стандартом дошкільної освіти здійснюється на засадах організації особистісно-орієнтованої моделі педагогічного процесу. Методична робота в закладі дошкільної освіти проводиться за двома основними напрямками: пошук та вивчення нових технологій і методів у методичній і психолого-педагогічній літературі; їх теоретичне осмислення, апробація, аналіз та підсумки (використання в практичній роботі з дітьми). Протягом навчального року методична робота здійснювалася таким чином, щоб сформувати професійну компетенцію та збагатити інтереси, задовольнити духовні і професійні необхідності педагогів. Вектори організації методичної роботи були спрямовані по таких напрямках:

  1. Сприяти реалізації завдань Закону України “Про дошкільну освіту ”, оновленого Базового компоненту дошкільної освіти  та нормативно-правових документів про методичну роботу в дошкільному навчальному закладі шляхом вивчення, узагальнення та впровадження в практику діяльності педагогів  надбань науки, педагогічних технологій, творчого підходу до розв’язання професійних проблем з педагогічними кадрами.
  2. Формувати професійні якості у педагога як фахівця (фасилітатора), який створює умови для прояву активності дитини,  стимулює процес розвитку дитини, що є неодмінною умовою реалізації оновленого Стандарту дошкільної освіти.
  3. Створити умови для реалізації соціально-педагогічного партнерства громади та всіх учасників освітнього процесу у підтримці формування компетентностей дітей дошкільного віку.
  4. Покращувати рівень сформованої життєвої компетентності дитини шляхом використання сучасних інформаційних технологій, інтерактивних форм роботи, впровадження інноваційних технологій та педагогічних ідей в освітньо – виховний процес.

Атестація педагогів проводилась згідно Типового положення про атестацію. На високому рівні проведено підсумки роботи педагогів у міжатестаційний період, педагогами представлені свої творчі напрацювання, зібрані тематичні матеріали, дидактичні ігри.

З  37 педагогів:

Вища категорія – 10

І категорія – 8

ІІ категорія – 3

Спеціаліст – 3

Тарифіковано – 12

Відповідає займаній посаді – 1

Звання «вихователь-методист» – 5

Звання «старший вихователь» – 1

Дієвою формою підвищення фахового, наукового та методичного рівня майстерності педагогів є методична робота педагогічних працівників міста, яка була організована в основному в очному та деякі в дистанційному форматі. А також участь педагогів в різноманітних семінарах, вебінарах, які організовувалися обласним інститутом післядипломної освіти та на інших педагогічних платформах та форумах.

Практичний психолог Кукудяк І.В. нагороджена премією міського голови у номінації «Дошкільна освіта»

Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами багато нових можливостей для широкого впровадження у педагогічну практику сучасних методичних розробок.  Під час проведення різних методичних заходів вихователь-методист Балаш О.Р. використовувала ІКТ, що дало змогу підвищити ефективність та результативність їх проведення. Вихователем-методистом широко використовувались інтерактивні методи  –  різноманітні ділові, психологічні ігри та вправи, що дозволило активізувати слухачів, перевести їх у розряд активних учасників та підвищити користь спільної праці. Проведені  форми роботи допомогли сприяти росту професійного рівня педагогів нашого закладу. В зв’язку з адаптивним карантином COVІD – 19 та введенням воєнного стану в країні такі  методичні заходи з педагогами як онлайн – консультації проводилися з використанням комунікацій: вайбер та робота в малих групах з дотриманням протиепідемічних заходів. Традиційно приділялась увага молодим вихователям, за якими були закріплені наставники – це творчі педагоги з багаторічним стажем. Молоді спеціалісти відповідно до планів працювали над підвищенням професійного рівня шляхом співпраці з наставниками та самоосвіти.

В дошкільному закладі діяла «Школа професійної адаптації та наставництва», керівник досвідчений вихователь Рогожа Л.Ф.,  у рамках якої було організовано роботу з підвищення рівня педагогічної майстерності молодих спеціалістів: вихователів, інструктора з фізкультури, музичного керівника (1-3 років стажу), на засіданнях відпрацьовані теми методичного та психологічного напрямку, які допомогли молодим педагогам у їхніх перших кроках професійного становлення. Безпосередньо долучилися до висвітлення окремих питань та організації перегляду різних форм практичної роботи з дітьми для молодих педагогів музичний керівник Білянська І.О., інструктор з фізкультури Осідач Л.В., практичний психолог Кукудяк І.В., вчитель-логопед Романишин Н.В. За мололими педагогами закріплені наставники:

Наставник – молодий педагог

  1. Рогожа Ліна Федорівна – Фалдина Христина Ігорівна
  2. Бабельська Марія Григорівна – Тимофеєва Анна Олегівна
  3. Говера Ольга Борисівна – Козуненко Вікторія Андріївна
  4. Шуляк Оксана Миколаївна – Григорків Роксолана Олегівна
  5. Демків Орися Андріївна – Сєрова Анастасія Петрівна
  6. Білянська Ірина Олександрівна – Юрків Марія Ігорівна
  7. Осідач Любов Вікторівна – Рудницька Тетяна Степанівна

Педагоги-наставники використовували такі основні методи роботи наставника з молодими спеціалістами як:

  • бесіди щодо конкретних розділів педагогіки, чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку, про методики організації і проведення різних видів роботи з дітьми групи, де працює молодий педагог;
  • обмін думками стосовно нових здобутків психолого-педагогічної науки, педагогічної практики, сучасних педа-гогічних технологій, інновацій, передового педагогічного досвіду;
  • спільне моделювання системи занять і режимних моментів;
  • консультації щодо організації освітнього процесу в ЗДО;
  • методична допомога щодо використання дидактичного матеріалу для занять;
  • взаємовідвідування занять, режимних моментів із подальшим детальним аналізом їх;
  • обговорення сучасної педагогічної літератури, творчих здобутків інших педагогів;
  • надання допомоги в роботі з дітьми з девіантною поведінкою та їхніми сім’ями;
  • залучення педагога-початківця до методичної і громадської роботи.

Молоді спеціалісти ознайомилися з організацією освітньої роботи за новим стандартом – Базовий компонент дошкільної освіти, вправлялися в складанні перспективного та поточного планування освітнього процесу, переконалися в ефективності реалізації інтегрованого підходу в побудові  та організації роботи з дошкільниками, навчилися азам організації самоосвіти, методам підвищення фахової майстерності початківців. Моделювали створення  розвивального середовища в групових кімнатах. Вчилися здійснювати аналіз та самоаналіз різних форм роботи з дітьми, планувати роботу з батьками в онлайн режимі. Складали методичний кейс-порадник «Що врахувати в організації освітнього процесу в закладі освіти під час воєнного стану». Удосконалювали навики налагоджувати співпрацю з родинами вихованців в дистанційному форматі, використовуючи ІКТ, онлайн платформи. Досліджували проблему як виробити власний педагогічний стиль педагога. Дізналися що таке тайм-менеджмент педагога початківця: як робити все вчасно й у робочий час. А в кінці навчального року презентували свої досягнення «Скриня творчості педагога». Практичний психолог провела підсумкове ток – шоу для молодих педагогів «Маю думку»

В роботі з молодими педагогами використовувалися інтерактивні форми: лекція-презентація, обговорення, проблемний стіл, мікродослідження, лекція –дискусія, творча лабораторія, семінар-практикум, міні-лекція, створення дорожньої карти, практичний показ занять, презентація досягнень, тренінг.

Продовжив свою роботу постійнодіючий семінар вчителя-логопеда Романишин Н.В. Було проведено два засідання з педагогами дошкільного закладу: «Підвищуємо ефективність професійної комунікації» у формі семінару-практикуму для педагогів та «Як оцінити рівень мовленнєвого розвитку дитини» у формі рекомендацій для педагогів.

Рекомендації вчителя-логопеда висвітлювалися на сайті закладу та у вайбер – групах для батьків.

Активно та ефективно продовжилася організація роботи по ознайомленню педагогів з освітніми інноваціями «Школа інноваційних технологій»» (керівник вихователь-методист Балаш О.Р.). Цього року вона присвячена таким питанням як:

  • Інноваційні технології в патріотичному вихованні. Парціальні програми
  • Здоров’язбережувальні інноваційні технології в ЗДО.

Інноваційними технологіями, які допоможуть у формуванні соціально-громадянської компетентності у дітей дошкільного віку, ділилися вихователі Шуляк О.М., Бабельська М.Г. Також розглядалися парціальні програми, які впроваджують у ЗДО з цієї теми.

До організації семінару-практикуму по ознайомленню та впровадженню здоров’язбережувальних інноваційних технологій в ЗДО долучилися інструктори з фізкультури Осідач Л.В., Рудницька Т.С.

Продовжив свою роботу  науково-методичний семінар «БКДО – 2021. Зміст та умови реалізації» (керівник: вихователь-методист Балаш О.Р.). Цього року пріоритетними були такі питанням –  «Нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі»: соціально-громадянська компетентність», «Варіативний складник стандарту дошкільної освіти «Особистість дитини. Спортивні ігри», «Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності»

Робота «Школи передового педагогічного досвіду «Архітектори освітнього процесу» була присвячена проблемі «Формування у дошкільників передумов здорового способу життя». Педагоги закладу мали змогу ознайомитися з досвідом роботи інструктора з фізкультури ЗДО №28 Скиби Г.В.

Актуальною була робота «Психолого-педагогічної вітальні», яка мала назву «Формула психічного здоров’я» під керівництвом практичного психолога Кукудяк І.В. та вихователя-методиста Балаш О.Р.  Засідання були присвячені наданню психосоціальної підтримки в умовах воєнного стану, зокрема «Я малюю радість, або Як зміцнити емоційне здоров’я  дітей» (тренінг) та «Експрес-допомога педагогам і батькам: знижуємо напруження та долаємо тривогу в умовах невизначеності» у формі конструктивного діалогу.

Продуктивним був семінар-практикум з художньо-естетичної діяльності «Творчість на кінчиках пальців».  Педагог Козуненко В.А. презентувала нетрадиційне обладнання для змагальних ігор, спортивних ігор, виготовлене з покидькових матеріалів.  А вихователь Сєрова А.П. поділилася який дидактичний одяг та аксесуари можна використовувати в освітньому процесі. В результаті проведення цієї форми методичної роботи,  педагоги усіх вікових груп поповнили предметно-розвивальне середовище «Рухового осередку» нетрадиційним обладнанням. А педагоги молодших груп виготовили дидактичний одяг та аксесуари для полегшення адаптації дітей до закладу дошкільної освіти.

З метою продовження налагодження взаємозв’язку закладу дошкільної освіти та сім’ї для повноцінного розвитку дитини діяв клуб «Школа батьківства», до роботи якого були залучені вихователь-методист, практичний психолог, інструктор з фізичної культури, музичні керівники, сестри медичні старші, вчитель-логопед, вихователі. Засідання клубу проходили у формі семінару-практикуму, години запитань, моделювання ситуацій,  практичного заняття, укладання пам’ятки-порадника, скринька порад, міні-тренінгу. Метою роботи клубу було: розкривати важливість ролі матері та батька у вихованні дитини дошкільного віку; створювати в сім’ї та дошкільному навчальному закладі сприятливі умови для формування компетентності дитини; актуалізувати важливість створення в сім’ї життєвого простору, що сприятиме розвитку дитини; формувати у батьків віру у можливості дитини; збереження фізичного і психічного здоров’я дітей дошкільного віку; створити умови для формування педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.

На засіданнях клубу порушувалися і вирішувалися такі нагальні питання як:

  1. Чому «дорослим» новачкам складно адаптуватися до дитячого садка
  2. Навчаємо дітей безпеки в побуті
  3. Як підтримати дитину, яка боїться гучних звуків і вибухів.
  4. Економіст з дитинства, або як формуємо соціально-фінансову грамотність дошкільників
  5. Як розговорити мовчуна
  6. Як мотивувати дошкільників до занять фізичною культурою
  7. Як діяти за різних реакцій дитини на фізичні ушкодження
  8. Які вміння допоможуть дитині адаптуватися до нового колективу

Засідання клубу проводилися асинхронному та синхронному форматі.

Впродовж 2022-2023 навчального року працювала творча група над темою «Зміст та умови реалізації Базового компоненту дошкільної освіти». були напрацьовані матеріали з таких напрямів Базового компоненту:

– Нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі». Соціально-громадянська компетентність.

– Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності

– Варіативний складник стандарту дошкільної освіти «Особистість дитини. Спортивні ігри»

Всі напрацьовані матеріали членів творчої групи готові до використання. (Звіт творчої групи додається).

Проведено засідання «круглого столу» з актуальних питань дошкілля такі як: «Як забезпечувати якість освіти в умовах воєнного стану», «Медіапедагогіка в дитячому садку: як формувати основи медіа грамотності в дітей і дорослих», «Як налагодити взаємодію між вихователем, інструктором з фізкультури, музичним керівником».

За традицією у січні 2023 було проведено педагогічні читання на тему «Формування лідерських якостей дошкільників». Метою педагогічних читань було: підвищити рівень освіченості педагогів з проблеми «формування лідерських якостей дошкільників»; дати рекомендації як правильно спланувати освітню діяльність щоб підтримати та розвинути лідерські якості в дитини дошкільного віку; ознайомити з інструментарієм для діагностики лідерського потенціалу дитини.

Також не втратили актуальність такі форми роботи як консультації та педагогічні години. На яких опрацьовувалися основні нормативно-правові документи, нормативні документи з атестації педагогічних кадрів, порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників, анонсувався передовий педагогічний досвід, проходили звіти та презентації, анонсувалися методичні новинки у видавництві, зібрано скарбничку педагогічних термінів «Громадянське виховання». Проводилася просвітницька робота по темі «Як організувати безстресовий освітній процес в умовах воєнного стану», «Права педагога під час атестації», «Профстандарт вихователя. Трудові функції та професійна компетентність вихователя», «Ключові показники якості дошкільної освіти», «Як удосконалити ІКТ-компетентність педагогів». Вирішувалися питання творчої самореалізації, авторитету педагогів.  Під час групових консультацій обговорювалися такі проблеми як організувати роботу з дітьми-переселенцями, як підтримати дитину, яка боїться голосних звуків і вибухів, що враховувати піл час добору рухливих ігор, які є ігри для соціалізації дошкільників, рухові завдання для дітей раннього віку. Ряд консультацій мали тематичний характер відповідно до тематики педагогічних рад. До проведення консультацій були залучені всі спеціалісти, які працюють у закладі.

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році в закладі дошкільної освіти №23 «Дударик» використовувалися  інноваційні освітні технології, а саме:

№ п\п Освітня інновація ПІБ вихователя, посада Кваліфікаційна категорія Стаж роботи
1

 

 

Теорія розв’язання винахідницьких завдань (Г.Альтшуллер)

 

Сончак Лідія Іванівна, вихователь;

Облогіна Світлана Анатоліївна

Рогожа Ліна Федорівна, вихователь

Вища

 

Вища

Пед.зв. «вихователь-методист»

26

 

26

 

37

 

2

 

 

Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання (Л. Шульга) Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь Вища, пед..зв. «вих.-методист» 31
3

 

 

 

Методика використання схем моделей для навчання дітей описових розповідей (Т.Ткаченко) Рогожа Ліна Федорівна, вихователь;

Демків Орися Андріївна, вихователь;

Пед.зв. «вихователь-методист»

Вища

37

 

38

 

4

 

 

 

Методика використання схем-моделей в лексико-граматичній роботі (К.Крутій)

 

 

Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь;

Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь;

Рогожа Ліна Федорівна, вихователь;

Демків Орися Андріївна, вихователь

Вища

 

Вища

 

Вища

 

Пед.зв. «вихователь-методист»

Вища

31

 

 

26

 

 

37

 

 

39

5 Розвиток творчої уяви дошкільника (О.Дяченко) Сончак Лідія Іванівна, вихователь;

Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь

Рогожа Ліна Федорівна, вихователь

Вища

 

Вища

 

Пед.зв. «вихователь-методист»

26

 

26

 

 

37

6 Програма соціальної та фінансової освіти «Афлотот»(Нідерланди) Козенко Марія Василівна вихователь

Всі педагоги молодших груп

І кв. кат.

(наставник)

 

16

 

7 Навчання ранньому читанню за кубиками Зайцева Карпюк Наталія Леонідівна, вихователь Вища, пед..зв. «вих.-методист» 31
8 Навчання ранньому читанню

за методикою Л. Шелестової

Облогіна Світлана Анатоліївна, вихователь вища 26
9 Інтелектуальні ігри Нікітіних Анищук Світлана Петрівна І кв.кат. 25

Впроваджуючи в практику інноваційні технології по роботі з дітьми, педагоги організовують заняття, як основну форму пізнавальної діяльності. Проводяться комплексні, тематичні, інтегровані, комбіновані, домінантні і ін. заняття в залежності від основних напрямків розвитку Базового компонента дошкільної освіти, що забезпечує високу продуктивність та діяльність дітей.  Розвиток дитини відбувається лише у діяльності. Тому освітній процес відбувається за умови постійної активності, позитивної взаємодії всіх учасників. Педагоги в своїй роботі використовують інтерактивні методи навчання, створюючи умови, щоб дитина мала змогу обговорювати проблеми з іншими, ставити запитання, активно діяти, досліджувати.

Розвивальне середовище. Реалізація змісту освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти передбачає забезпечення цілісного підходу до формування основних компетенцій дошкільника. Оптимізувати процес набуття дітьми базових компетенцій можна лише за умови створення розвивального середовища, яке сприяє   комфортному перебуванню дитини у  закладі та розвитку природних здібностей. Предметно – практичне забезпечення та методичний супровід роботи кожної групи стимулює спілкування дитини з оточенням протягом дня. Тому безперечно свідчить проведений у закладі конкурс-огляд «На краще розвивальне середовище». Педагоги добре підготувалися до нового навчального року. В усіх групах створені належні умови для здійснення освітнього процесу з дітьми в умовах адаптивного карантину COVID-19 та організації роботи ЗДО в період дії воєнного стану. Освітнє розвивальне середовище відповідає вимогам та рекомендаціям МОЗУ та МОНУ щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час адаптивного карантину та під час дії воєнного стану. Створені осередки предметно-ігрового  та розвивального середовища відповідають віковим особливостям дітей, відповідають сучасним вимогам суспільства, спонукають дітей до розгортання самостійних видів діяльності. А також об’єднані за функціональними ознаками відповідно до різних видів предметно – ігрової діяльності. Освітнє розвивальне середовище забезпечує основні види діяльності дітей дошкільного віку через роботу у парах, малих групах, індивідуально.

У закладі дошкільної освіти облаштовано укриття (підвальне приміщення), яке відповідає усім вимогам та рекомендаціям МОЗУ та МОНУ. Оформлено демонстраційні та наочні матеріали щодо дій за сигналом «УВАГА ВСІМ!» для навчання дітей. Підібрано відповідні матеріали щодо роботи з усіма учасниками освітнього процесу по цивільному захисту населення.

У кожній віковій групі облаштовано куточки гігієни (наочність, агітаційні матеріали протиепідемічних заходів пандемії  COVID-19). Поновлено куточки ранкового прийому, ранкових зустрічей, кутки приналежності, екрани настрою, правила групи, облаштовано туалетні кімнати відповідно вимог роботи ЗДО в умовах карантину.

На заключному засіданні члени журі одноголосно вирішили:

  • оскільки Конкурс-огляд відбувається в умовах дії воєнного стану і у всіх вікових групах створені задовільні умови для безпечної організації освітнього процесу у 2022-2023 навчальному році – не призначати призові місця;
  • всім педагогам закладу оголосити подяку за належну підготовку до нового навчального року в період адаптивного карантину та в період дії воєнного стану.

Проводився Конкурс-огляд «Куток рухової активності» в групових приміщеннях закладу дошкільної освіти, який посприяв удосконаленню розвивального середовища закладу в цілому і кожної групи зокрема та частково реалізував завдання формування рухової компетентності дошкільника.

Головною метою Конкурсу було: вдосконалити розвивальне середовище закладу дошкільної освіти в цілому й кожної групи зокрема.

Облаштування кутка рухової активності в групових приміщеннях закладу дошкільної освіти відповідає методичним рекомендаціям та вимогам, розробленими в Положенні.  Місця розташування кутків рухової активності в групових приміщеннях передбачають  вільний доступ до всіх представлених предметів, відповідають інтер’єру кімнат, віковим особливостям. Змістовно насичені та наповнені відповідним інвентарем, який раціонально розміщений,  безпечний та комфортний. Наявний інвентар для спортивних ігор, рухливих ігор, для проведення ранкової гімнастики.  Підбір обладнання та матеріалів для кутка екологічно чистий. Педагогами виготовлено нетрадиційне обладнання та інвентар, використовуються здоров’язбережувальні  інноваційні технології. Серед них – доріжки здоров’я, тренажери для дихальної гімнастики, ігри, схожі на «твістер» із зображенням стоп і кистей. Вони сприяють розвитку координації руху дітей і розвитку просторового сприйняття. А також необхідне обладнання для профілактики плоскостопості, сколіозу, формування правильної постави, рівноваги у дітей дошкільного віку. Укладено каталоги рухливих ігор, інвентаря.

У групових кімнатах вдалося створити різноманітне фізкультурно-ігрове середовище, яке буде спрямоване на оптимізацію рухової активності.

Достатньо наповнені кутки рухової активності в групах №2, №5, №6, №3, №12, №4.

На заключному засіданні члени журі одноголосно винесли рішення:

– відзначити облаштування та наповнення кутків рухової активності  в групових приміщеннях закладу дошкільної освіти  та визначити переможців Конкурсу-огляду:

І місце  – група № (вихователі Сончак Л.І.,Облогіна С.А.)

ІІ місце – група №14 (вихователі Камінська С.С.. Василинюк В.М)

ІІІ місце – група №8 (вихователі Тимофеєва А.О., Лубашева О.М.)

– оголосити подяку за належну  підготовку до Конкурсу-огляду

всім віковим групам закладу дошкільної освіти.

В процесі підготовки до педагогічної ради на тему «Формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності», педагогами було поповнено предметно-ігрове середовище дидактичними іграми та посібниками для формування у дітей дошкільного віку соціально-громадянської компетентності.

Впродовж навчального року команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами працювала над створенням належних умов для функціонування інклюзивних груп в закладі. Розроблено достатньо дидактичних ігор та  посібників для корекційно-розвиткової роботи в групових приміщеннях та в ресурсній кімнаті.

Організовувались виставки та огляд-конкурс готовності груп до нового навчального року, виставка з природного та покидькового  матеріалу «Золоті фарби осені»;  “Ой ти, зимонько-зима”; тематичні виставки малюнків: «З Україною в серці», «Козацькому роду – нема переводу» «Подарунки від святого Миколая», «Різдво на порозі!», «Зацвіла в долині червона калина», “Христос Воскрес! Радіє світ!”; конкурс-виставка новітніх дидактичних  посібників з питань формування соціально-громадянської компетентності, здоров’язберігаючої та рухової компетентності; конкурс серед вихованців «Читаємо «Кобзар»; виставка “Ярмарок педагогічних ідей та технологій”; конкурс-огляд «Найкраще розвивальне середовище»; конкурс-огляд «Куток рухової активності».

Результативним було проведення Тижнів педагогічної творчості:

  • тиждень рухової активності, Олімпійський тиждень
  • тиждень БЖД
  • тиждень охорони праці
  • тиждень компетентного громадянина
  • тиждень медіа-освіти
  • Всеукраїнський тиждень права
  • день методичного кабінету

-тиждень «Ангеликова школа»

  • тиждень до Міжнародного дня рідної мови
  • тиждень екологічного виховання (сортування сміття)
  • тиждень соціальної і фінансової грамотності (за програмою “Афлатот»
  • тиждень трудового виховання
  • тиждень краєзнавства;
  • тиждень проекту «Школа»
  • тиждень музики і танцю
  • тиждень кольоротерапії

Вихователем-методистом ЗДО були розроблені методичні рекомендації:

  • «Артігри для освітньої взаємодії з дітьми»
  • «Як організувати командну взаємодію дошкільників»
  • «Організовуємо освітню роботу з дітьми на основі літературного тексту»
  • «Як інтегрувати математику в дитячі ігри»
  • «Правила безпеки під час навчання дітей основних рухів»
  • «Навчаємо дошкільників мислити неординарно за допомогою бриколажу»
  • «Зупинки екологічної стежки в закладі дошкільної освіти»
  • «Формування творчих здібностей дошкільнят засобами музично-дидактичних ігор»
  • «7 вправ для підготовки руки дитини до письма»

Актуальні проблеми дошкільної освіти та сучасні тенденції її розвитку були охоплені засіданнями внутрісадкового методичного об’єднання, керівником якого є вихователь першої кваліфікаційної категорії  Козенко М.В.. Розглядалися питання організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти під час воєнного стану, формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності, профілактики шкільної дезадаптації шести річок, розкрито сутнісну характеристику освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності

Проводилися відкриті колективні покази занять, майстер-класи, дискусія, конструктивний діалог, проблемні семінари, розроблено методичні рекомендації, підібрано каталоги методичної літератури, підготовлено мультимедійні презентації, відбувся обмін досвідом з даних проблем, практичні заняття, методичний міст.

Було проведено дві тематичні педагогічні ради. В листопаді на тему  «Формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності». Педагогам були представлені нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі» та виділені основні складники соціально-громадянської компетентності. Вихователь-методист ознайомив із методичним інструментарієм формування соціально-громадянської компетентності (форми, методи, засоби). Створено колаж щодо формування соціально-громадянської компетентності дитини дошкільного віку в різних видах діяльності.

Педагогічна рада у місяці лютому була присвячена темі «Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності». Педагоги виокремили основні умови для формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку, розібрали основні показники сформованості та шляхи формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку, згрупували комплексне і систематичне використання різних засобів, форм і методів освітньої роботи здоров’збережувальної спрямованості.

Впродовж року на педагогічних радах розглядалося питання щодо організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти під час воєнного стану, створення умов для функціонування інклюзивних груп, аналіз захворюваності та харчування  дітей за 2022 рік, забезпечення виконання профілактичних та протиепідемічних заходів для створення безпечних умов функціонування ЗДО під час адаптивного карантину та під час дії воєнного стану, підготовку роботи ЗДО в літній оздоровчий період під час карантину, забезпечення організації внутрішньої системи забезпечення якості освіти, забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в реалізації перспектив розвитку дитини, атестація педагогічних працівників у 2022-2023 навчальному році, обговорювалися основні напрямки роботи закладу дошкільної освіти щодо створення безпечного середовища та профілактики булінгу (цькуванню) та попередженню насильства в сім’ї, дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками.

Плануючи роботу педагогічних рад та інших методичних форм співпраці з педагогами, батьками, намагаємося підключити до розгляду певної проблеми якнайбільше спеціалістів з різних сфер (психологічної, медичної, логопедичної служби).

Результати роботи з дітьми

Вся освітня робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (редакція 2021рік), програми «Українське дошкілля», інструктивно-методичних листів та наказів МОНУ, методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти.

Діти всіх вікових груп протягом 2022-2023 навчального року отримали  в основному достатній  та середній рівень знань програмового матеріалу, про що свідчить аналіз даних про засвоєння програмових завдань дітьми дошкільного віку за  програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». (Додаток 1). Систематичною проводилась робота з різних сфер життєдіяльності, враховувались наявні успіхи по розвитку пізнавальних здібностей вихованців через використання творчих завдань, впровадження інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання. Велика увага приділялась розвитку предметно – практичних навиків у дітей, застосування та закріплення набутих знань у практичній діяльності.

Згідно річного плану в закладі дошкільної освіти №23 «Дударик» у 2022-2023 році була проведено:

Перевірку організації роботи з БЖД (попереджувальна, до наказу) у всіх вікових групах.

Впродовж тижня з 24.10. по 28.10.2022 було опитано 56 дітей середніх та старших груп з метою визначення рівня знань з питань безпеки життєдіяльності. У дітей добрі знання про правила поведінки та безпеки їхнього життя та оточуючих. Діти добре орієнтуються як діяти під час пожежі, як дотримуватися правил безпеки під  час користування електроприладами, як поводити себе з незнайомими людьми, добре знають правила дорожнього руху. Найкращі результати застосування знань з БЖД в практичній діяльності отримали при моніторингу знань з цієї галузі в старшій групі №4, середній групі №3, №11. У дітей середніх груп добре сформовані теоретичні знання з питань безпеки дитини. Всі діти мають добрі знання та сформовані практичні навички з профілактики короновірусної хвороби. Дошкільники мають достатні знання як поводитися під час виникнення надзвичайних ситуацій та в разі виявлення вибухонебезпечних предметів.

З 14.11.2022 по 25.11.2022р. було проведено тематичне вивчення стану життєдіяльності дітей дошкільного віку «Формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності» відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти – Базового компоненту та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (старші групи).

Результати моніторингу: діагностовано 21дитину старшого дошкільного віку.

Старші дошкільники відчувають приналежність до своєї сім’ї та роду. Виявляють позитивне ставлення до членів родини. Ставляться з повагою, довірою та турботою до членів сім’ї. Демонструють інтерес до національних і культурних цінностей свого народу, дружнє та неупереджене ставлення до дітей з особливими освітніми потребами. Мають уявлення про себе як члена громади, про заклад дошкільної освіти, місце проживання. Знають державні та національні символи України, народні обереги й  розповідають про них. Усвідомлюють необхідність дотримувати соціальні норми моралі. Виявляють почуття власної гідності як представника українського народу та громадянина тощо.

З 13.02.2023 по 24.02.2023р. було проведено тематичне вивчення стану формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дитини дошкільного віку (середній дошкільний вік) відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти – Базового компоненту та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»

Було здійснено моніторинг рухової та здоров’язбережувальної компетентності дітей середнього дошкільного віку за такими критеріями:

  1. Володіє елементарними знаннями про основні здоров’язбережувальні чинники, дотримується правил здоров’язбережувальної поведінки
  2. Знає правила безпечного перебування вдома, у дошкільному закладі; має елементарні навички безпечної поведінки з предметами
  3. Володіє навичками обслуговування, користується основними гігієнічними засобами та предметами догляду; знає, що ними користуються індивідуально
  4. Зберігає правильну поставу. Усвідомлює потребу збереження правильної постави в різних видах діяльності
  5. Застосовує набуті знання, вміння, навички щодо збереження здоров’я
  6. Знає значення фізичних вправ для власного здоров’я. Активно використовує набуті рухові вміння в самостійній руховій діяльності

Визначено такі рівні:

В – високий. Розуміє завдання, виконує його правильно, самостійно

Д- достатній. Виконує завдання за зразком дорослого. потребує незначної допомоги дорослого

С – середній. Виконує завдання тільки з допомогою дорослого.

П –початковий. Не розуміє завдання, потребує додаткового пояснення, виконує тільки з допомогою дорослого.

Було обстежено 65 дітей середніх дошкільних груп.

З 5.12.2022 по 16.12.2022 року було проведено оперативне вивчення рівня сформованості культурно-гігієнічних навичок у дітей молодшого дошкільного віку. Обстежено 16 дітей І молодшої групи №8 «Пролісок», 16 дітей молодшої групи №2 «Дзвіночок», 15 дітей молодшої групи № 6 «Суничка», 13 дітей молодшої групи №7 «Малинка», 14 дітей молодшої групи №9 «Калинонька», 12 дітей молодшої групи № 14 «Соняшник».

Діти усіх груп знають, де їхні шафи для одягу, розпізнають свій одяг. Дошкільники навчаються самостійно одягати штани, светри, взуття. Невелика кількість дітей одягається та роздягається у певній послідовності. Дорослим потрібно нагадувати та підказувати послідовність одягання. Так, у групі №2 самостійно одягаються 2 дітей, у групі №14 – 2 дітей, у групі №7 -5 дітей і самостійно защіпаються, група №8-1 дитина.  Застібати ґудзики, зав’язувати взуття та шапки, одягати та защіпати верхній одяг необхідно допомагати. Не всі діти помічають неохайність в одязі та усувають їх самостійно. Не всі діти мають навики раціонально розміщувати одяг у шафі. Добре сформовані культурно-гігієнічні навики одягання та роздягання  у молодшій групі №7 «Малинка» (діти відвідують заклад з І молодшої групи). Діти організовані, самостійні, просять допомоги та дякують за неї.

Дітей вчать допомагати помічнику вихователя розкладати на столах серветки, ставити хлібниці, розкладати ложки тощо. Більшість дітей правильно тримає чашку, акуратно їдять, користуються серветками, не всі правильно сидять за столами, багатьом потрібно нагадувати як правильно тримати ложку.  Першу страву за обідом з’їдають всі діти, багато дітей з’їдають і першу і другу страву повністю. Але є діти, яких потрібно догодовувати (по 2-3 дітей в кожній групі), а також по 1-2 дітей в групі, які погано їдять. Добре їдять діти в групі №2, №9, №7. Вихователі використовують ефективні прийоми та методи для формування у дітей молодшого дошкільного віку навичок поводження за столом та користування столовими приборами.

У дітей всіх груп добре сформовані навики умивання. Діти знають як правильно користуватися індивідуальними рушниками, добре намилюють руки милом, змивають мило. Є діти, які не витирають руки насухо. Дітям прищепили навики полоскати ротову порожнину після споживання їжі. Діти майже всі організовані, добре адаптовані до умов дошкільного закладу.

У вересні 2022 – травні 2023 року відповідно графіку сестрами медичними старшими та вихователем-методистом закладу здійснювався медико – педагогічний контроль на заняттях з фізкультури у всіх вікових групах.

Відповідно плану роботи було проведено вивчення стану формування передумов навчальної діяльності у дітей старшого дошкільного віку (березень 2023р.), організацію роботи в групі №11 “Веселка» (квітень 2023 рік), готовність старших дошкільників до шкільного навчання (травень 2023 рік).

Впродовж 2022-2023 навчального року в нашому закладі функціонували три інклюзивні групи – старша група №1 «Ромашка», середня   група №5 «Вишенька», молодша група №6 «Суничка», де командою психолого – педагогічного супроводу надавалися освітні та корекційно-розвивальні послуги дев’ятьом дітям з особливими освітніми потребами. Командою педагогічного супроводу інклюзивної освіти розроблено відповідну правову та методичну документацію, створено належні умови для розвитку та перебування дітей з особливими потребами в дошкільному закладі. Напрацьовано відповідне дидактичне наповнення для корекційно-розвивальної роботи з такими дітьми. Проведено відповідну роботу з педагогами  – тренінги, семінари-практикуми, з метою готовності спеціалістів до роботи з дітьми з ООП. Поповнено розвивально-корекційне середовище дидактичними матеріалами, іграми, посібниками. Поповнено  ресурсну кімнату («Кімнату серця») відповідними посібниками. інвентарем.  Робота з батьками проводилася в дистанційному форматі: консультації, поради, рекомендації, звіти. Вчасно проводилися засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, спеціалісти дотримувалися орієнтовного графіку проведення корекційних занять.

Велику увагу педагогічний колектив приділяє моральному вихованню дошкільників. Педагоги закладу та батьківська громадськість разом з дітьми долучаються до проведення акцій: благодійна акція до дня святого Миколая, «Міжнародний день дарування книги», «Допоможи пташці», проведення Дня Доброти, Днів Добрих справ, Хвилин Духовності. Проведено тиждень морально-патріотичного виховання «Ангеликова школа». Педагоги долучилися до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».

Впродовж року особливої уваги приділено питанням з попередження насильства та жорстокого поводження з дітьми в сучасному суспільстві. А також проведено заходи (відповідно плану роботи) щодо забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування).

Впродовж 2022-2023 навчального року колектив ЗДО вдосконалював роботу з фізичного виховання. З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на виконання цього завдання, були сплановані і проведені різноманітні форми методичної роботи, розроблений перспективний план щодо профілактики і оздоровлення дітей на педагогічній раді, на виробничій нараді, на консультаціях, семінарі – практикумі на яких  розглядалося питання збереження і зміцнення здоров’я дітей, а також шляхи подолання проблем в організації оптимального рухового режиму ЗДО. Слід зазначити, що в  закладі дошкільної освіти проводиться планомірна і цілеспрямована робота спрямована на зміцнення життя і здоров’я дітей через призму інноваційних здоров’язберігаючих технологій. Кожна група вибрала для глибшого застосування найбільш прийнятну для своїх дітей оздоровчу технологію, яку впроваджує в систему фізкультурно-оздоровчої роботи.  А своєчасна і вичерпана діагностика стану фізичної підготовленості  дітей дає змогу встановити рівень розвитку рухів і фізичних якостей у дітей, а також визначити ступінь відповідності їхньої фізичної підготовленості віковим нормам.  Проводились спортивні свята, розваги. Підібрано ряд спортивних ігор та вправ як ефективних засобів розвитку фізичного виховання дошкільників. Творчою групою розроблено ряд методичних рекомендацій та підібрано каталоги рухливих ігор відповідно кожної вікової групи. Проведено консультування «Проводимо рухливі ігри в обмеженому просторі», «Види спортивних ігор у дитячому садку», «Фізкультура для малюків: рухові завдання (ранній вік)», «Що враховувати піл час добору рухливих ігор». Проведено семінари-практикуми «Здоров’язбережувальні інноваційні технології в ЗДО», «Нетрадиційне обладнання для змагальних ігор, спортивних ігор».

Проводились спортивні свята «Як козаки по сіль ходили»,  «Йшов сніжок на торжок», «Спритні кубики»,  Дні здоров’я, Олімпійський тиждень, Олімпійський день, тиждень рухової активності, квест до Дня захисту дітей, тренінгові заняття з педагогами. Питання збереження фізичного здоров’я дитини розглядалися на зустрічах клубу «Школа батьківства» – «Як мотивувати дошкільників до занять фізичною культурою», внутрісадковому методичному об’єднанні «Сутнісна характеристика освітнього напряму «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності».

В даний час питання морально-патріотичного виховання в дошкільному закладі розглядаються як пріоритетні, формування патріотичних почуттів у дошкільників базується на національній культурі та спадкоємності поколінь.  Тому ми продовжили роботу з цього напрямку. У листопаді проведено педагогічну раду «Формування у дітей старшого дошкільного віку соціально-громадянської компетентності».  На семінарі-практикумі «Школа інноваційних технологій» було розглянуто  інноваційні технології в патріотичному вихованні та  парціальні програми з цієї теми. Вихователм-методистом підготовлені консультації «Формування відчуття приналежності до своєї країни», «Виховуємо соціально-компетентного громадянина у грі», музичний керівник провів групову консультацію «Традиційні народні ігри як необхідний компонент сучасного дозвілля дітей»,а вчитель-логопед «Рідна мова – джерело громадянських почуттів». Проблему реалізації завдань патріотичного, духовного виховання було реалізовано під час проведення тематичного тижня «Ангеликова школа», свят та розваг «Святий Миколай, нам всякчас допомагай!», роз коляда «Колядуємо, засіваємо, зі святами вітаємо!», «Козацькі розваги», «Як козаки по сіль ходили», «Україною гаївки лунають», «Різдво на порозі, «Тарасова Україна». «Організовувались та проводились тематичні розваги, свята, виставки малюнків тощо. Відбувся флеш моб «Україна вишивана». Проводились Дні добрих справ, акція Милосердя «Подарунок від святого Миколая», акція «День землі», «Допоможи пташці», заняття Доброти (гуманне та відповідальне ставлення до тварин), «Міжнародний день дарування книги», заходи до Дня захисника України, створення відеороликів до Дня українського козацтва, Дня української мови та писемності, Міжнародного дня рідної мови, вшанування пам’яті Т.Г.Шевченка, Лесі Українки, Івана Франка, Дня міста. Дня матері, Дня Вишиванки, флеш моб «Козацькому роду нема переводу». Організовано майстер-клас з вихованцями по  прикрашанню вербових гілочок.  Систематично у закладі проводяться «Хвилини духовності», хвилина пам’яті: вшанування жертв голодомору та політичних репресій. До проведення цих акцій була залучена батьківська громадськість.

Велику увагу приділялося роботі з безпеки життєдіяльності. Проводились місячники БЖД, тижні БЖД, тижні охорони праці, день Цивільного захисту, консультації, виробничі наради, проблемні питання включались на засідання педагогічних рад. Було організовано такі тематичні заходи:

– Тиждень безпеки дорожнього руху «Безпека на дорогах в умовах воєнного стану»;

– Проведення практичного заняття для працівників ЗДО «Домедична допомога» (викладачі медичного коледжу)

– Проведення практичного заняття для вихованців ЗДО «Безпека на дорозі» (спеціалісти Департаменту освіти та науки)

– Проведення практичного заняття «Вибухонебезпечні предмети» (члени благодійної організації «Проліска»)

– Робота психолого-педагогічної вітальні «Формула психічного здоров’я» (психосоціальна підтримка в умовах воєнного стану)

– Проведення Тижня медіаосвіти (за методичним посібником для практичних психологів та педагогів закладів дошкільної освіти «Медіапростір сучасного дошкільника»)

– організовано зустріч з працівниками сектору ювенальної превенції відділу превенції Івано-Франківського РУП ГУНП та сектору протидії домашньому насильству.

Педагоги закладу брали участь в навчаннях за програмою тренінгів «Перша Психологічна допомога для дітей». Практичний психолог пройшов навчання  за програмою «Вчителі і психологи школи та війна». Практичний психолог провела семінар-практикум «Я корабель, який ніколи не потоне».

Проводилися консультації «Як говорити з дитиною про війну та її наслідки», «Матеріали освітньої роботи щодо безпеки під час війни», «Як організувати роботу з дітьми-переселенцями», «Як підтримати дитину, яка боїться голосних звуків і вибухів», квест «Вивчаємо документ за 5 хвилин: охорона праці та БЖД у ЗДО», консультації спеціалістів, перевірки стану організації роботи з БЖД, День здоров’я «Безпека понад усе!». Організовувалася та проводилася робота на майданчику «Безпека дорожнього руху», на якому педагоги мали можливість відпрацьовувати практичні дії з вихованцями закладу. А також  тренувальна гра-евакуація «Коли вогонь друг стає ворогом» (жовтень), практичне відпрацювання евакуації в укриття (вересень 2022), практичне відпрацювання дій персоналу під час виникнення пожежі (квітень). Розповсюдження пам’яток серед батьків з попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку «Увага! Дорога!» та пам’яток із забезпечення особистої безпеки дітей «Дитина в соціумі», пам’яток «Профілактика та попередження COVID – 19». В методичному кабінеті оформлювалися виставки методичних посібників та методичних рекомендацій про планування роботи з безпеки життєдіяльності в ЗДО.У закладі систематизовано методичні та нормативні матеріали з безпеки життєдіяльності. Всі робота з формування навиків безпечної поведінки у дошкільників проводилася відповідно річного плану. Особлива увага була присвячена питанням дій населення у разі виникнення надзвичайної ситуації, діям при сигналі «УВАГА ВСІМ!». Поновлювалися тематичні стенди. Працювала психологічна служба, яка допомагала зняти напруження та надавала підтримку всім учасникам освітнього процесу як зняти стрес під час ведення воєнних дій на території нашої держави.

Тому перед вихователями стояло і продовжує стояти завдання  організації оптимально активної і насиченої позитивними емоціями життєдіяльності дітей в закладі дошкільної освіти, яка б забезпечувала їх щасливе зростання, та необхідність з перших років життя  формуванню та розвитку творчої особистості за умови створення креативного розвивального середовища та забезпеченні позитивного мікроклімату для свободи дій малюка і пізнання свого «Я».  Сприяти реалізації його особистісного потенціалу, спонукати до творчої імпровізації, формувати допитливість.

Одним із пріоритетних принципів роботи закладу є забезпечення наступності і перспективності дошкільної і початкової освіти шляхом реалізації діяльнісного підходу до організації  освітнього процесу. Цій темі було присвячено ряд методичних заходів (онлайн) спільно з Початковою школою  №9 (круглі столи «Про стан адаптації учнів 1-х класів у школі», «Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в реалізації перспектив розвитку дитини» (за новим Базовим компонентом дошкільної освіти), методичні посиденьки «Методична робота ЗДО в контексті реформ НУШ і нового Базового компонента дошкільної освіти: виклики сучасності», міні-тренінг «Профілактика шкільної дезадаптації шести річок», бюро педагогічних знахідок «Запитання і відповіді: «Дитина йде до першого класу: що мають знати батьки». Питання концептуальних засад НУШ висвітлювалися на, на педагогічних годинах, в організації та роботі «Психолого-педагогічної вітальні» – «Особливості формування передумов навчальної діяльності», через інтернет-консультації, форуми для батьків, інформаційні стенди для батьків. Вихователями груп поновлено розвивальне середовище осередками ранкових зустрічей, приналежності групи, екраном настрою. Вихователем-методистом поповнено тематичну папку ранкових зустрічей та розроблено пам’ятку структури проведення ранкових зустрічей. Проведено Тиждень проекту «Школа» з дітьми старшого дошкільного віку, день шахів і шашок. А також було проведено ряд спільних акцій – екологічні, патріотичні, ярмарки, майстер-класи.

           Реформаційні процеси, які відбуваються у сучасному освітньому просторі, зумовлюють нагальність розв’язання комплексних соціально-педагогічних завдань, одним з яких є забезпечення наступності між суміжними ланками освіти. Педагоги  закладу дошкільної освіти продовжують вивчати та аналізувати програми початкової школи та дошкільної ланки, визначали наступність у роботі ЗДО і початкової школи щодо розвитку пізнавальної сфери, розглядалась нормативно-правова база щодо організації та проведення прийому дітей до 1-го класу.  Готувалися інформаційні стенди для батьків «Які навички знадобляться дитині в школі». Проводились спільні психолого-педагогічні консультації «Особливості формування передумов навчальної діяльності», «Рівні адаптації дитини до школи», «7 ігор для соціалізації дошкільників». Відслідковується успішність учнів (колишніх випускників дошкільного закладу). Організовувалися віртуальні екскурсії, під час яких дошкільники ознайомлювалися з будівлею школи, приміщенням, класними кімнатами, бібліотекою тощо.

Велика робота проводиться в напрямку співпраці з родинами вихованців нашого закладу. Вся освітня та просвітницька робота організовувалася в дистанційному форматі та в очному форматі з дотриманням вимог карантину. Продовжив свою роботу клуб «Школа батьківства», де залучені всі спеціалісти по дошкільному вихованню, популяризувався кращий досвід родинного виховання. Продовжила свою роботу Піклувальна рада, активно включається в роботу ЗДО  рада закладу. Батьки активно беруть участь в організації виставок, проведенні свят (спортивних та музичних), у поповненні розвивального середовища в групах. Практикується проведення Днів відкритих дверей та Днів Добрих справ, Акцій милосердя. На початку вересня організовано заочну адаптацію дітей молодших груп «Давайте познайомимось».

Впродовж року було проведено тематичні загальні батьківські збори: «Як забезпечувати якість освіти дитини в умовах воєнного стану» (жовтень)  та «Участь батьків у формуванні соціально-громадянської компетентності:основні аспекти» (травень). Проводилися групові батьківські збори згідно перспективних планів роботи вихователів (з дотриманням правил карантину).

Батьки долучалися до участі у міських формах роботи (конкурсах, фестивалях, акціях, тощо). Родина Масліїв вихованки старшої групи №1 “Ромашка» взяла участь у регіональному онлайн-конкурсі  «Родинна коляда Перемоги», де зайняла почесне ІІ місце.

Колектив ЗДО «Дударик» впродовж 2022-2023 навчального року долучався до різноманітних благодійних акцій та проводив волонтерську роботу. Проводився збір російськомовних книжок, збір банок для окопних свічок, одягу потребуючим. Разом з батьками вихованців долучилися до акції «5 картоплин». Проводилися майстер-класи по виготовленню оберегів (жовтень, квітень), які передано в Центр освітніх інновацій для захисників України. Діти малювали малюнки на «Ялинку Перемоги», яка була встановлена в центрі міста. Організовувалися благодійні ярмарки до Дня Захисника України та до Дня батька. А також долучилися до благодійної ярмарки, яка була організована в мікрорайоні. Кожного року заклад бере активну участь у Всеукраїнській благодійній акції «Happy Мяу для Мурчика».

Впродовж року тривала тісна співпраця з обласним театром ляльок імені М.Підгірянки. Вихованці мали змогу переглядати вистави театру в закладі.

Незважаючи на часті сигнали тривоги та відключення електроенергії, освітній процес в ЗДО не припинявся, педагогами надолужено та проведено відповідні заплановані форми роботи з вихованцями та батьками.